Toon posts:

Wat is belangrijker bij DVD rippen: CPU of geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb je voor het rippen van dvd's ( ik gebruik dvd2one) nou vooral processor snelheid nodig of veel geheugen?
ik heb nu een 2,4 ghz p4 met 256 mb zou het helpen al sik daar nog meer geheugen bij plaats? deze combi werkt in ieder geval sneller dan een 2.0 met 512 die ik hiervoor had. scheelt bijna 10 minuten.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Het valt aan te raden om meer geheugen in te stoppen, al is het maar dat Windows hierop beter draait.

Signature

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Denk dat snelheid van het geheugen (FSB) ook wel een bepalende factor is...
CPU denk ik ook wel, vooral als 400MHz al 10 min. scheelt... ;)

Denk dat geheugen snelheid (je FSB dus) ook een beperkende factor is.
En uiteraard de hardeschijf, vooral de snelheid daarvan... :)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2004 12:23 ]

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50

me1299

$ondertitel

geheugen helpt niet voor dvd2one. Allen CPU, en eniginsds HD snelheid.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Voor rippen (van DVD naar harddisk om de encoding etc eraf te halen) heb je voornamelijk een snelle DVD drive nodig met DMA ingeschakeld.
Voor re-encoding (van DVD9 naar DVD5 of DivX/(S)VCD) heb je voornamelijk ruwe processorkracht nodig.

Geheugen neemt een minder belangrijke rol in, omdat er niet zulke grote chuncks tegelijk in het geheugen hoeven te staan. Wel is het belangrijk om niet teveel programma's/services op de achtergrond te hebben draaien als je 256MB of minder hebt.

Dit kun je ook zelf bekijken bij je taakplanner van Windows. > Technische PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel uitgebreid ende verduidelijkt :)

Jouw punt-toets hangt overigens een beetje. In de titel stond wel 6 puntjes achter elkaar, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja die puntjes stonden er omdat ik niet precies wist hoe ik de vraag moest formuleren :P

Het rippen van de dvd naar schijf is het probleem niet dit lukt in 10 minuutjes ongeveer.
Het encoden wil soms wel even duren, al valt het nog mee sneller is altijd beter :)
de schijven zitten allemaal op een apart kanaal op een promise tx2 die beperken de snelheid volgens mij niet meer. maar extra geheugen kan dus geen kwaad maar zal niet veel schelen.........( weer eenvraag :P)

Verwijderd

Met meer geheugen zal hij niet sneller rippen of encoden. Alleen Windows zelf kan dan wat vloeiender werken zonder gebruik te hoeven maken van zijn swap.
Pagina: 1