Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vorige maand iemand leren kennen via e-mail die adverteerde op marktplaats. Hij gebruikte de naam Willem en had een Motorola MPX200 in de aanbieding. Zijn e-mail adres was wilde908@hotmail.com.

Na wat op en neer ge-email hadden we een prijs gemaakt van 250 euro voor het toestel. Hij zelf kwam met het voorstel dat ik eerst 50 euro zo overmaken en hij daarna het toestel zou opsturen. Wanneer ik het binnen had zou ik het resterende bedrag overmaken. Hij woonde zelf in Duitsland zei hij maar was van Nederlandse nationaliteit dus het geld moest ik storten op een duitse rekening.

Ik heb het geld overgemaakt en hij heeft nog een paar keer gemaild dat het nog niet binnen was ( 1e 3 dagen na overmaken ) en daarna niks meer van hem gehoord. Nu reageert hij niet meer op mijn mailtjes.

Ik heb gelukkig maar 50 euro overgemaakt maar toch zit me dit behoorlijk dwars.
In hoeverre is informatie na te trekken van een eigenaar van een bankrekening wanneer deze in het buitenland is ?

Ik heb de gegevens even ge-edit ivm eventuele policy van dit forum maar dit is wat ik heb van hem:

[i]bank gegevens
volksbank gronau- ahaus eg
485** gronau
duitsland

rek.nr. 112 809 ***
bankleizahl 401 640 **
iban DE66401640240112******
bic GENOME****

willem ******
neustr. 3*
gildehaus
duitsland[i/]

Verder heb ik geprobeerd via het duitse online telefoonboek te checken of zijn adres klopt maar dit is dus het irritante van Duitsland, wanneer je zoekt op gildehaus kent hij het niet en bij Gronau krijg je 10 plaatsen die gronau heten. Erg fijn.

Iemand ervaring met dit soort dingen en die mij kan helpen te achterhalen wie deze kerel is ? :(

Verwijderd

aangifte doen lijkt me je hebt ze rek nummer dus kunnen ze wel wat voor je doen
suc6

Verwijderd

gewoon naar je bank gaan en het daar uitleggen. Volgens mij kunnen ze wel iets doen. Maar of als dat werk en mizeere misschien ook die 50euro waart is.... en misschien antwoord hij nog

Verwijderd

is het niet mogelijk om terug te boeken. Ik zou ckers ff de klantenservice van je bank bellen die kunnen het ook zo nagaan.
Stelletje hufters zijn het zo krijgt marktplaats dus een slechte naam.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30
Ooit aan gedacht dat het adres niet klopt?

Suc6 iig

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

With AlwaysConnected wat betreft de aangifte.

Verder is Gildehaus niet zijn adres maar Neustrasse 3 en als je het Postleitzahl al hebt (485** dus) dan weet je welk Gronau bedoeld wordt. Waarschijnlijk 48599 en dan is het het Gronau dat Enschede over de grens ligt.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Motorola MPx200 Smartphone
Van: Motorola

Microsoft Smartphone 2002 (upgradeable naar 2003)

€ 419,33 excl. BTW
€ 499,00 incl. BTW

van www.gsmshop.nl
het is natuurlijk wel zonde van je 50 euris maarja, 250 euro onder de nieuwprijs is ook wat veel van het goede..

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op 06 april 2004 @ 13:57:
Ooit aan gedacht dat het adres niet klopt?

Suc6 iig
Ik denk zelf ook dat het adres en naam vals is ... maar die rekening moet correct zijn anders heeft het geen nut als oplichter zijnde.

