Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] a black casemod

Pagina: 1
Acties:

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Dit is mijn tweede casemod, en omdat ik dit weekend een prijs heb gewonnen van de casemod compo op een lan, begin ik er maar een topic over..

Dit is de orginele case.... vrij somber maar het leek mij geschikt voor een mooie casemod van te maken, de case + een 350watt voeding (die ondertusse al gestorven is) heb ik 45€ betaald.
Afbeeldingslocatie: http://www.wallabie.com/main/images/cases/LCDcase.gif

Ik heb spijtig genoeg geen fotos van wanneer ik de casemod aan het maken was, alleen de resultaten,

nadat ik de zijkant volledig had afgeplakt met schilderstape ben ik beginnen te tekenen, na heel wat ontwerpen en na heel wat gommen had ik het gevonden, in het midden toch maar even stiekem het AMD logo ingemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stek-e/jelle/PICT0076.JPG

voor de zijkant heb ik echt glas gebruikt, en in die driehoek heb ik het glas laten zandstralen, het is de tweede glasplaat, ik kwam thuis wanneer het glas juist was gezandstraald, ik stap van mijn fiets en ik tik met het glas tegen mijn stuur,.... glasplaat in 2 stukken.

In de voorkant heb ik 2 dezelfde tribals gemaakt en verlicht met 18 rode leds, 9 aan elke kant, daar achter heb ik plexiglas gemonteerd en daar tint folie voor normaal autoruite te tinten opgekleeft

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stek-e/jelle/PICT0004.JPG

De bovenkant is ook van echt glas en is ook voor een stuk gezandstraald, zodat je het venstertje in mijn cd-schrijver kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stek-e/jelle/PICT0012.JPG
(dit is nog wel een oude foto)

(let niet op de spullen bovenop mijn case, die stonden te koop)
Hier kan je ineens mijn zelfgemaakte muismatje zien...

de kostprijs van de mod:

20€ voor dremelslijpschijfjes
20€ voor paar bussen zwarte verf
9€ dubbele blauwe neon
13€ voor rode neon
7€ rode ledjes + weerstandjes
9€ voor blauwe casefan

het glas en het zandstralen was gratis.

De casemod is nog niet klaar, mijn waterblokjes liggen bij de cnc machine om gefreest te worden, maar als mijn homemade watercooling klaar is zal ik er een nieuw topic voor starten.

offtopic:
thx to http://mobiledealer.v3.be voor uploaden pics

[ Voor 15% gewijzigd door Jellabie op 17-07-2004 16:08 ]

De Nederbelg !

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

mooie muismat (spijtig dat ik geen muismat nodig heb / gebruik)

</onzin>

Verwijderd

k vind het een erg mooie casemod.. t ziet er ook aardig goed afgewerkt uit :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:35 ]

Verwijderd

geweldige kast. ook leuk dat je glas heb gebruikt ipv plexie.

(had hem stiekem al eerder gezien)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Das best wel een leuk kastje ... ga je verder er nog wat in zetten, behalve die watercooling? :)

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
EvilTuinHekje schreef op 06 april 2004 @ 13:47:
Das best wel een leuk kastje ... ga je verder er nog wat in zetten, behalve die watercooling? :)
normaal wel, de rechtse kant van mijn case is nog standaard, ik denk dat ik daar met polyester ga spelen, een 3d figuur opmaken dus.
Ik was van plan om mijn radiator aan de rechtse kant te hangen, en dat rad vast te maken met een grote spin in polyester die met zijn poten over het rad staat, en in de rug van de spin een 12cm fan... maar het is allemaal nog niet zeker...

als het allemaal klaar is zal ik het topic nog eens naar boven kicken, maar reken al maar een paar maanden ofzo... (daarmee dat ik er geen CIP van gemaakt heb...)

[ Voor 13% gewijzigd door Jellabie op 06-04-2004 13:53 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Slikke casemod. Is het alleen niet erg irritant dat glas al ga je naar LAN? Lijkt me best zwaar worden met glas en ook met het vervoeren lijkt 't me niet echt praktisch, want je glas ligt zo weer in 2 stukken lijkt me.

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

Yotta

0110101001111010

Dat zandstralen leverd een mooi effect op! Wat zal dat ongeveer kosten :? .

Lol, de usericoons doen het niet meer :+

0110101001111010

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Yotta schreef op 06 april 2004 @ 13:55:
Dat zandstralen leverd een mooi effect op! Wat zal dat ongeveer kosten :? .

Lol, de usericoons doen het niet meer :+
het glas was gratis, en het zandstralen ook :), een maat van mij heeft een grote compresseur staan, en zo een spuit voor zand te stralen... :) het zand is met 6 of 8 bar gestraald :)

De Nederbelg !

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
Ey Nice mod, maar lijkt me idd wel erg zwaar maar wel mooier met dat glas in plaats van plexi
Nice dremel skilzz by the way ;)
misschien een idee om de kabels nog een beetje weg te werken of te meshen :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nice, vind ook wel grappig zoals je t AMD logo in t ontwerp van je window hebt verwerkt :)

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Duivenseboy schreef op 06 april 2004 @ 13:59:
Ey Nice mod, maar lijkt me idd wel erg zwaar maar wel mooier met dat glas in plaats van plexi
Nice dremel skilzz by the way ;)
misschien een idee om de kabels nog een beetje weg te werken of te meshen :)
het gewicht met het glas gaat wel, en men bekabeling... tja.... vind dat ik al vrij veel heb kunnen verstoppen... :)

De Nederbelg !

