Ik heb gisteren geprobeerd Windows2000 Pro (gewoon en met SP3 geïntegreerd) te installeren op onze laptop uit de Aldi (Medion MD6100). Voorheen stond daar XP op.
Zodra alles geïnstalleerd en geconfigureerd (hoe Windows de gebruiker moet aanmelden enzo) is, reboot de computer om Windows voor de eerste keer te starten. Dit gaat goed: ik kan drivers installeren enzo.
Maar zodra ik dan nog eens reboot (ongeacht wat ik heb gedaan: vanalles geïnstalleerd of niet) krijg ik vlak na het zwarte scherm waar je op F8 kunt duwen voor safe mode enzo (bootloader
), heel even het opstartscherm van Windows2000 (met de blauwe voortgangsindicator) en onmiddellijk een BSOD: IRQL_LESS_THAN_EQUAL ivm hal.dll.
Vervolgens krijg ik dit na elke reboot, ook als ik naar safe mode boot.
Het enige (?) wat helpt is Windows opnieuw te installeren, maar dan is het probleem weer slechts een reboot verwijderd.
Ik heb voor de dodelijke reboot ook al vanalles geprobeerd: SiS drivers installeren voor IDE, AGP, netwerk, ... zelfs SP4 voor Windows2000. Het lijkt allemaal niets uit te maken.
Mijn hardware:
Medion MD6100 laptop
Pentium4 2,6GHz
SiS 648 chipset
512MB DDR Ram
GeForce4 Go 448 32MB
USB2.0 controller, Firewire controller, IR controller, PCMCIA controller
CDRW/DVD combo drive
40GB ATA/100 schijf
Ik heb al gegoogled als een gek en niet veel nuttigs gevonden.
Heeft iemand suggesties?
Zodra alles geïnstalleerd en geconfigureerd (hoe Windows de gebruiker moet aanmelden enzo) is, reboot de computer om Windows voor de eerste keer te starten. Dit gaat goed: ik kan drivers installeren enzo.
Maar zodra ik dan nog eens reboot (ongeacht wat ik heb gedaan: vanalles geïnstalleerd of niet) krijg ik vlak na het zwarte scherm waar je op F8 kunt duwen voor safe mode enzo (bootloader
Vervolgens krijg ik dit na elke reboot, ook als ik naar safe mode boot.
Het enige (?) wat helpt is Windows opnieuw te installeren, maar dan is het probleem weer slechts een reboot verwijderd.
Ik heb voor de dodelijke reboot ook al vanalles geprobeerd: SiS drivers installeren voor IDE, AGP, netwerk, ... zelfs SP4 voor Windows2000. Het lijkt allemaal niets uit te maken.
Mijn hardware:
Medion MD6100 laptop
Pentium4 2,6GHz
SiS 648 chipset
512MB DDR Ram
GeForce4 Go 448 32MB
USB2.0 controller, Firewire controller, IR controller, PCMCIA controller
CDRW/DVD combo drive
40GB ATA/100 schijf
Ik heb al gegoogled als een gek en niet veel nuttigs gevonden.
Heeft iemand suggesties?