[VB.NET/MySQL] beste methode data selectie

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ola tweakers,

Ik ga een applicatie maken waarbij ik in het linkergedeelte een tree folder heb, en aan de rechterkant wordt info getoond over het geselecteerde item, zoals je hier bijvoorbeeld kan zien.

Nu heb ik de informatie over de items in een MySQL database (in losse tabellen)opgeslagen, en nu lijkt me dit het beste plan:
  • Connectie maken en de complete losse tabellen opslaan als DataTables in een
    DataSet
  • Connectie met database verbreken
  • Relaties tussen tabellen leggen en keys definieren (weet niet of dit moet)
  • De tree folder opbouwen met de juiste items
  • Stored Procedures maken die elke item in het pad als parameters hebben
    Dus bijvoorbeeld: spGetLocationInfo(ProjectA, Task1, Location1)
  • Als een specifiek item wordt geselecteerd, stored procedure aanroepen en info
    tonen in het rechter gedeelte.
Nu ben ik nieuw met .NET en MySQL, dus ik heb geen idee of dit de juiste methode is om zo de READ ONLY informatie te achterhalen. Ik heb ook geen inzicht in performance of wat dan ook.

Dus enige opmerkingen/verbeteringen zijn erg welkom!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Stored Procedures? In MySQL? Parametrized queries zijn ook al voldoende.

Maar wat wil je weten; de beste methodiek qua performance of qua schaalbaarheid of qua onderhoud?

[ Voor 43% gewijzigd door gorgi_19 op 06-04-2004 11:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ja met de stored procedures bedoel ik dan in VB.NET zelf en niet in MySQL. Volgens mij moet je zo veel mogelijk disconnected doen, dus daarom voer ik de selecties uit op de lokale data.
Tja ik kan niet echt zeggen of het qua performance of schaalbaarheid moet. Eigenlijk is beiden wel belangrijk.... ik hecht ook waarde aan eenvoud, want nogmaals ik ben nieuw op dit gebied en ik heb maar beperkte tijd om dit te realiseren.....