Toon posts:

Browser game: www.starsphere.net [GRATIS]

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elleuh iedereen!

Ik speel sinds een tijdje een erg cool browser-based spel: Starsphere. Hierbij beschik je over 1 planeet waarmee je zoveel mogelijk score moet proberen te krijgen. Een zo groot mogelijke vloot bouwen dus. ;)
Je kunt de rest van deze post lezen om het een beetje te begrijpen, of je kunt bij de manual kijken (http://manual.starsphere.net/). Of je kunt meteen signup doen en het zelf uitzoeken: http://www.starsphere.net/signup/
Ook kun je op de forums kijken: http://forums.starsphere.net/

Het doel
Het doel van het spel is, zoals ik al zei, zoveel mogelijk score te krijgen. Dit krijg je voornamelijk door een grote vloot te bouwen. Maar voordat je die kan bouwen moet je eerst onderzoek doen en constructies op je planeet plaatsen. Hiervoor (en voor het bouwen van schepen ook uiteraard) heb je grondstoffen nodig.

Resource&Management
Er zijn 3 typen grondstoffen: Primative, Energy en Composite.
Primative verkrijg je door Planet Mines en Asteroids te bouwen. Met Primative kan je verder niets, behalve het omzetten tot
Composite. Bij het maken van composite heb je 1 primative en 1 energy nodig om 2 composite te produceren. Met composite en
Energy kun je schepen bouwen, constructies plaatsen en research doen. Je hebt ongeveer 3 keer zoveel energy als primative nodig (3:1 dus), aangezien je uiteindelijk 1+1=2 composite krijgt en je nog 2 energy over hebt en dan dus een mooie 1:1 energy/composite ratio hebt.

De gevechten
Tot zover de saaie troep, dan komt nu het leuke gedeelte ;)
Je hebt 5 verschillende typen schepen: normaal, gecloackt, EMP, thief en pod
Normaal: Deze schepen schieten gewoon andere schepen af en hebben verder niet bijzonders
Gecloackt: Deze schepen zijn onzichtbaar en kun je niet zien door een andere planeet te scannen. Ze weet pas welke schepen je tegenover je hebt zodra ze beginnen te schieten
EMP: Deze schepen schieten niets kapot, maar disablen andere schepen. Qua hoeveelheid schepen die ze onschadelijk maken zijn ze stuk beter dan de andere types, maar je doet geen permanente schade
Thief: Met deze schepen kun je schepen van anderen stelen en mee naar je planeet terug nemen. Ze gaan echter wel zelf kapot tijdens het overnemen van een ander schip.
Pod: Met deze schepen kun je Power Cells of Asteroids jatten van anderen zodat je zelf een groter inkomen krijgt.
Hier kun je het allemaal nalezen: http://manual.starsphere.net/ships.htm

De manier van spelen
Starsphere is tick-based. Dat houdt in dat elk uur een nieuwe beurt voorbij is. Het gaat 24/7 door, dus ook als je niet ingelogd bent. Het duurt bijvoorbeeld 4 ticks om een fighter te bouwen, dus als je een fighter begint te bouwen is die na 4 uur klaar.
Het leukste aan starsphere is echter de community die eromheen zit. Er zijn zeer veel allianties die met elkaar strijden om de macht. Ikzelf zit in TFD, een nederlandse alliantie. Je kunt eens een kijkje komen nemen op IRC server irc.fryingdutch.net kanaal #fryingdutchmen of op www.fryingdutch.net.
Maar je kan ook een andere alliantie joinen natuurlijk. Voor recruitment posts van alle allianties kun je op het Starsphere Forum terecht.

Ik hoop jullie binnenkort terug te zien in starsphere!
www.starsphere.net

P.S. Op het moment is er een speedround bezig (een ronde tussen 2 echte rondes in), dan is er elke 5 minuten een tick ipv elk uur en hoef je niks te onderzoeken of te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Is dit een spel a la Planetarion? Want daar lijkt het verdacht veel op als ik jou verhaal zo eens lees. :)

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 06-04-2004 11:33 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yup, het lijkt erg veel op het oude Planetarion (toen het nog leuk was ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
* 4Real zit alweer tijden tewachten op de volgende ronde :(

het is wel een lachen spel leuk voor als je weinig te doen hebt op school :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-10 18:34

makje

Professioneel prutser

De vorige ronde was er een kleine Tweakers alliantie met 4 planeetjes. Dat was inderdaad wel grappig.

Voor iedereen die meedoet: wees gewaarschuwd er gaat best veel tijd in zitten, vooral als je wat vaker aangevallen wordt en dan ook nog door mensen die in een andere tijdszone leven als jij.
Lees: Amerikanen die midden in de nacht een boel schepen jouw kant opsturen omdat het bij hun nog maar 9 uur 's avonds is en jij wordt de volgende oochtend wakker met een grote vloot voor je deur en te weinig tijd om nog een goede defence te regelen 8)7

Hier staat het oude topic over de vorige ronde: [rml][ Starsphere] Eigen Tweakers gallaxy[/rml]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het leukste is nog wel een vijand zich kapot zien lopen op jouw 10 keer zo grote hoeveelheid verdediging }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Bah, signups close :)

Hoe lang nog tot volgende ronde ?

