Videochip defect door driver? nee toch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor een klant heb ik een Hi-grade Ultinote notebook teruggestuurd naar Hi-grade. Hierbij valt het beeld weg en bestaat het beeld in XP alleen maar uit vage strepen. Deze klacht is al vaker voorgekomen en dit is 2 maal kostenloos verholpen. (binnen garantie, de laptop is nu nog binnen garantie)

De schade wordt deze keer niet vergoed. (Moet nieuw moederbord in en dat kost 300 euro) Hi-grade beweert dat de schade is ontstaan door de verkeerde driver, namelijk er zouden gewone Radeon drivers geïnstalleerd zijn i.p.v. Mobility drivers.

Nou draai ik al wat langer mee in deze business en volgens mij kun je niet met drivers een videokaart slopen. Bovendien kun je volgens mij niet eens de verkeerde drivers installeren omdat XP dat gewoon niet accepteert. Ook geloof ik niet dat ik zomaar de verkeerde drivers voor zo'n chip zou installeren. (Dit is al weer een jaartje terug dus staat niet zo fris meer in mijn geheugen)

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb een beetje het idee dat ik afgescheept wordt door Hi-grade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
lijkt me inderdaad sterk dat de verkeerde drivers een GPU kunnen slopen.
format en dan is het spul toch weg of niet?
bij verkeerde driver maakt hij volgens mij of geen of erg slecht beeld.

maar kon je de laatste radeon drivers niet ook op hun Laptop versies instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ja lijkt me heel sterk dat een software driver hardwarematig iets kan vernielen... maar ok wie ben ik... wat ik me wel kan voorstellen dat ze eventueel kosten in rekening brengen voor foutief geinstalleerde drivers waar zij dan de goede driver voor in de plaats zetten. als er een hardwarematig probleem is ontaan dan lijkt mij dit niet het gevolg van verkeerde drivers...

ik moet er wel bij vermelden dat ik natuurlijk niet een alleswetende goeroe ben en dit niet met 100% zekerheid kan zeggen...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Je kunt de gewone Ati drivers NIET installeren als je een mobility chip hebt.

Er is echter een maar... Er bestaan tools om toch de gewone Ati driver te installeren maar het lijkt me sterk dat iemand dat snel zal doen...

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
smvs schreef op 06 april 2004 @ 14:51:
Voor een klant heb ik een Hi-grade Ultinote notebook teruggestuurd naar Hi-grade. Hierbij valt het beeld weg en bestaat het beeld in XP alleen maar uit vage strepen. Deze klacht is al vaker voorgekomen en dit is 2 maal kostenloos verholpen. (binnen garantie, de laptop is nu nog binnen garantie)

De schade wordt deze keer niet vergoed. (Moet nieuw moederbord in en dat kost 300 euro) Hi-grade beweert dat de schade is ontstaan door de verkeerde driver, namelijk er zouden gewone Radeon drivers geïnstalleerd zijn i.p.v. Mobility drivers.

Nou draai ik al wat langer mee in deze business en volgens mij kun je niet met drivers een videokaart slopen. Bovendien kun je volgens mij niet eens de verkeerde drivers installeren omdat XP dat gewoon niet accepteert. Ook geloof ik niet dat ik zomaar de verkeerde drivers voor zo'n chip zou installeren. (Dit is al weer een jaartje terug dus staat niet zo fris meer in mijn geheugen)

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb een beetje het idee dat ik afgescheept wordt door Hi-grade.
Met verkeerde drivers kun je er wel voor zorgen dat het beeld in windows wazig word oid, maar een verse install zou zoiets onmiddelijk moeten verhelpen.

SLopen van hardware dmv drivers is niet of bijzonder moeilijk, bijv met overdrive zou het mogelijk zijn dmv het negeren van de temp senser de hardware te beschadigen oid. Maar da's de temp die het doet, niet de driver(overdrive is een applicatie, neit eens een drivere, maar dat terzijde)

XP accepteert echt wel de verkeerde drivers, het verschil tussen een radeon en een mobility radeon is niet zo groot, en windows waarschuw wel dat de edrivers niet digitaal ondertekend zijn en mogelijk neit kunnen werken, maar als jen iet op "toch doorgaan" klikt heb je nooit drivers ergens voor....

In het ergste geval krijg je strepen of gescrambled beeld. Maar dat je je radeon core opblaast/beschadigd lijkt me wel HEEL erg sterk....

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-04-2004 15:05 . Reden: ja, je word afgescheept ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil er ook nog even bij vermelden dat die drivers er dus al een jaar ofzo op staan. die jongen waarvan die laptop is doet geen spelletjes ofzo (heeft weinig reden dus voor driver upgrade) en ik zie hem er ook niet voor aan dat hij de driver gaat updaten.
Pagina: 1