Dus was ik benieuwd of je daarachter kon komen, maar ben bang van niet. :(

Verwijderd

Heey die Gronau die je bedoeld ligt 5 km bij mij weg en Gildehaus is 3 km van mij verwijderd... Ligt op de grens Nederland (bij enschede) - Duitsland. Er wonen veel Nederlanders in Gildehaus en Gronau. Dus dan weet je in ieder geval welke Gronau je moet hebben.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:47

Christiano007

Ich bin der champion

Jup Gronau , bij Glanerbrug (Enschede) moet je hebben.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ofwel, gewoon even langsrijden a.s. zaterdag ;) en hem aanspreken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Dankzij 2 ouders die beide bij de bank werken weet ik dat je gewoon naar de bank kan gaan of bellen (of creditcard maatchappij mocht je je cc gebruikt hebben), vertellen wat er aan de hand is, en dat je graag je 50 euro terug wilt...probleem opgelost :)

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 18:48:
Dankzij 2 ouders die beide bij de bank werken weet ik dat je gewoon naar de bank kan gaan of bellen (of creditcard maatchappij mocht je je cc gebruikt hebben), vertellen wat er aan de hand is, en dat je graag je 50 euro terug wilt...probleem opgelost :)
Dat doen ze wellicht graag voor vrienden en bekenden. Anderen kunnen de boom in. Je maakt het geld zelf over en een bank is geen rechter, dus ze kunnen/willen/hoeven het verhaal erachter niet te controleren.

"If it sounds too good to be true, it usually is". Zoals eerder gepost, je had nattigheid kunnen voelen met een courant toestel op 50% van de nieuwprijs.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 18:48:
Niks probleem opgelost. Er is geen enkele bank die geld wat jij zelf naar iemand overmaakt weer naar jou terugstort als je daarom vraagt. Zélfs niet als je zelf bij die bank werkt. De reden is erg simpel, fraudegevoeligheid.

ARME AOW’er

Verwijderd

correct me if i'm wrong maar volgens mij kan je wel degelijk met goede reden geld terug laten boeken. Het probleem ontstaat echter pas als de rekening waar je op hebt gestort leeg blijkt te zijn.. (wat waarschinlijk het geval zal zijn)

EDIT: ja je hebt gelijk, ik heb het even nagekeken en dat geldt alleen voor een automatische incasso die je kan terug draaien...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 22:47 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 19:39:
correct me if i'm wrong maar volgens mij kan je wel degelijk met goede reden geld terug laten boeken. Het probleem ontstaat echter pas als de rekening waar je op hebt gestort leeg blijkt te zijn.. (wat waarschinlijk het geval zal zijn)
You are corrected by this posting :)

Nogmaals, het kan dus NIET.

ARME AOW’er

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:36
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt (alleen met een nederlander).

Helaas kun je weinig doen: :(

Terugboeken kan niet, want dat doet de bank niet.

Aangifte doen ook niet, omdat het een civiele zaak is en geen strafrechtelijke (volgens de politie en bureau-slachtofferhulp).

Wat je kan doen is:

Zeggen dat je aangifte heb gedaan (dit klopt niet, je maakt alleen melding bij de politie). In mijn geval heeft het de verkoper genoeg laten schrikken om mijn geld terug te storten.

Melden bij marktplaats. Ik weet dat ebay een garantiefonds heeft, misschien heeft marktplaats dit ook (markplaats is namelijk van ebay).

Hem opzoeken...

Info vragen bij de duitse politie (misschien is het daar wel een strafrechtelijke zaak)

Zoek meerdere mensen die bij dezelfde persoon hebben gekocht-> bij een groot aantal personen is het wel een strafrechtelijke zaak.

Vraag advies (gratis _/-\o_ ) bij bureau slachtofferhulp.

VEEL SUCCES!!!!!

Als je iets koopt bij marktplaats, Ebay o.i.d altijd bezorgen onder rembours! Ook vanuit het buitenland is dit mogelijk!!!

[ Voor 7% gewijzigd door L.N. op 06-04-2004 20:09 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 20:40
LuukNouwen schreef op 06 april 2004 @ 20:05:
Als je iets koopt bij marktplaats, Ebay o.i.d altijd bezorgen onder rembours! Ook vanuit het buitenland is dit mogelijk!!!
Rembours is ook geen garantie. Je betaald en er kan nog steeds rotzooi in het pakketje zitten.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Melden bij marktplaats. Ik weet dat ebay een garantiefonds heeft, misschien heeft marktplaats dit ook (markplaats is namelijk van ebay).
Huh :? :?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Verwijderd

eborn schreef op 06 april 2004 @ 20:29:
[...]
Rembours is ook geen garantie. Je betaald en er kan nog steeds rotzooi in het pakketje zitten.
Ik open het pakje altijd waar de postbode bij staat, mocht het niet zijn wat ik wilde dan geef ik het terug. Zo simpel is het :) Betaal geen rooie cent in dat geval, het zal de postbode weinig uitmaken ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch gewoon die €50.- terug laten storten binnen een week of 2 ofzo? :? Weet niet hoe lang het geleden is... Maar je kan het ALTIJD terug draaien...

