It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
je hebt wel een bootrom hebben
weet niet of j dat al hebt
weet niet of j dat al hebt
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Dat wist ik al, maar hoe nu verder????
Ik zoek eigenlijk een pagina, waar dit wordt uitgelegt.
Ik zoek eigenlijk een pagina, waar dit wordt uitgelegt.
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Je hebt eerst een netwerkkaart met bootrom nodig (RealTek heeft gratis PXE-bootrom code ter download staan, werkt natuurlijk alleen op hun kaarten, moet je wel nog even branden).
Ten tweede zul je software moeten hebben die er voor zorgt de de boel opstart. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens op www.rembo.com (bpbatch is de gratis variant). Linux of andere Unix-variant kan je ook zonder zoiets heel eenvoudig aan het lopen krijgen, windows wordt moeilijker.
Ten derde zul je je OS op moeten laten starten. Om veel werk te voorkomen is het in ieder geval aan te raden de lokale pc een klein hd'tje te geven voor het OS, dit kan je wel elke keer middels een image opnieuw installeren (zeer stabiel).
Meer weten? Kom eens langs op Fanaat, spellenvereniging op de UT (Twente). Want het is een best complexe materie, en ik blijf niet typen...
Ten tweede zul je software moeten hebben die er voor zorgt de de boel opstart. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens op www.rembo.com (bpbatch is de gratis variant). Linux of andere Unix-variant kan je ook zonder zoiets heel eenvoudig aan het lopen krijgen, windows wordt moeilijker.
Ten derde zul je je OS op moeten laten starten. Om veel werk te voorkomen is het in ieder geval aan te raden de lokale pc een klein hd'tje te geven voor het OS, dit kan je wel elke keer middels een image opnieuw installeren (zeer stabiel).
Meer weten? Kom eens langs op Fanaat, spellenvereniging op de UT (Twente). Want het is een best complexe materie, en ik blijf niet typen...
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Verwijderd
Mijn netwerkkaart vraagt altijd om te booten vanaf netwerk. Dit wil ik dus niet. Kaart heb ik nu verwijderd echter hij blijft met die melding komen. Waar staan die gegevens, in de bios kan ik niets vinden??
Een tipje: hier in de FAQ network troubleshooting wordt verwezen naar een draad waar men bezig is informatie te verzamelen en een stuk te schrijven voor de FAQ. Daar is dus wel het een en ander te vinden
Pagina: 1