Spam -> door dll, cookies, spyware?

Pagina: 1
Acties:

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
kan een cookie je emailadres uit outlookinstellingen lezen en gebruiken om te spammen?
Of: kan een .dll hetzelfde doen: cookie volpleuren, of bericht zenden zodat spammer emailadres weet?

Ik heb pas met m'n domme kop iets te snel lopen rammen op astalavista -> dll geinstalleerd... Ad-aware eroverheen, zegt dat ie het bij volgende keer opstarten verwijderd, maar zit middenin een langdurige downloadsessie en had ff geen zin opnieuw op te starten...
Spam loopt nu opeens wel erg hard binnen: 6-8 per dag ofzo, terwijl het daarvoor
op 0-1/2 per dag zat..................

Ben druk bezig regels in Outlook in te vullen, maar krijg ze nu dus binnen met:
vi[agra, via[gra etc.... Kan je met spyware eventueel zelfs outlook filters uitlezen?

Of: heeft Chello hun spamfilter weer uitgezet.

Of ben ik ietwat paranoide aan het worden :D

Haters everywhere but I don’t really care

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

matthijst schreef op 06 april 2004 @ 11:39:
kan een cookie je emailadres uit outlookinstellingen lezen en gebruiken om te spammen?
Of: kan een .dll hetzelfde doen: cookie volpleuren, of bericht zenden zodat spammer emailadres weet?

Ik heb pas met m'n domme kop iets te snel lopen rammen op astalavista -> dll geinstalleerd... Ad-aware eroverheen, zegt dat ie het bij volgende keer opstarten verwijderd, maar zit middenin een langdurige downloadsessie en had ff geen zin opnieuw op te starten...
Spam loopt nu opeens wel erg hard binnen: 6-8 per dag ofzo, terwijl het daarvoor
op 0-1/2 per dag zat..................

Ben druk bezig regels in Outlook in te vullen, maar krijg ze nu dus binnen met:
vi[agra, via[gra etc.... Kan je met spyware eventueel zelfs outlook filters uitlezen?

Of: heeft Chello hun spamfilter weer uitgezet.

Of ben ik ietwat paranoide aan het worden :D
Een cookie opzich natuurlijk niet, dat is niet meer dan een .txt bestand, die in- en uitgelezen wordt en info heen wordt geschreven.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

misschien een .dll die je email adres achterhaald -> website plaatst aan de hand van die info een cookie op je PC -> elke foute site die je bezoekt leest de cookie met je emailadres en sluist 'm door naar spam afzenders....

/me Buzz_Lightyear loves conspiracy theories

An Explanation of l33t Speak