Ik zoek namelijk nog een goede, leuke, active webbased game. Om de saaie laatste uurtjes op school door te komen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waarom open je een topic op het moment dat de registraties gesloten zijn? :X
Zoals hierboven ook al gesteld werd: Weet je wanneer ze weer open gaan?

Op de website vind ik dit:

Laatste nieuws:
24/02/2004 Havoc Is About To Begin
The end of the current StarSphere round is upon us, and we will be ending with the traditional period of havoc. Every day, starting @ 18:00 GMT on Friday 27th February, a large resource bonus will be given to each planet....
Copyright:
Copyright © 2002-2003 Savage Entertainment Ltd. All rights reserved.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Dit spel is echt vet gaaf om tussendoor, als je niks te doen hebt of toch geen nachtrust wilt, te spelen.
1 keer per uur effe inloggen om te kijken hoe je planeet groeit en groeit, andere mensen aanvallen in een alliance en zo zien in statistieken hoe de tegenstander compleet aan gruzelementen wordt geknald!

ZEER binnenkort gaat de nieuwe inschrijving open en dan ben ik er zeker weer bij...

* thegeronimo zwaait naar Kneet

[ Voor 33% gewijzigd door thegeronimo op 06-04-2004 22:57 ]

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik dit postte was de speedround nog nèt bezig, maar die is blijkbaar nu alweer gestopt ;)
Over de exacte datum voor het begin van volgende ronde is nog niets bekend, maar geruchten gaan dat het nog 1 a 2 weken duurt voor het begin van de ticks van volgende ronde. Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk hier iets posten als ik weet wanneer de signups beginnen.

* Kneet zwaait terug naar thegeronimo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 22:22
ik heb meerdere spellen uit dit genre gespeeld. te weten Planetarion, Empirequest en Startsphere. PA ben ik gestopt omdat het geld kost. ben toen Empirequest gaan spelen. Empirequest was enorm cool, maar ging 1,5 jaar geleden down :'(
toen overgestapt op SS. 1,5 ronde gespeeld. mijn mening over SS, in vergelijking tot andere games is dat de gameplay sloom is. en het spel enorm unbalanced is (je kon een verdedigende vloot sturen met ETA 1, terwijl een aanvallende vloot begon met ETA 12. ticks van 1 uur.... dus je moet enorm hard bashen wil je er door komen)

gelukkig gaat Empirequest in juni/juli weer terugkomen :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 08:10
ik heb ook vroeger veel spellen gespeeld zoals: PA, SS, utopia, planetia, enz....Maar ik heb het meest vermaakt met MechWars (MW). Wat een geweldig spel was dat! Helaas moest je er ineens voor betalen...weinig mensen gingen betalen en de spel ging down.

De maker had belooft om Mechwars 2 te maken, helaas zie ik niks meer verschijnen op zn website... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:58
hey kneet, lang nie gezien :)

k moet ook maar weer eens kijken of ik weer ga spelen, tis alleen zo tijdrovend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

jezus kneet, moet je nou zo members halen voor tfd!? :) :P :P

Chieltje hier ;)
en nee, ik doe niet mee :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/off-topic
empire quest was verreweg de leukste idd. (kben er bijna door gezakt op mn examen :X ) kwas minister of communication, tering dan heb het pas druk zeg :D
als empire quest weer gaat beginnen ben ik zeker ook weer van de partij.
/off-topic

maar ik zal deze eens gaan bekijken. ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: volgende ronde wordt 'experience' geïntroduceerd bij starsphere. Per aanval krijgt je 'fleet commander' experience erbij en per level dat je omhoog gaat krijg je een extra skillpoint waarmee je erg coole dingen kan kopen. Zo kan je bijvoorbeeld een skill kopen waarmee al je je schepen 1 tick minder lang hoeven te vliegen, een skill waardoor alle friendly schepen extra hard schieten (dus ook die van je mede-aanvallers/mede-verdedigers), een skill waardoor de vijand zwakker wordt of zelfs skills waardoor je extra resources krijgt.

Je kunt het hier allemaal nalezen: http://manual.starsphere.net/exp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

Woohooo

Smilie, James Smilie

heb dit spel maanden terug een poos gedaan alleen kvin het niet echt leuk
omdat het bijna altijd zo is dat de grote vissen de kleintjes pakken en je
echt ALLES kwijt bent wat je wekenlang heb opgebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goh dit lijkt ook een beetje op starfury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

De nieuwe ronde is vandaag gestart en het gaat weer beter als de vorige keer worden.

Sign nu op en kom ook eens naar het starsphere kanaal op IRC:

irc.tweakers.net
#starsphere

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Dit spel is dus een exacte kopie van Planetarion.. En gratis, dus ik ga het spelen. Misschien ook een idee om tweakers gals te maken?

De ronde is dus nog niet van start gegaan, alleen de signups zijn geopend en hebben we genoeg tijd alles voor te bereiden :)

[ Voor 33% gewijzigd door MJ85 op 01-06-2004 18:42 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofl Kneet

Mensen aan het recruiten voor TFD :)

Ciao, bbemarn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik speel op het moment Galaxis.. Is dit spel nou leuker/beter dan Galaxis? Ik heb zelf nooit Planetarion gespeeld....
Pagina: 1