Toon posts:

Rode "gloed" over tv-out Ati Radeon 9800SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via de tv-out van m'n Ati Radeon 9800SE even lekker een filmpje wil kijken, heb ik telkens last van een rooie gloed over het beeld heen.
Ik ben al aan het spelen geweest met de kleurinstellingen op de tv, maar het maakt nauwelijks verschil.
De kaart draait op de omega drivers als 9800Pro en ook daar ben ik met de kleurinstellingen aan het klooien geweest, maar het helpt op de tv maar weinig en de kleuren op m'n gewone computerscherm worden verschrikkelijk.
Met m'n oude Geforce2 400mx kaartje heb ik nergens last van, maar om nu telkens videokaarten om te wisselen zodra ik een filmpje wil kijken gaat me iets te ver...
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan een kleurprofiel in windows instellen dat je kan schakelen als je of je PC gebruikt of je TV-out gebruikt. Het zit bij je scherminstellingen tabbladen (kleurbeheer in het nederlands).

Hoe je ze precies zelf maakt weet ik niet, maar ze zijn wel te maken met wat software denk ik.
Er zijn ook wel diverse andere programma's waarmee je de output-kleur van je PC makkelijk kunt wijzigen. Ik dacht dat Adobe ook zo'n tooltje had.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 06 april 2004 @ 22:58:
Je kan een kleurprofiel in windows instellen dat je kan schakelen als je of je PC gebruikt of je TV-out gebruikt. Het zit bij je scherminstellingen tabbladen (kleurbeheer in het nederlands).

Hoe je ze precies zelf maakt weet ik niet, maar ze zijn wel te maken met wat software denk ik.
Er zijn ook wel diverse andere programma's waarmee je de output-kleur van je PC makkelijk kunt wijzigen. Ik dacht dat Adobe ook zo'n tooltje had.
Die kleurprofielen zijn globaal toch nauwelijks van invloed op de uiteindelijke "uitvoer" kleur?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 15:05:
De kaart draait op de omega drivers als 9800Pro en ook daar ben ik met de kleurinstellingen aan het klooien geweest, maar het helpt op de tv maar weinig en de kleuren op m'n gewone computerscherm worden verschrikkelijk.
heb je de TV-out kleurinstellingen dan wel?
zou nl opzich niks met je computerscherm te doen moeten hebben

probeer eens wat met die slidertjes onder de "overlay" tab, of in het sub-menuutje van je TV onder "displays"

[ Voor 13% gewijzigd door Puppetmaster op 07-04-2004 12:03 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 15:05:
Als ik via de tv-out van m'n Ati Radeon 9800SE even lekker een filmpje wil kijken, heb ik telkens last van een rooie gloed over het beeld heen.
Ik had datzelfde probleem, en heb dat opgelost door te zorgen dat er geen aardlus loopt. Dwz de Antanne kabel vie een "galvanisch gescheiden" (ofzowiets) aansluitdoos, en de PC niet meer geaard (da's wel minder).

Toen er geen aardlussen meer waren had ik ineens scherp/contrastrijk beeld, daarvoor flink flets/teveel rood etc.

Overigens wèl alles via de s-video aangesloten, dat moet jij zowiezo ook doen !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:02 ]