Toon posts:

[WC] Groot probleem door loslating

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een half jaar mijn waterkoeling setupje draaien. Naast een perfecte koeling kreeg ik na 2 dagen al problemen met de ophanging van het Northbridge blok. Zoals velen weten zitten er op een I865PE mobos 4 oogjes waarop een koelblok op de northbridge geplaatst kan worden. waarvan er al 1 is afgebroken na 2 dagen draaien, dit doordat ik het toen veel te strak heb aangedraait (en dan mag het wel loslaten)

-----------------------------------------------------------

Mobo: Asus p4p800 deluxe

Mijn Northbridge blok:

Swiftech mcw 20

Hier zie je de ophanging

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW20/MCW20-P-266X413.jpg

Het probleem.

Naast het 1e oogje wat los was geschoten is nu gister nacht ook het 2e oogje (van de 4) losgelaten... en nee dit keer had ik hem heel los bevestigd.

Wat nu te doen? ;{

Ik baal hier ontiegelijk van.. want nu kan me pc niet aan anders fikt me northbridge weg.

Er zitten nu 2x 2 gaatjes. waarin de 2 oogjes zaten. het zijn nu gaatjes van 1 mm.

ik hoop dat iemand mij kan helpen, en hier misschien ervaring mee heeft.

offtopic:
Kick to Die-Hard Overclocking & Cooling, excuus voor het verkeerde forum

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:25 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 'haakjes' kun je toch bij een doe het zelf zaak wel krijgen, misschien er 2 op solderen ?

Of iets van een ijzerdraadje erdoorheen en aan de achterkant aan elkaar binden. Of iets wat stevig genoeg is en het liefste geen stroom geleid :D

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd. maar het probleem is dat de gaatjes maar 1 of net iets minder dan 1 mm zijn. Solderen word ook lastig omdat een halfe mm van het gaatje meteen de bussen van het mobo lopen! Er moet dus idd iets sterks zijn dat het weer kan houden. maar daarom vraag ik graag naar suggesties

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:27 ]

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad bij mijn moederbord met hetzelfde blok.
En ik heb het gewoon zelf weer terug gesoldeerd het zit nu beter dan ooit.
Ik ben trouwens een noob in solderen dus als ik het kan kan jij het ook wel.

edit: ik heb wel een ander moederbord asus PC-DL

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:41:
Ik heb dit ook gehad bij mijn moederbord met hetzelfde blok.
En ik heb het gewoon zelf weer terug gesoldeerd het zit nu beter dan ooit.
Ik ben trouwens een noob in solderen dus als ik het kan kan jij het ook wel.

edit: ik heb wel een ander moederbord asus PC-DL
Lopen er nog geen eens 1 mm naast de gaatjes bussen? zo jah dan word het wel heel precies solderen. want de soldeer mag dan totaal NIETS raken

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:15
Bij mij zijn er ook 2 afgebroken

naast elkaar, waren het tegenovergestelden, dan kon ik er ook wel een blok op zetten

heb er nu een Zalman NBJ47 op ge-arctic adhesived ;)

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 06 april 2004 @ 14:19:
Bij mij zijn er ook 2 afgebroken

naast elkaar, waren het tegenovergestelden, dan kon ik er ook wel een blok op zetten

heb er nu een Zalman NBJ47 op ge-arctic adhesived ;)
Maar ik wil weer graag mijn MCW 20 blok erop zetten.....

Is solderen een optie? aangezien naast de gaatjes meteen de bussen van de mobo lopen?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het solderen wordt wel heel krap.. Ik zou inderdaad ook proberen om het met Adhesive te plakken.. houdt dat niet dan proberen om het haakje er weer op te plakken met metaallijm... en dan vastzetten met de haak EN plakken met adhesive...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
adhesive krijg je niet meer los toch?

ik wil het toch proberen te solderen.. alleen denk ik dat dat wel heel krap word :(
of misschien met een dun ijzerdraadje.

ik baal er echt van :(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

adhesive krijg je nog wel los door het koud te maken... Als je dus je mobo dan uit je kast schroeft en je legt dat een half uurtje in de vriezer kan je het vrij gemakkelijk los halen :)

Maar probeer het eens met ijzerlijm voordat je gaat solderen... Is makkelijker en net zo stevig....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:48

Bob Popcorn

Plop!