En als het adres + rekeningnummer combo niet klopt, dan stort de bank automatisch het geld terug... Had een tijdje terug ook zo'n akketfietje (Rekeningnummer en adres klopte toen niet :/)
ZeRoC00L schreef op 06 april 2004 @ 21:27:
[...]

NEE, is allen bij machtiging, overboeking kun je NOOIT terugdraaien
O oke

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2004 21:30 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GJ-tje schreef op 06 april 2004 @ 21:24:
Je kan toch gewoon die €50.- terug laten storten binnen een week of 2 ofzo? :? Weet niet hoe lang het geleden is... Maar je kan het ALTIJD terug draaien...
NEE, is allen bij machtiging, overboeking kun je NOOIT terugdraaien

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Hmm, net dus is even met mijn vader gesproken, en het is idd alleen bij een machtiging. Bij een overboeking heb je helaas geen poot om op te staan. Je kan een rechtszaak beginnen, maar dat kost je meer dan je ooit terug kunt krijgen, en je kan het laten uitzoeken, maar dat kost je ook veel meer dan je ooit terug kunt krijgen...maw: even slikken en vergeten, of is ff bij die gozer op zijn deur kloppen :)

Verwijderd

GJ-tje schreef op 06 april 2004 @ 21:24:
Dit is alleen bij automatische incasso, hierbij gaat er "zonder" jouw toestemming een bedrag van je rekening.

Je kunt dan ook het geld overmaken, de meuk ontvangen en dan het geld weer terugboeken, helemaal oplichters paradijs.
De bank is gekke henkie niet, ze hebben het geld geboekt naar het banknummer dat jij hebt opgegeven, voor hun is de zaak klaar.
Het is niet hun zaak als een klant met een onbekende zaken doet.

Probeer die eikel weer eens te bereiken via een ander email adres en peuter een adres los ofzo, de bank gaat geen gegevens leveren ben ik bang.

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021

Vraag advies (gratis _/-\o_ ) bij bureau slachtofferhulp.
Ik mag hopen dat deze luitjes wel wat beters te doen hebben, en anders zou ik het lomp vinden capaciteit in beslag te nemen van deze organisatie om 50 euro, iemand die net verkracht is, om maar iets verschrikkelijks te noemen, heeft hun aandacht wel wat harder nodig dunkt mij...

• L.N.
Ebay heeft een garantie-fonds. Per niet ontvangen/defect voorwerp kun je maximaal €202 krijgen. Klik hier voor meer info _/-\o_
Polle schreef op 06 april 2004 @ 21:49:
[...]

Ik mag hopen dat deze luitjes wel wat beters te doen hebben, en anders zou ik het lomp vinden capaciteit in beslag te nemen van deze organisatie om 50 euro, iemand die net verkracht is, om maar iets verschrikkelijks te noemen, heeft hun aandacht wel wat harder nodig dunkt mij...
Nee, ook hier is bureau slachtofferhulp/bureau rechtshulp voor.... Natuurlijk krijgen belangrijkere zaken voorrang. Het is juist goed dat er een instantie is waar je voor kleine dingen kunt aankloppen. Als dit niet zo zou was zou elke kleine oplichter zijn gang gaan... Niemand gaat eerst duizenden euro's betalen voor een rechtzaak om €50 terug te eisen. Dit ondanks dat je de gerechtskosten ook kunt vorderen op de oplichter....

