[IRCD] ircd-hybrid 7.01 + Anope 1.6: "Non-TS server"

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb hier ircd-hybrid 7.01 draaien (Debian Package), het werkt probleemloos. Nu wil ik NickServ en dergelijke installeren, en heb n.a.v. meuktracker berichtje Anope 1.6 gedownload. Compilen en installeren ging goed, maar het wil niet opstarten.

Als ik het met -debug -nofork opstart:
code:
1
2
3
4
[Apr 06 15:03:04.537747 2004] debug: Received: ERROR :Closing Link: localhost (Non-TS server)
[Apr 06 15:03:04.537962 2004] unknown message from server (ERROR :Closing Link: localhost (Non-TS server))
[Apr 06 15:03:04.538225 2004] Read error from server: Success
[Apr 06 15:03:04.538500 2004] debug: Sent: :irc.procurios.net SQUIT irc.procurios.net :Read error from server: Success

Zoeken op google levert bijzonder weinig op - momenteel zoeken op GoT trouwens ook ;).

Iemand enig idee? Volgens de readme zou het moeten werken.

Of moet ik een andere ircd gebruiken? Ik kon weinig goede tests oid vinden of aanbevelingen m.b.t. de beste ircd. Op GoT werd elk topic waar die vraag gesteld werd gesloten met een linkje naar google. Dus ik heb maar deze gekozen - op goed geluk en wat vage aanbevelingen ergens op i'net :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 11:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

heb je je U:lines en dergelijke op de ircserver al geod ingesteld en ook de services zo ingesteld zodat ze weten dat ze met elkaar moeten communiceren?

log anders ook even in op je irc-server en doe even een oper up (/oper username password) <-- heb je op je irc server ingesteld als het goed is. met een beetje mazzel zie je dan in je status window berichten verschijnen als de services willen connecten dit kan handige informatie opleveren.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Kogelvis schreef op 06 april 2004 @ 15:20:
heb je je U:lines en dergelijke op de ircserver al geod ingesteld en ook de services zo ingesteld zodat ze weten dat ze met elkaar moeten communiceren?
Niet bewust in elk geval ;). Ik heb de hele config file (ircd.conf) doorgelopen en met behulp van de comments en de example.conf aangepast. Dat werkt verder als een zonnetje... Alles wat betrekking heeft op connecten met een groter netwerk heb ik eruit gehaald omdat het een standalone server is.
log anders ook even in op je irc-server en doe even een oper up (/oper username password) <-- heb je op je irc server ingesteld als het goed is. met een beetje mazzel zie je dan in je status window berichten verschijnen als de services willen connecten dit kan handige informatie opleveren.
Oke, let's see:
code:
1
2
3
4
5
6
7
-
You have entered... the Twilight Zone!.
-
-irc.procurios.net- *** Oper privs are GKNORUHDA
-
-irc.procurios.net- *** Notice -- Link [unknown@localhost] dropped, non-TS server
-

Die onderste regel komt er dus als ik services wil opstarten ("./services -debug -nofork" vanuit ~/services met user irc).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 11:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

volgens mij moet je in je ircd.conf dan toch echt een link instellen je kunt de services min of meer zien als een 2e ircserver waar je mee linkt alleen verzorgt deze een paar services en dat moet je toch instellen ik denk dat het dan wel wat beter zal gaan.

(ik vermoed tenminste dat dit het is ik ken ircd-hybrid niet echt ik gebruik nl. altijd unrealircd met anope) :P

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Hm geweldig...

Ik kwam net bij deze bak en wil de installatie gaan afmaken (accountjes aanmaken, passwds instellen, etc..). Dacht binnen paar minuten wel klaar te zijn. Niet dus.. Heel Anope was weg! De hele /var/run/ircd/services directory was leeg :'(. Het draaide ook niet meer (duh).

Goed, nu dus 'even' alles opnieuw geinstalleerd. Maar het werkt wel nu, inderdaad door een connect{} te maken met andere server (Anope) :).

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Burat schreef op 06 april 2004 @ 15:10:
Of moet ik een andere ircd gebruiken? Ik kon weinig goede tests oid vinden of aanbevelingen m.b.t. de beste ircd. Op GoT werd elk topic waar die vraag gesteld werd gesloten met een linkje naar google. Dus ik heb maar deze gekozen - op goed geluk en wat vage aanbevelingen ergens op i'net :).
Hangt ervan af wat je wil. Ik zal de meest gebruikte IRCd's even op een rijtje zetten:

BahamutVrij simpele IRCd, heeft vergeleken met andere IRCds weinig features, maar kan onder andere daardoor z'n taak snel en efficient doen. Bahamut staat bekend als een stabiele IRCd, die veel clients aan kan zonder al te hoge load.
Hybrid IRCdHybrid is, net zoals Bahamut, een vrij simpele IRCd. Het grote voordeel van Hybrid is dat je door middel van modules bijna elke functionaliteit die je wil makkelijk toe kunt voegen.
Ultimate IRCdUltimate bestaat in 2 versies: Ultimate2 (de huidige stable) en Ultimate3 (de huidige 'testing'). Ultimate2 is heel simpel gezegd bahamut met een ander verfje, hostmasking, halfop, en een ander server2server protocol. Ook vrij simpel, maar net die veelgebruikte functies die niet in bahamut zitten. Ultimate3 lijkt echter veel meer op UnrealIRCd (die hieronder staat). Er zitten veel features in om zo elk kanaal op een andere manier in bedwang te houden (als dat nodig is).
Unreal IRCdUnreal IRCd staat vooral bekend om z'n vele features (waardoor dit ook vaak tot de populairste IRCd wordt gerekend). Die features komen wel met een prijs: Unreal IRCd is minder snel (soms al merkbaar vanaf een paar honderd clients), en ook niet altijd zo stabiel als de andere IRCd's.

Een simpele conclusie is dan:
Snel en simpel: Bahamut
Veel features: Ultimate3 of UnrealIRCd

Ik geef zelf de voorkeur aan bahamut, vooral omdat deze snel en simpel is, en ook omdat ik, als ik echt iets extra's nodig heb, vrij makkelijk dingen erin kan zetten (heb ervaring met proggen in bahamut)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 16:23
Non TS server heeft volgens mij te maken met de tijdsinstellingen op de server.
Kijk ook eens in de Hybrid FAQ, daar staat het vast wel in

edit:
waarschijnlijk niet dus
uit de bahamut FAQ:

Problem:
You get something like "excessive TS delta (my TS=965573742, their TS=965507473, delta=66269)" when trying to link two servers.

Solution 1:
Sycronise the dates on the two machines so they are within two minutes of each other. Sync-ing system time can be done using ntpdate, but you need root access, else contact your server root to install ntpdate on it. How to install ntpdate and list of time servers can be found @ http://www.ntp.org/ -- (Thanks Andryan)

Solution 2: (This solution requires programming experience)
Alter config.h in your bahamaut source... find the line with "#define TS_MAX_DELTA 120 /* seconds */" and change the 120 to a higher value then the delta= in the error message (+ 60 atleast). Then recompile and restart the server. This will need to be done on both the servers.

[ Voor 77% gewijzigd door Helmet op 07-04-2004 15:32 ]

Icons are overrated

Pagina: 1