Ik suggereer visdraad, of ander dun sterk spul wat je als oogje kan laten fungeren :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op 06 april 2004 @ 15:09:
Ik suggereer visdraad, of ander dun sterk spul wat je als oogje kan laten fungeren :)
He dit is een slim plan...

En over dat metaal lijm? geleid dat?

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Heb je niet een plaatje van die haakjes? Ik ken die dingen niet dus als ik ff zie waar t over gaat kan ik misschien helpen... _/-\o_
Zie op dit plaatje wel iets zitten maar niet echt geweldig.

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

Verwijderd

Topicstarter
Hier zie je een beter plaatje, waarop de (nu ontbrekende) oogjes zitten!

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/asus_p4p800/nb_fan.jpg

De metale oogjes + dat zwarte plasticje zijn helemaal eraf getrokken. je ziet nu 2 piepkleine gaatjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 15:19:
Hier zie je een beter plaatje, waarop de (nu ontbrekende) oogjes zitten!

[afbeelding]

De metale oogjes + dat zwarte plasticje zijn helemaal eraf getrokken. je ziet nu 2 piepkleine gaatjes.
het is zo te zien druk met verbindingen onder die oogjes.. dus boren zal niet gaan. Een andere oplossing is denk het aanbrengen van een koelpasta met daarin een lijm zodat je de gehele koelblok op je chip plakt.

Verwijderd

Topicstarter
Net vertelde VAAL al dat visdraad een optie is... dit denk ik zelf ook wel. zo lang dat visdraad maar strak en het blok op zijn plek houdt is er niets aan de hand. als 2e optie zie ik de metaal lijm om het oogje er weet op te plakken. maar dan moet ik wel cker weten dat dat niet geleid!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

ipv je wc blokje op je northbridge te lijmen, kan je niet de haaktjes terug plakken met krachtige lijm?

[Specs]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Is een paperclip geen optie?
Of anders het wat dunnere staaldraad, visdraad is wel sterk maar ja... iig succes met de reparatie :Y)

I love watercooling

• 418O2
het is heel dun..

Vraag een vissende kennis (of een kennissende vis) offie wat draad voor je heeft. Ik heb het ook nog wel liggen namelijk, mocht ik het nodig hebben..

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
418O2 schreef op 06 april 2004 @ 20:04:
het is heel dun..

Vraag een vissende kennis (of een kennissende vis) offie wat draad voor je heeft. Ik heb het ook nog wel liggen namelijk, mocht ik het nodig hebben..
Ik weet niet of je het hebt, maar kevlar/dyneema draad zou wel heel erg lekker zijn hiervoor.
> 13 kilo voor een dun draadje

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Kun je het beste iets van multi-strand (oid) gebruiken, dit kun je opsplitsen naar dikte, 25 kilo/mm ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jack schreef op 06 april 2004 @ 17:36:
ipv je wc blokje op je northbridge te lijmen, kan je niet de haaktjes terug plakken met krachtige lijm?
Het is gelukt _/-\o_

Ik heb het oogje/plastic terug geplaatst met 10 seconden gel zit weer zo vast als een muur! :*)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 21:36:
[...]

Het is gelukt _/-\o_

Ik heb het oogje/plastic terug geplaatst met 10 seconden gel zit weer zo vast als een muur! :*)
Mooi, maar niet te hard trekken hoor, ander trek je straks printbanen van je mobo af..

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• 418O2
ANdrode schreef op 06 april 2004 @ 20:55:
[...]

Ik weet niet of je het hebt, maar kevlar/dyneema draad zou wel heel erg lekker zijn hiervoor.
> 13 kilo voor een dun draadje
Daar heb ik nog wel een paar honderd meter van liggen :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

418O2 schreef op 06 april 2004 @ 22:45:
[...]

Daar heb ik nog wel een paar honderd meter van liggen :)
mooi is dat
15kg oid op 0.16 :x
Pagina: 1