[ Voor 58% gewijzigd door L.N. op 06-04-2004 23:18 ]

Verwijderd

altijd onder rembours laten sturen als het om veel geld gaat boven de 50,- euro.
Je mag het pakketje openen om het apparaat te controleren anders kan je wel bakstenen op gaan sturen.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 08:59:
altijd onder rembours laten sturen als het om veel geld gaat boven de 50,- euro.
Je mag het pakketje openen om het apparaat te controleren anders kan je wel bakstenen op gaan sturen.
Je tekent voor het pakket. De postbode heeft niets met de inhoud te maken. Als de postbode het volgens de regels doet, dan mag je het pakket niet inzien.

• L.N.
[quote]Appesteijn schreef op 07 april 2004 @ 09:05:
[...]

Je tekent voor het pakket. De postbode heeft niets met de inhoud te maken. Als de postbode het volgens de regels doet, dan mag je het pakket niet inzien.

offtopic:
Dat is waar, maar je mag altijd controleren op (transport)schade. Dit houdt ook in het pakketje openen en kijken of de inhoud niet beschadigd is.... Zitten er 2 bakstenen in-> niet tekenen, pakket retour afzender.

Je moet je niet laten overdonderen als een postbode moeilijk doet. Vraag hem eens naar de algemene voorwaarden (die staan vaak achter op de transportbon). Daarin staat dat je tekent dat het pakket zonder schade is afgeleverd. Dit betekent niet alleen zichtbare schade, maar ook onzichtbare... Dus je hebt alle recht het pakket te openen voordat je ervoor tekent!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 20:40
LuukNouwen schreef op 07 april 2004 @ 10:51:
Je moet je niet laten overdonderen als een postbode moeilijk doet. Vraag hem eens naar de algemene voorwaarden (die staan vaak achter op de transportbon). Daarin staat dat je tekent dat het pakket zonder schade is afgeleverd. Dit betekent niet alleen zichtbare schade, maar ook onzichtbare... Dus je hebt alle recht het pakket te openen voordat je ervoor tekent![/offtopic]
Het lijkt me enorm sterk en volgens mij heb ik al een aantal keer gelezen dat het niet zo gaat. Wat nou als jij het pakket afkeurt maar wel helemaal opengemaakt hebt? De TPG gaat de doos dan weer voor je dichtmaken? En terugsturen? Waarna de oorspronkelijke verzender klaagt dat er iets weg is. "Ja meneer, dat kan kloppen. De ontvanger heeft het pakket opengemaakt maar teruggestuurd".

Zoals ik al zei... het lijkt me enorm sterk :) Veel postbodes kun je misschien wel zover krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat je in je recht staat.

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:19
Uit de algemene voorwaarden van TPG: (bron: http://www.tpgpostbusiness.nl/pdf/voorw_goederenvervoer.pdf)

15.2.2 TPG Post neemt bij aanvaarding van een remboursopdracht op zich om de
Zending slechts af te leveren, indien het door de Klant opgegeven remboursbedrag
door of namens de Geadresseerde volledig aan TPG Post is voldaan.

Dus: EERST betalen, dan pas krijgen. Daarna kan je pas verder met artikel 18:

18.1 Indien TPG Post niet binnen 30 dagen gerekend vanaf de dag van acceptatie ten Vervoer van de Zending van de Klant of de Geadresseerde melding heeft gekregen, dat de Zending niet is afgeleverd of vertraagd is aangekomen, dan wel dat de Vervoerovereenkomst anderszins niet naar behoren is uitgevoerd, wordt TPG Post geacht de Vervoerovereenkomst overeenkomstig het Servicekader te hebben uitgevoerd.

In afwijking van de vorige volzin geldt voor Zendingen onder beding van rembours
voor de Klant een termijn van 6 weken.

18.2.1 Indien schade aan of verlies uit een Zending uiterlijk waarneembaar is en de Geadresseerde niet bij of dadelijk na aanneming van de Zending een schriftelijk voorbehoud ter kennis van TPG Post heeft gebracht, wordt TPG Post geacht de Zending in dezelfde staat te hebben afgeleverd als waarin zij deze heeft ontvangen.

18.2.2 Indien schade aan of verlies uit een Zending niet uiterlijk waarneembaar is en de Geadresseerde niet binnen één week na aanneming van de Zending een schriftelijk voorbehoud ter kennis van TPG Post heeft gebracht, wordt TPG Post geacht de Zending in dezelfde staat te hebben afgeleverd als waarin zij deze heeft ontvangen.

