[ASP & Excel] Excel online genereren *

Pagina: 1
Acties:

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:22
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje waar ik ff geen antwoord op heb. Misschien kunnen jullie me helpen.?

Ik heb in asp een soort van form wizard gemaakt. Nadat die doorlopen is krijgt men een aantal gegevens te zien.

Nu wil ik deze gegevens in een template plaatsen in excel. Hoe krijg ik dit automatisch voor elkaar? (dus zonder knippen en plakken)

Naast de gegevens die uit die wizard komen moeten er ook gegevens uit een database komen, die weer te maken hebben van die gegevens uit die wizard.

Deze moeten geedit kunnen worden en dan geprint kunnen worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt met het Excel object een Excel sheet aanmaken en die uitpoepen naar een temp-dir. Geef een linkje ofzo aan je gebruikers en laat ze de gegenereerde excel bestanden downloaden.

Er is zat te vinden hier (maar de search doet 't nie ;) ) en op Google hoe je dat doet...

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 06-04-2004 13:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 16:29

Basszje

Reisvaap!]

Als je bedoeld dat je vanuit een ASP situatie gegevens naar Excel wilt importeren kan je simpelweg een pagina maken die komma-gescheiden ( of puntkomma geschieden) alle data output. Dan moet je met een HTTP content type header duidelijk maken dat het om een excel file gaat. Als het goed is krijg je dan automagisch in excel je data te zien :)

Dan is iig de makkelijkste manier.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

TeeDee

CQB 241

Lijkt me overkill :)

Google zoeken:
• Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
• Addheaders
• Content Disposition
• Attachment

Dat zijn de keywords :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bdu
Basszje schreef op 06 april 2004 @ 13:46:
Als je bedoeld dat je vanuit een ASP situatie gegevens naar Excel wilt importeren kan je simpelweg een pagina maken die komma-gescheiden ( of puntkomma geschieden) alle data output. Dan moet je met een HTTP content type header duidelijk maken dat het om een excel file gaat. Als het goed is krijg je dan automagisch in excel je data te zien :)

Dan is iig de makkelijkste manier.
Ja zoiets, maar ik heb dus al een template in excel.. die moet als het ware ingevuld worden. Dus ik wil kunnen aangeven dat gegeven X in cel D3 moet komen..

kan je me verder helpen?

• bdu
Ik ben al een paar scripts tegen gekomen waar ze wel een excel file maken... dat lukt me dan ook wel... maar ik wil aan kunnen geven waar ik mijn gegevens kan plaatsen...

Dus ik heb de variable 'blaat'

dan wil ik dus aan kunnen geven dat ik variable 'blaat' in cel 'f4' wil hebben...

wie kan mij helpen?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
naast het gebruik van standaard (html) tabellen + het aanpassen van de contenttype kun je ook kiezen voor het creeeren van xml bestanden... xcel >= XP zijn hier in ieder geval compatible mee, de rest weet ik niet....

wat je in ieder geval niet moet doen is op de server een excel instance aanmaken... daar gaat je server gegarandeerd van onderuit... (MS heeft dit zelf in diverse artikellen op MSDN bevestigt / aangegeven)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1