Toon posts:

[NetWare 5.1] + eDirectory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag.

Ik wil mijn NDS updaten naar eDirectory (8.7.1), op dit moment draai ik NDS versie 8.

Om NDS 8.7.1 te installeren moet je eerst je server updaten met SP6. Maar het probleem is dat het mij niet lukt om het te installeren vanaf de cd.

Ik heb google afgezocht maar ik schiet daar niet echt mee op.

Het volgende heb ik gedaan:

op mijn server de cdrom gemount, als ik dan in de GUI een applicatie wil installeren dan ziet mijn server in ieder geval wel de cdrom.

Maar wanneer ik dan bijvoorbeeld SP6 wil installeren dan krijg ik de melding dat het geen product.ni kan vinden.. Die staat er indd ook niet op, maar die cd komt van novell dus het lijkt me dat het wel goed zit.

Wanneer ik het wil gaan installeren via nwconfig krijg ik de melding dat het mijn cdrom niet kan vinden.

Herkent iemand mijn probleem, of weet iemand een oplossing dan zou ik dat graag willen horen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[NOVELL:NOVELL_ROOT:1.0.0]
ShowWelcomeScreen=TRUE
closeScreen=com.novell.application.install.CloseScreen

[Initialization]
NISubdirectory=update

[NWI:Source Media]
Dit werkt zeker niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 06 april 2004 @ 13:57:
[...]
Dit werkt zeker niet?
Als je kan uitleggen wat je bedoeld dan kan ik het even proberen B)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:59:
[...]

Als je kan uitleggen wat je bedoeld dan kan ik het even proberen B)
Ik ben niet helemaal thuis in Novell, maar volgens mij is dat de inhoud van product.ni van Netware 5 NFS3SP1 ;)

Wat Spider dus wil zeggen, is dat je dat even in een product.ni bestand moet zetten en die dan ergens bij doen, denk de CD... ;)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 06 april 2004 @ 14:04:
[...]
Ik ben niet helemaal thuis in Novell, maar volgens mij is dat de inhoud van product.ni van Netware 5 NFS3SP1 ;)

Wat Spider dus wil zeggen, is dat je dat even in een product.ni bestand moet zetten en die dan ergens bij doen, denk de CD... ;)
Ik kan dat wel even proberen, maar toch raar dat het niet gewoon in de Novell cd zelf zit :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je moet het ook niet installeren vanuit de GUI, maar in de Console kun je met het commando nwconfig oa zaken als een SupportPack installeren.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
CaptainM schreef op 06 april 2004 @ 14:06:
Je moet het ook niet installeren vanuit de GUI, maar in de Console kun je met het commando nwconfig oa zaken als een SupportPack installeren.
Als je mijn verhaal had gelezen, dan had je er achter gekomen dat ik het ook via nwconfig heb geprobeerd. Maar dan pakt het mijn cdrom niet.. of in ieder geval de naam van mijn cdrom niet

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:11:
[...]

Als je mijn verhaal had gelezen, dan had je er achter gekomen dat ik het ook via nwconfig heb geprobeerd. Maar dan pakt het mijn cdrom niet.. of in ieder geval de naam van mijn cdrom niet
OK, sorry 'bout that... :/

Ik heb het hier gedaan door met een werkstation met novell client in te loggen op de Novell server. Ik heb die supportpack gewoon gekopieerd naar de server. En dan via nwconfig de supportpack geinstalleerd.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:11:
[...]

Dan is er toch serieus wat fout als ie in NWConfig de CD niet pakt en in de GUI wel. Imho doe je dan zelf wat fout. En wat voor CD van novell heb je? Heb je niet toevallig een overlay CD? Die is om te installeren, niet om een los support pack te installeren. Daar heb je de nw51sp6.exe voor nodig.

offtopic:
Heb je wel cursussen gevolgd met Netware? Lijkt er niet op, waarom wil je in 's hemelsnaam eDirectory 8.7.1 installeren als je er weinig verstand van hebt? En waarom kies je voor 8.7.1 als 8.7.3 al uit is?

offtopic:
offtopic2: en een beetje vriendelijker reageren mag op zich best ook wel als mensen je proberen te helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door DGTL_Magician op 06-04-2004 15:48 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1