Toon posts:

Hardeschijf/Bios probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:
Pc loopt vast. Na het herstarten worden de 2 hardeschijven niet meer gevonden.
Instellen in bios lijkt te helpen, maar na het bewaren van de nieuwe instellingen en een herstart weer geen detectie van de hardeschijven.
In bios staat weer 'not installed'.

Ik dacht in eerste instantie dat het probleem bij de master hardeschijf lag, omdat deze als eerste niet gedetecteert werd. Maar op dit moment zijn beide verdwenen, en ook na opnieuw installeren van hardeschijven op moederbord vind het bios de beide hardeschijven niet.

Bios softwarematig resetten heeft ook geen effect.

Kan bios hardwarematig resetten (met jumpers) het probleem oplossen? en brengt dit ook een of andere risico met zich mee? (denkende aan flashproblemen)

Of heeft iemand ervaring met dit probleem, en een oplossing hiervoor?

BvD

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03 19:37
over welk moederbord praten we? en welke HD's

Systems Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test die hdds eens in een andere machine, 't lijkt erop dat deze dood zijn. (of stervende zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Uh effe snel uit het hoofd (pc niet van mij):
Een maxtor en Western digital, de laatste is de master.
Moederbord is van MSI

Ik denk zelf niet dat het aan de hardeschijven ligt, omdat de maxtor het in eerste instantie wel een tijdje nog deed (gedetecteert werd) en de WD niet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn hoofdvraag: Bios hardwarematig resetten, is dat risicoloos? En is er een mogelijkheid dat dit helpt?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:21:
Uh effe snel uit het hoofd (pc niet van mij):
Een maxtor en Western digital, de laatste is de master.
Moederbord is van MSI
Ik kan wel 1000 en 1 combinaties verzinnen met die merken...
Ik denk zelf niet dat het aan de hardeschijven ligt, omdat de maxtor het in eerste instantie wel een tijdje nog deed (gedetecteert werd) en de WD niet.
Dat is een aanname. De schijven los testen is zo gedaan en geeft tenminste zekerheid. Dus gewoon allebei een keer als enige schijf aansluiten.
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:22:
Maar mijn hoofdvraag: Bios hardwarematig resetten, is dat risicoloos? En is er een mogelijkheid dat dit helpt?
Tov van wat je softwarematige reset noemt, gebeuren er geen spectaculair andere dingen. Dus ook gewoon proberen ja.

[ Voor 22% gewijzigd door Voutloos op 06-04-2004 14:24 ]

{signature}

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
wat zegt smart van de hdd's?
het probleem komt me wel bekend voor, op school met brackets en die zut, die sluiten vaak niet goed aan waardoor ook zulke problemen ontstaan, ik denk niet dat het bij jouw het geval is, maar je kunt even controleren of de ide kabels er wel goed in zitten
Pagina: 1