ISDN naar analoog omzetten, hoe aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ga van baan veranderen en heb mijn ISDN aansluiting niet meer nodig. Dus met KPN gebeld en nu gaan ze over 5 werkdagen mijn aansluiting van ISDN naar analoog 'patchen'.

Nu had ik de keuze om het zelf thuis te regelen of via een monteur. En gezien een monteur 2x zo duur is (120 euro ofzo) doe ik het liever zelf.

Nu is het zo dat er (bot gezegt) 2 draadjes binnen komen. Da's mijn ISDN aansluiting. Dat gaat naar mijn NT1 en van de NT1 gaat het met RJ45 naar mijn webvox die er analoog van maakt. Daar zit dus mijn telefoon op.

Dadelijk 'steekt' een mannetje van de KPN mijn 'lijntje' om van ISDN naar analoog. Dat betekent dus dat er nu geen ISDN maar analoog op die twee draadjes staat die mijn huis binnen komen. De verbinding naar de NT1 kan dus komen te vervallen en mijn analoge telefoon kan dus rechtstreeks op die twee draadjes komen.

Maare, hoe moesten die ook alweer op die contactdoos aangesloten worden? Het zijn 2 draadjes die binnenkomen, alleen weet ik niet meer precies op welke pinnentjes van de contactdoos die moeten komen.

Mijn vraag is, klopt mijn redenatie: Ik kan mijn analoge telefoon rechtstreeks op de inkomende draadjes aansluiten.

En welk draadje moest ook alweer aan welk contact van de contactdoos?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op de kontaktdoos zijn het de twee buitenste aansluitingen.

Vandaag geen signature

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:00
Op zo'n KPN-inbouw doosje moet de rode draad op de A aansluiting en de blauwe op de B aansluiting.

MyMeuk

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:00
Dan bedoel ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/anthony.geoffrey/CDFreaks/bedrading.jpg

MyMeuk

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ahhh, makkelijker kan het niet meer. Dan moet dat wel goedkomen. Nu maar hopen dat KPN ook een beetje snel de zaak omzet. Dan kan ik weer bellen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120