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
heb dezelfde case... echt een leuk ding!

waarom heb je het frontpaneel met blauwe ledverlichting niet aangesloten?

geeft best een leuk effect en de casetemp wordt er mooi op getoond!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
namreh82 schreef op 06 april 2004 @ 21:44:
heb dezelfde case... echt een leuk ding!

waarom heb je het frontpaneel met blauwe ledverlichting niet aangesloten?

geeft best een leuk effect en de casetemp wordt er mooi op getoond!
ja idd, maar er steekt een andere voeding in, dus ik weet niet hoeveel volt die lcd moet hebben... als jij mij er toevallig mee kunt helpen...

De Nederbelg !

• Dailybits
via de dns van de website idream.be ben ik terecht gekomen bij groothandel aci.be

misschien kunnen deze mensen u verder helpen: http://www.aci.be/index.php?page=team

zelf kan ik het ook niet echt zeggen, want de lcd-voedingsdraad komt recht van de voedingsprintplaat en heb geen multimeter liggen....

Greetz!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
ok, hartelijk bedankt, maar blijkbaar heeft een maat van mij die case ook, en die ging het even doormeten, ben momenteel bezig voor een doodskop vanvoor op mijn case te maken, zodat die doodskop zo precies door men pc breekt, en in zijn mond gaan onderdelen van intel zitten... maar het zal nog even duren voor het klaar is....

De Nederbelg !

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 22:22
Hij ziet er zeer strak uit top werk _/-\o_

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Bob Popcorn

Plop!

jellabie schreef op 07 april 2004 @ 23:45:
ok, hartelijk bedankt, maar blijkbaar heeft een maat van mij die case ook, en die ging het even doormeten, ben momenteel bezig voor een doodskop vanvoor op mijn case te maken, zodat die doodskop zo precies door men pc breekt, en in zijn mond gaan onderdelen van intel zitten... maar het zal nog even duren voor het klaar is....
Gelukkig weten sommige mensen hoe AMD aan zn suc6 is gekomen :Z

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Evos
  • Laatst online: 18:34
Mooie en niet al te dure case
http://www.wallabie.com/main/hardware_cases_2.asp

Hoe werkt 't lcd display? via de sensors op je mobo of kun je heb met een (zelfgeschreven) programmatje aansturen?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Moet zeggen dat je dat heel netjes hebt gedaan
Knappe kast!

En dat glas in het zijpaneel is errug goed :P
Maare, ben je niet bang dat het knapt als je ergens een keer per ongeluk tegenaan stoot? Of krassen die erop komen?

Tis toch geen dubbel-glas mag ik hopen? Word het wel wat warmer in je kast :P

Verwijderd

het is prachtig , de kast is niet te druk, niet teveel extra's ,
maar alles wat een mooie kast hebben moet !!

leuk gedaan

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Maare, ben je niet bang dat het knapt als je ergens een keer per ongeluk tegenaan stoot? Of krassen die erop komen?

Tis toch geen dubbel-glas mag ik hopen? Word het wel wat warmer in je kast
mja, met dat glas ben ik nu wel voorzichtig, en volgens mij komen er sneller krassen op plexi dan op glas...

Ik heb juist toestemmig gevraagd voor er een cip van te maken, en die toestemming heb ik gekregen van AcouSE.

Ik ga zometeen ijzerdraad halen voor de doodskop te maken...; albijal kan het even duren voor die doodskop af is... dus ik zal niet elke keer dit topic updaten....

edit: het lcd werkt met de aansluitingen op het moederbord, de harde schijf activiteit kan je zien doormiddel van een figuurtje dat sneller of trager begint te pinken op het lcd, er staat ook een klok op en er zit een temp sensor bij die je ergens kan tussen steken of als casetemp kunt gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Jellabie op 08-04-2004 13:27 ]

De Nederbelg !

• Evos
jellabie schreef op 08 april 2004 @ 13:24:
[...]

edit: het lcd werkt met de aansluitingen op het moederbord, de harde schijf activiteit kan je zien doormiddel van een figuurtje dat sneller of trager begint te pinken op het lcd, er staat ook een klok op en er zit een temp sensor bij die je ergens kan tussen steken of als casetemp kunt gebruiken.
Ziet er goed uit! en voor een lage prijs 55 euro bij http://www.wallabie.com/
kun je d'r nog wat meer over vertellen, voeding beetje stil? en waar heb jij hem gehaald?

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Ik heb die case inderdaad bij wallabie gekocht... De voeding is ook redelijk stil maar die heb ik al tijdens het modden stuk gekregen...

De Nederbelg !

• Dailybits
yep voeding is lekker stil (350w)

echt een goede koop voor 55 euro met enkel leuke extra's, zoals dat lcd-schermpje, blauwe led achter powerknop, floppy-drive mooi ingewerkt,.....

• Evos
namreh82 schreef op 09 april 2004 @ 09:00:
yep voeding is lekker stil (350w)

echt een goede koop voor 55 euro met enkel leuke extra's, zoals dat lcd-schermpje, blauwe led achter powerknop, floppy-drive mooi ingewerkt,.....
Alleen vind ik de informatie op wallabie.com wat schaars, beetje jammer...en heb nog geen andere verkooppunten gevonden...

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
*UPDATED*

De Nederbelg !

Pagina: 1