Toon posts:

[TFT] Neovo Vga-kabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb een neovo F-217 TFT-scherm, maar nadat ik het scherm naar een andere kamer had gebracht deed hij het opeens niet. Ik denk dat het aan de vga-kabel ligt aangezien het scherm wel beeld geeft als ik hem zonder vga-kabel aansluit ("No signal" krijg je dan te zien).

Toen ik naar de plaats van aankoop ging verwezen ze mij naar de fabrikant aangezien de kabel IN het beeldscherm zit en dus niet zomaar los gekoppelt kan worden. Na een uurtje te hebben zitten priegelen heb ik het scherm open gekregen en de vga-kabel er uit gehaald. Dit is gewoon een zwarte kabel waar 13 kleinere verschillend gekleurde kabeltjes uitkomen die op een wit blokje zijn aangesloten, die weer ergens in moet worden geplugged. Mijn vraag is dus of ik deze kabel moet vervangen of kan ik hem nog maken op een een of andere manier (dat lijkt me echter sterk, want ik heb de pinnetjes aan de andere kant allemaal recht gezet dus daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen).

Bij de commercielere computerstores (Mycom, Dynabite, e.d) heb ik zulke vga-kabels niet kunnen krijgen. Is het mogelijk deze ergens op internet te bestellen want ik heb niet echt iets handigs kunnen vinden.

Mvg

Egidius

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:27:
...blaat... want ik heb de pinnetjes aan de andere kant allemaal recht gezet dus daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen ...nog meer blaat...
hmmm... als ik jou was zou ik maar ff kijken of er geen pinnetjes achtergebleven zijn in de videokaart

overigens zijn dat soort kabel nouwelijks te vinden in de gewone computer stores en als je nog garantie hebt dan zou ik daar maar ff voor kijken bij neovo zelf inderdaad

[ Voor 20% gewijzigd door Janao op 06-04-2004 14:35 ]

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
De pinnetjes heb ik gechecked, alles nog perfect in orde. Ja, ik heb de fabriek al gebelt alleen dan ben ik mijn scherm wel een tijdje kwijt als ik hem daarnaar toe breng terwijl als ik zo'n kabel heb, ik weer meteen aan de slag kan, althans, dat hoop ik :). Ook zat ik te denken zelf gewoon zo'n kabel kopen die je voor normale tft-schermen hebt die niet IN het scherm gaan zeg maar, en daar gewoon het kopje dat op de grafische kaart moet vanaf haal en die draadjes op mijn oude kabel te solderen, al kost dit wel een beetje moeite, maar het is in ieder geval beter dan dat ik mijn scherm weer 'n paar weken kwijt ben. Maar geen idee of dit wel zal werken.... misschien dom idee en erg onveilig maar met een beetje proffesioneel soldeerwerk moet dat toch wel lukken ? :X :X

Ik hoor het graag.....

Verwijderd

Als je pennetjes allemaal recht en aanwezig zijn - kun je de kabel doormeten of het daaraan ligt. Als dat niet zo is vermoed ik toch een hardwareprobleem in de TFT zelf (geen beeld op alle PC's) of een softwareconfiguratieprobleem (geen beeld op 1 specifieke PC).

Kabel vervangen heeft dan geen zin.

Overigens zijn de kabels custom gemaakt voor/door de fabrikant en kun je niet los bestellen (of het moet bij de repair/onderdelen afdeling van die TFT zijn).

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:42
Misschien de mogelijkheid om alle draadjes even te controleren op een kabelbreuk? Als ze allemaal goed contact geven (dus een weerstand hebben) dan wwet je ook waar het niet aan ligt..

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Je hebt 'm zelf open gemaakt? Ben je dan niet de garantie kwijt?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
al geprobeert op een andere pc aan te sluiten?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1