Interessant:

14.5 De Klant is tegenover TPG Post aansprakelijk voor schade die, tengevolge van een oorzaak die aan de Klant kan worden toegerekend, door de Zending is toegebracht aan personen in dienst van TPG Post of aan andere Zendingen, in het laatste geval beperkt tot de bedragen die TPG Post op grond van zijn wettelijke en/of contractuele aansprakelijkheid verplicht is te vergoeden.

Dus: als jij schade (ook financiele) hebt ondervonden (die de schuld is van de klant, de oplichter in dit geval) kan je die op TPG verhalen, en vervolgens gaat TPG die verhalen op de klant.

iets zegt me dat dit niet zo simpel is als het lijkt

[ Voor 3% gewijzigd door 12_0_13 op 07-04-2004 17:03 ]

• L.N.
je maakt 2 fouten in de bovenstaande redenering:

15.2.2. De TPG is aansprakelijk voor de eventuele schade aan het pakket die het verzenden is ontstaan. Dit is zoals ik al zijn niet alleen uiterlijke schade aan de verpakking, maar ook schade aan de inhoud!!! Dus mag je VOOR je het pakket accepteerd kijken of de inhoud niet beschadigd is. Daarom spreken ze ook over schade aan het pakket, niet over schade aan het verpakkingsmateriaal. Een pakket bestaat uit een inhoud+verpakking....

18.2.2 Gaat over als je schade ontdekt NADAT je getekend heb voor het pakket. Dit is dus anders als je schade aan de inhoud van het pakket ondekt VOORDAT je ervoor hebt getekend...

Het is ook logisch dat je naar de inhoud mag kijken. Je tekent ervoor dat het pakket (verpakking+inhoud) in goede staat is afgeleverd, niet dat de verpakking in goede staat is afgeleverd...

We gaan steeds verder offtopic, misschien kunnen we ons beter focussen op het probleem van TS...

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 07-04-2004 20:51 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ah, je bent niet de enige:
Techno-loog schreef:
Jan lamers of Bochorn verkoopt redelijk goedkoop samsung e700 en andere nieuwe modellen vanuit Duitsland en laat je een aanbetaling doen waarna je niets meer hoort. Hij mailt je voor de transactie vaak en snel terug met veel spelfouten. Er moet toch iets te achterhalen zijn van deze gek. Ik wil graag die adressen in duitsland eens nachecken. Suggesties?

Mail adressen zijn:
jan_191@hotmail en bochorn@homail.com
Alles komt zogenaamd uit munster!

Zijn er meer gedupeerde?

Pasnie schreef:
hij handeld ook onder de naam: topoljan@hotmail.com

bakgegevens
volksbank gronau-ahaus
neustrasse 42-46
48599 gronau
duitsland

banknr,112.809.000
bankleizahl 401.64024
bic code GENODEM1GRN
IBAN CODE DE66401640240112809000

tav jan lamers
vasicenco 14 app 33
48155 munster
http://internetoplichting...on=display;num=1077567330

Duidelijk een en al dezelfde persoon dus.

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 07-04-2004 21:39 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LuukNouwen schreef op 07 april 2004 @ 20:48:
je maakt 2 fouten in de bovenstaande redenering:

15.2.2. De TPG is aansprakelijk voor de eventuele schade aan het pakket die het verzenden is ontstaan. Dit is zoals ik al zijn niet alleen uiterlijke schade aan de verpakking, maar ook schade aan de inhoud!!! Dus mag je VOOR je het pakket accepteerd kijken of de inhoud niet beschadigd is. Daarom spreken ze ook over schade aan het pakket, niet over schade aan het verpakkingsmateriaal. Een pakket bestaat uit een inhoud+verpakking....

18.2.2 Gaat over als je schade ontdekt NADAT je getekend heb voor het pakket. Dit is dus anders als je schade aan de inhoud van het pakket ondekt VOORDAT je ervoor hebt getekend...

