Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met hoe om te gaan met een SD kaart.

Ik heb in mijn pc een sweex 6 in 1 reader zitten en als ik uit mijn camera
het sd kaartje haal en deze in de reader steek zijn er plotseling foto's
weg.
Ik zie in de directory ook een aantal verminkte bestanden staan.
Repareren lukt over het algemeen we, weer maar ik vindt het niet normaal.

Als ik de verbinding met het toestel via het bijgeleverde kabeltje doe dan heb ik geen problemen 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat het meer aan de reader ligt, immers er zijn geen problemen als er direct vanuit de camera wordt gelezen?

ARME AOW’er

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Misschien haal je de kaart er te snel uit, en zijn de foto's nog niet weggeschreven. Wat je in een PC ook ziet met USB-keys is dat je die eerst moet 'ejecten', zodat openstaande bestanden afgesloten worden enzo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 06 april 2004 @ 13:36:
Misschien haal je de kaart er te snel uit, en zijn de foto's nog niet weggeschreven. Wat je in een PC ook ziet met USB-keys is dat je die eerst moet 'ejecten', zodat openstaande bestanden afgesloten worden enzo.
Is nog niet van toepassing ik heb de SD kaart alleen nog maar uit de camera gehaald en in de reader gestoken op dat moment ben ik al foto's kwijt

• Hillie

Hillie

Wat ik daarmee bedoel aan te geven is dat een camera eigenlijk net zo werkt als een PC: Het is gewoon een bestandssysteempje met een controllertje. Misschien kun je de kaart er dus wel niet zomaar uittrekken. Wat zegt de handleiding hierover?

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 06 april 2004 @ 13:55:
Wat ik daarmee bedoel aan te geven is dat een camera eigenlijk net zo werkt als een PC: Het is gewoon een bestandssysteempje met een controllertje. Misschien kun je de kaart er dus wel niet zomaar uittrekken. Wat zegt de handleiding hierover?
De handleiding zegt hier eigenlijk weinig tot niets over, sterker nog er wordt alleen maar gepraat over de camera aansluiten via USB.
Je zou gelijk kunnen hebben dat hiervoor hetzelfde geldt als voor de pc eerst ejecten.
Deze optie zit echter niet in de camera voor zover ik weet.
Zou dit eigenlijk een slechte zaak vinden want je kan dus nooit op gebruik maken va meerdere sd kaarten zonder direct met een laptop op stap te moeten :? :?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik haal de kaart gewoon probleemloos uit de camera en vervang hem door een andere. Dat is nl. de bedoeling :)

Heb je nu al die cardreader gecontroleerd?

ARME AOW’er

• Hillie

Hillie

Dat zou inderdaad slecht zijn Gerrit. Helaas, ik kan je zo ook niet helpen. Heeft Olympus misschien niet een 0800-nummer waar je naar kunt bellen? Misschien dat zij nog wat tips hebben voor je.

Verwijderd

Heeft een iemand uit je buurt misschien ook een 6 in 1 reader.. zou je het bij hem kunnen proberen.

wanneer hij het daar wel doet zou je moeten nadenken om het voor of reperatie overtegeven of een nieuwe te halen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Je zet toch eerst je camera uit voor je het kaartje eruit haalt?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb ook van die SD kaarten.. waar je op moet letten is dat de camera UIT is ... dan wachten todat de lens helemaal terug geschoven is en het schermpje zwart.. dan kan je gewoon de kaart eruit halen..

verminkt hij dan data in de reader dan is die reader gewoon brak... dan zal je dus een andere reader moeten aanschaffen...

Bij mij kan ik namelijk het kaartje zo in m'n reader op m'n printer stoppen waarna ik keurig in windows al m'n foto's te zien krijg...

[ Voor 18% gewijzigd door Apen-nootjes op 06-04-2004 14:59 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 06 april 2004 @ 14:59:
Je zet toch eerst je camera uit voor je het kaartje eruit haalt?
Ja de camera staat zeker uit want dat staat ook al in de beschrijving.
Pagina: 1