Toon posts:

Problemen met wireless kaart in compaq pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb problemen met het installeren van een wireless pci kaart van linksys in een compaq deskpro pc.

Het probleem is als volgt:

als ik de kaart in een van de twee pci sloten steek en de computer aanzet, dan krijg ik geen beeld. Als ik dan de computer opstart zonder de kaart, dan is er geen probleem.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen???

Het gaat om een PIII 650 mhz met 128 mb ram, onboard video, lan en audio.

De kaart is een linksys 54 mbit wireless kaart.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is het een conflict tussen PCI 2.1 (wat waarschijnlijk op je mobo zit/zit op de meeste mobo's uit die tijd) en PCI 2.2 (wat op de gemiddelde W-Lan kaart zit).

Dit is simpel na te gaan door de specs van het kaartje en de compaq door te zoeken op de PCI revision.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 06-04-2004 15:11 ]

{signature}

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:52

DJ

Weet je zeker dat de kaart goed is? Kun je de kaart testen in een andere PC?

Wellicht dat de kaart te veel stroom trekt voor de voeding. Kun je eventueel andere kaarten/hardware afkoppelen en dan kijken of het werkt?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 06 april 2004 @ 15:10:
Waarschijnlijk is het een conflict tussen PCI 2.1 (wat waarschijnlijk op je mobo zit/zit op de meeste mobo's uit die tijd) en PCI 2.2 (wat op de gemiddelde W-Lan kaart zit).

Dit is simpel na te gaan door de specs van het kaartje en de compaq door te zoeken op de PCI revision.
Zal zo es ff kijken, maar is dit ook op te lossen???

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Nee, dit is niet op te lossen helaas. Ik had hetzelfde probleem.

Gelukkig heb ik een 11Mbit netwerk dus ik heb het op kunnen lossen door er een usb adapter voor te kopen.