Het is ook logisch dat je naar de inhoud mag kijken. Je tekent ervoor dat het pakket (verpakking+inhoud) in goede staat is afgeleverd, niet dat de verpakking in goede staat is afgeleverd...

We gaan steeds verder offtopic, misschien kunnen we ons beter focussen op het probleem van TS...
offtopic:
nee, je mag niet -ik herhaal niet- het pakje openen voordat je betaald. Je tekent ervoor dat er een pakketje overhandigt is. Niets meer en niets minder. Als het al een keer bij iemand is voorgekomen heeft de postbode niet volgens de regels gehandeld

Er hier hier net een heel topic over geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door P_de_B op 07-04-2004 21:43 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

P_de_B schreef op 07 april 2004 @ 21:42:
[...]

offtopic:
nee, je mag niet -ik herhaal niet- het pakje openen voordat je betaald. Je tekent ervoor dat er een pakketje overhandigt is. Niets meer en niets minder. Als het al een keer bij iemand is voorgekomen heeft de postbode niet volgens de regels gehandeld

Er hier hier net een heel topic over geweest.
Weet je misschien welk topic (via je posthistroy ofzo) aangezien de search het niet doet. Wel een interessant onderwerp namelijk.

Wat betreft dat oplichten: Als je zaken doet via particuliere personen of kleine onbekende bedrijven is er altijd een risico van oplichting. Ik koop zelf ook best wel een wat via marktplaats of een kleine internetshop en weet dan ook niet altijd of het pluis is, toch neem ik bewust het risico .

Een ander verhaal is het natuurlijk wel als er voor hetgeen aangeboden een belachelijk lage prijs gevraagd wordt. Dan kun je narigheid verwachten. Je kunt jezelf dan zelfs schuldig maken aan heling.

Uiteraard moet deze kwajongen gepakt worden, want dit is erg }) natuurlijk . Misschien iets voor Peter R.?! (hoewel is te klein waarschijnlijk)

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
-Wahtah- schreef op 07 april 2004 @ 21:55:
[...]

Weet je misschien welk topic (via je posthistroy ofzo) aangezien de search het niet doet. Wel een interessant onderwerp namelijk.
Volgens mij stond het hier in Genaaid met rembours, wat te doen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Mócht je een rechtsbijstandsverzekering hebben spreek die aan. We hebben hier een zelfde geintje gehad, doordat we per ongeluk een vrij groot bedrag 2x overmaakten. Vervolgens duurde het lang voordat we het terugkregen, dus wij naar de rechtsbijstandsverzekering: Onverschuldigde betaling. Je dient diegene dan eerst aangetekend te sommeren het geld terug te storen, daarna namen zij het in behandeling.

Dit is nog een stap erger: fraude... Maarja je moet zo'n verzekering hebben :)

Dit zal in jouw geval moeilijk worden aangezien het adres waarschijnlijk niet klopt, maar daar kan de Duitse bank wel achterkomen... Zoek eerst de procedure uit hoe je die gegevens tot je beschikking kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:21 ]

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mmmmmmmmm, dat is zeker een TF ofzo. Daar heeft deze amateur nog geen toegang tot.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

-Wahtah- schreef op 07 april 2004 @ 22:21:
[...]

Mmmmmmmmm, dat is zeker een TF ofzo. Daar heeft deze amateur nog geen toegang tot.
General Chat om precies te zijn, duurt even maar dan ben je er wel :)

voor jou nog 100 posts :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:29 ]

• Mojo
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Hmm, ik heb dus hetzelfde gehad. Ik had een Voodoo 5 5500 AGP gekocht via marktplaats bij vooruitbetalen, 50 euro afgesproken incl. verzendkosten. Dit is dus een maand terug ofzo :( Heb er ook flink wat voor moeten werken/afzoeken, voortaan alleen maar onder rembours.

