Toon posts:

marmitek easy touch 35 leer problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een marmitek easy touch 35 remote controller.

http://www.marmitek.nl/nl...hp?subgroep=2&product=244

hij kan op diverse manieren ingesteld worden voor diverse apparaten.
leren, dit is dus handmatig elke knop een functie geven.
code, nu druk ik dus de 3 cijferige code in.

ik heb de volgende apparaten;
dvd cyberhome (402)
sony receiver ( STR DE225)
philips tv
philips video recorder.

het probleem;

tv en vcr werken via de code perfect.
ook kan ik functies van de tv en vcr handmatig leren zonder problemen.

maar;
van de dvd en receiver zijn geen werkende codes, dus die kan ik alleen handmatig instellen (leren)
de meeste functies kan ik de e35 wel leren, maar als ik de geleerde functies ga uitvoeren gebeurd het volgende .
als ik op 1 vooruit druk (skip) dan gaat hij 2 vooruit.
dit zowel met de dvd als receiver.
ook als ik op 1 druk om een nummer te kiezen gaat hij naar 11. (2x1=11)

ik heb al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen maar helaas.
de orginele afstands bediening korter indrukken of de afstand vergroten tijdens het leren is geen oplossing.

heeft iemand hier ook problemen mee gehad of ben ik de enige (met problemen) met een easytouch 35? en heeft iemand een oplossing? :?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik heb een marmitek 8in1 en heb daar geen last van. Ik heb ook een dvd speler(yamada 6000) die niet in het code boekje staat. Hiervan kon ik, doormiddel van een code te zoeken, de code wel vinden. Daarvan miste echter nog wel veel toetsen, maar die kon ik er allemaal bij leren. Ook mijn versterker(marantz) had wat missende knoppen. Door wat proberen met verschillende afstanden en het een paar keer proberen van de codes inleren heb ik alle knoppen echter wel goed in kunnen leren.

Het inleren kan op twee manieren bij mij. De eerste is door in te leren door de te leren toets normaal in te drukken. De tweede manier is door de toest in te drukken todat de yamada het het signaal herkend heeft of een een error signaal terug geeft. Die tweede manier neemt wel wat meer ruimte in in je geheugen maar an misschien wel de oplossing zijn.

In de faq op de site stond trouwens dat het laatste commando dat je inleert de structuur kan aanpassen, dus dat het misschien kan helpen als je het laatste commando nog een keer probeert in te leren. (http://www.marmitek.nl/nl...r.php?product=244&faq=621)
Daarnaast kun je ook per apparaat het geheugen even resetten. Dit zou ook wel kunnen helpen.

Wat ik al eerste zou proberen is om echt goed te controlleren of er geen enkele 3 cijferige code werkt, want het lijkt me stug dat een sony receiver niet ondersteund wordt. In de handleiding staat een manier om alle codes te kunnen proberen. Als je dan de juiste code hebt gevonden gaat het bijleren waarschijnlijk ook beter.

En nog een kleine opmerking. Ik hoop niet dat je een powermid apparaat (zo'n piramide/bolletje die signaal weer doorzend) aan hebt staan, want anders kan ik namelijk wel verklaren waarom alles twee keer gebeurt ;)