Toon posts:

Eizo Flexscan L550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.com/products/lcd/l550/images/photo_b.jpg

Maximale resolutie 1280 x 1024
Inkijkhoek 160° /160° H/V
Helderheid 300 cd/m2
Contrast 450:1
Afmetingen 369x 298-345x 121-223 mm
Reactietijd 16 ms
Aantal kleuren 16,19 M.
Menu talen Engels, Frans, Duits etc.
Connector D sub 15mini, DVI-D
Audio onboard Nee
USB onboard Nee
Stroomverbruik (watt) 38 Watt
Netto gewicht (Kg) 3,9 Kg

Dit model heeft 5 jaar garantie op On-Site basis.

Hier nog wat info van de Eizo site.

Light Sensor
The FlexScan L550 is the first monitor with this new EIZO feature. It automatically reads the amount of ambient light in the user environment and adjusts the screen brightness to compensate

Stylish Cabinet Design
The slimmed down cabinet design features an unconventional easel back stand for adjusting the ideal position and angle of view. The cabinet attaches to a mounting arm as is, eliminating the trouble of separating the panel from the stand required with conventional LCD monitors.

sRGB Mode
Available in the OSD menu, this mode allows color matching with other peripherals that support the sRGB color space.

Regulatory Standards
Complies with current international standards concerning safety, ergonomics, and power management as well as "EIZO Eco Products 2004," an in-house label covering such environmental issues as manufacture with lead-free solder and chrome-free steel plates.

Ziet er mooi uit vind ik persoonlijk, iemand ervaring met dit scherm, volgens mij is het net nieuw want heb nog niets kunnen vinden hierover op tweakers of elders op internet.
Ben aan het twijfelen tussen de BenQ FP567 en de samsung 172x
Ik weet dat Eizo een topmerk is en denk dat dit misschien van de 3 nog wel de best optie is.

Graag jullie ervaringen, (mensen die het scherm hebben gezien of hebben gekocht)

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

ziet er zekers lekker uit heb je al enig idee voor hoeveel dit model over de toonbank gaat ??

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
523 euro

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zelf heb ik dit scherm alweer een tijdje.
Echt goed te noemen. Hij vervangt mijn vorige IIyama E431S-B en ik kan zeggen dat deze EIZO wederom een kleine vooruitgang is tov. van de IIyama.
De kijkhoek is vergelijkbaar. De helderheid is nog hoger dan bij de IIyama die al erg helder was. De snelheid is zeker vergelijkbaar met de IIyama en dus zeker goed te noemen.
Sommige mensen vinden de voet alleen niet zo geslaagt, maar daar heb ikzelf niet zo'n probleem mee.
Voor de rest een top monitor voor een goede prijs. En natuurlijk is het mooi om 5 jaar on-site garantie te hebben bij deze monitor. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de voet die viel mij ook al op,

Kan dat ding wel rechtop staan of moet ie persé zo achterover hangen.
Als ik een tft wil dan wil ik hem wel rechtop kunnen zetten en eigenlijk ook in hoogte kunnen verstellen.

Op de foto kun je niet zo goed zien hoe dat systeem werkt bij deze monitor, zou je dat kunnen uitleggen?

Heb je met snelle spellen last van ghosting bij deze monitor of valt het mee?
Denk je dat ie beter presteert dan de 172x?

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 13:35
okee, dan ook maar even mijn (korte) ervaringen.

heb net een L550 gekocht bij de mediamarkt. aldaar (na afrekenen) aan de servicebalie even een snelle pixeltest gedaan, niks gevonden. ben er nu een uurtje of wat op aan 't werk, en 't bevalt goed. wel ff wennen, zo'n tft (had hiervoor een 17" eizo f55-s).

de voet moet idd iets uitgetrokken worden. in de eerste stand ('t meest rechtop) leunt de monitor een paar graden naar achter (ik gok 3-5 graden). dus wel bijna rechtop. je kunt 'm nog rechter krijgen, maar de handleiding waarschuwt dat-ie dan makkelijk omvalt (duh).

in hoogte verstelbaar gaat prima. je hebt keuze uit 1 of meer telefoonboeken eronder :-) voor mij is dit niet zo'n groot punt.

ghosting. tja, ik heb geen eerdere ervaringen met tft. slingeren met browser-windows geeft wel wat verkleuring, maar dat kan ook aan cleartype liggen. civilization is geen snel spel, en 't enige andere dat ik speel is neverwinter nights. eerste indruk : geen last van ghosting. misschien is er wel wat, maar mij irriteert 't niet.

het enige dat me nu als enigzins nadelig opvalt is dat, alhoewel de kijkhoek groot is, er redelijke kleurverschuivingen optreden als je je hoofd voor de monitor heen-en-weer beweegt. maar echt storend is dat niet.

Verwijderd

Ik heb er ook naar gekeken maar ben toch voor de L557 gegaan omdat die een duidelijk betere voet heeft (en ik wilde er 2 naast elkaar).

Maarrrr... en dat is zeker een optie, je kan die L550 op een aftermarkt voet monteren. Die heb je in vele soorten en maten.

Zoiets als dit: http://www.neo-flex.nl/dutch/neoflex/default.htm

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Een vriend van mij heeft hem ook, de grijze.
1 hotpixel, maar ja..
Ghosting is echt niet aanwezig, Ik heb alle games getest (NFS/MOHAA/CoD/UT/Far Cry) getest en ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd ghosting te veroorzaken, maar het is me echt niet opgevallen.

Je ziet het alleen als je een .Txt-bestand (readme ofzo) windowed maakt, en dan dat venster gaat bewegen, dan zie je de text ietswat blurren, maar dat boeit echt niet, en geen enkele TFT op dit moment kan dat beter dus daar hoef je het niet voor te laten.

Inkijkhoek is volgens mij redelijk, als je helemaal van de zijkant kijkt heb je nog steeds beeld, alleen heb je dan geen normale kleuren meer natuurlijk. Volgens mij veranderen de kleuren al vrij snel als je beweegt (vooral verticaal) maar ja..

Verwijderd

Ik heb hem net ook binnen, maar hij ziet er heel puik uit. Geen dode- of hotpixels gelukkig. En echt hele mooie beeldkwaliteit, scherp beeld. Ik heb er ook al even Unreal Tournament 2004 op gespeeld, geen ghosting te zien. Je ziet als je heel snel met de muis heen en weer beweegt een beetje waas, maar dat heeft iedere LCD. Ik raad deze monitor sterk aan.
Pagina: 1