Ik heb hier nooit wat mogen ontvangen :( :(

Bram Westland
Alkmaar
brammus_smile@hotmail.com

*****zooi.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ook ooit eens wat verkocht via een forum. Persoon wilde verzendkosten betalen en alles, was heel goedgelovig ed. Ik heb hem echter het toestel een week later opgestuurd dan beloofd. Bovendien kon ik de handleiding op het moment van versturen niet vinden (ik wist niet ofdat ik hem op m'n (studenten)kamer had liggen of bij mijn ouders thuis (200km verder). Een paar dagen na het versturen heb ik hem gebeld met de vraag ofdat het toestel was aangekomen en meteen gemeld dat de handleiding ook nog gestuurd zou worden. Maar deze persoon klonk niet echt positief..

Ook vanwege de problemen die de TS heeft zal ik ook in de toekomst, nooit maar dan ook nooit iets kopen/verkopen op afstand. Liever dat ik die persoon spreek en de koopwaar van te voren (volledig) te zien krijg.

@TS, succes verder met deze zaak! Wellicht handig om in de toekomst een CC aan te schaffen voor dit soort zaken? werd hierboven ook al vermeld
Bij een CC kan je dacht ik tot een maand na betaling het geld nog laten terugboeken... Kost wat maar dan heb je ook wat...

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 07-04-2004 23:37 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten worden id slachtoffer van oplichting. Mensen denk na de winstmarge op een telefoon bij een internet reseller is maar 10%. Dus hoe kan ie zo goedkoop zijn???

Sorry dat ik het moet zeggen maar beetje stom om zo maar 50,- over te maken, het is niet eens een bedrijf!!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 19:30
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 23:41:
mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten worden id slachtoffer van oplichting. Mensen denk na de winstmarge op een telefoon bij een internet reseller is maar 10%. Dus hoe kan ie zo goedkoop zijn???

Sorry dat ik het moet zeggen maar beetje stom om zo maar 50,- over te maken, het is niet eens een bedrijf!!
is natuurlijk wel kortzichtig, iedereen is uit opeen voordeeltje, en dat geeft de bedrieger geen rede om de zaak te besodemieteren.

maar soms moet je wel >:)
VB: wij sturen 4 telefoons te reperatie op in een aangetekend pakketje naar een leverancier.
bellen we een paar dagen later op, is er bij hun maar 1 aangekomen , pakkedje was ombeschadigt , en zei geven niet thuis.
naar overleg bij mij op de zaak hebben we gelijk 10 nieuwe telefoons besteld.
en even zo leuk naar hun gebeld waarom er maar een in de doos zat >:)
dat zal ze leren

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 19:30
fazertje schreef op 07 april 2004 @ 23:51:
[...]

is natuurlijk wel kortzichtig, iedereen is uit op een voordeeltje, en dat geeft de bedrieger geen rede om de zaak te besodemieteren.

maar soms moet je wel >:)
VB: wij sturen 4 telefoons te reperatie op in een aangetekend pakketje naar een leverancier.
bellen we een paar dagen later op, is er bij hun maar 1 aangekomen , pakkedje was ombeschadigt , en zei geven niet thuis.
naar overleg bij mij op de zaak hebben we gelijk 10 nieuwe telefoons besteld.
en even zo leuk naar hun gebeld waarom er maar een in de doos zat >:)
dat zal ze leren

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

fazertje schreef op 07 april 2004 @ 23:51:
[...]
is natuurlijk wel kortzichtig, iedereen is uit opeen voordeeltje, en dat geeft de bedrieger geen rede om de zaak te besodemieteren.
Mee eens. Kortzichtig! Kopen en verkopen tussen particulieren via Internet is een transactie die vele malen dagelijks voorkomt. Indien de afstand tussen 2 personen groot is moet er nou eenmaal een creatief alternatief gezocht worden. Helaas maken oplichters hier misbruik van, waardoor niemand elkaar meer vertrouwt (inculsief myself).

Wordt een product voor € 500,- i.p.v. € 1000,- aangeboden, ja dan moet er wel een belletje bij je gaan rinkelen B).

PS.: Je hebt tegenwoordig toch ook van die alternatieve betaalmogelijkheden. Bijvoorbeeld Way2Pay en de Walliecard. Kan dat eigenlijk ook tussen particulieren!!?

Verwijderd

dit is nou een van de grootste reden dat ik nooit via internet iets besteld. maar het is inderdaad erg baluh.
Pagina: 1