Een mail server draait op een lokaal domein: ac2003.local. Hier heb ik meerdere gebruikers op aangemaakt en via lijsten probeer ik mail door te versturen. Ik stuit hier echter op het volgende probleem. De SMTP connector (zie screenshot) stuurt alle mail eerst door naar de provider en deze handeld de mail af. Omdat pietjepuk@ac2003.local geen bestaand adres is op het internet stuurt deze de mail met een foutmelding terug.

Wat ik nu eigenlijk wil is een uitzondering maken op het bovenstaande voorbeeld. Alle mail die de server verstuurd met *.ac2003.local moet de server zelf afhandelen en met een eigen SMTP connector afhandelen. Maar hoe stel je zoiets precies in? Doe je dat door een nieuwe dns reeks toe te voegen? De huidige SMTP connector aan te passen? Een nieuwe? Of meerdere combinaties? Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen hoe zoiets aanpakt!

Wat ik nu eigenlijk wil is een uitzondering maken op het bovenstaande voorbeeld. Alle mail die de server verstuurd met *.ac2003.local moet de server zelf afhandelen en met een eigen SMTP connector afhandelen. Maar hoe stel je zoiets precies in? Doe je dat door een nieuwe dns reeks toe te voegen? De huidige SMTP connector aan te passen? Een nieuwe? Of meerdere combinaties? Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen hoe zoiets aanpakt!
http://www.xbmcfreak.nl/