Problemen met Pinnacle PCTV Pro kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:47
Hallo,

Heb al sinds een jaar een Pinnacle Systems PCTV Pro kaart in pc.
Vroeger nooit problemen mee gehad, maar nu de laatste tijd komen er telkens verticale strepen in. Op gelijk welke uitzending.
Ik denk niet dat het aan het kabelsignaal ligt. Want als ik van uitzending verander, is het eerst even een kleine seconde ok, waarna onmiddelijk de strepen terug komen.

Iemand een idee?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Systeem specs? iets overgeclocked etc?

• Tom_G
Neen. Hieronder staan de specificaties. Nu heb ik ook een daarbij komend probleem. Wanneer ik iets opneem, gaat alles in feite goed, buiten het feit dat die strepen erin komen (grijs of groene horizontale strepen). Wanneer ik stop met opnemen, crasht heel pc en start deze terug op (hd hoor je ook klikken op dat moment). Al enkele keren geprobeerd nu, en telkens datzelfde resultaat :(

Pc:
Athlon xp 2200 @ 1800 mhz
512 mb pc 2100 ddr ram
Maxtor 120 Gb/8 mb cache + Seagate 20 gb/5400rpm
PcTV pro kaart dus
soundblaster live 5.1
realtek 10/100 mbit nic
16x dvd rom
52x cd brander lite on

• Pakjebakmeel
Heb je een andere pc tot je beschikking waar je hem even in zou kunnen proberen? Dan weet je meteen of het aan de kaart ligt ;)

Is wel het makkelijkst denk ik.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Gebruik je de software van pinnacle? --> probeer alternatieve software, bijv dscaler of iuvcr (www.iulabs.com)

Heb je een grafische kaart met twinview/dualview/dualhead ?

schakel dat eens uit, want vaak maakt een tweede monitor gebruik van de overlay, en je tv kaart ook. Als je tv-kaart een irq deelt met je grafische kaart krijg je dan problemen.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hm als ik met mn pctv stereo kaart iets ga opnemen op dezelfde schijf als waar windows geinstalleerd staat (een S-ATA schijf) dan hoor ik ook die klik en krijg ik een BSOD. Als ik echter naar mijn andere harde schijf laat opnemen (IDE) dan kan ik opnemen zonder problemen.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Tom_G
Heb al zowel proberen opnemen naar c schijf als netwerkdrive. Was nog vergeten, moederbord is msi kt4 en grafische kaart abit siluro gf 4200.

Kan niet direct in een andere pc proberen. Heb ook al oudere versie (oorspronkelijke cd) proberen te installeren, maar tot nu toe geen resultaat.

• Tom_G
Heb pc dan maar ingesteld dat hij niet automatisch heropstart na fout.

Met eerste software geïnstalleerd (versie 5.5) krijg ik deze blue screen:
Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
BAD_POOL_CALLER

Dan maar alles ge-deinstalleerd, en dan met oorspronkelijke software (5.11):
PFN_LIST_CORRUPT

Telkens wanneer ik het opnemen stop komt dit voor. Strepen blijven ook zichtbaar. Onder die error komt nog een resem tekst onder.

• Tom_G
Nog even later is het PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Even dat alternatief programma geprobeerd en geeft alleszins beter beeld en crasht al niet. Alleen zoek ik nog hoe je in mpeg2 kunt opnemen.

• pianoman
nou, laat dat nou precies mijn overgebleven wens zijn...

Dat is ook de enige reden dat ik er van baal dat bij mij die pinnacle software niet werkt

@pakjebakmeel:Als je edit schop je hem toch ook omhoog?

[ Voor 17% gewijzigd door pianoman op 06-04-2004 14:04 ]

• Pakjebakmeel
Door Tom_G - Tuesday 06 April 2004 12:10

Heb al zowel proberen opnemen naar c schijf als netwerkdrive. Was nog vergeten, moederbord is msi kt4 en grafische kaart abit siluro gf 4200.

Kan niet direct in een andere pc proberen. Heb ook al oudere versie (oorspronkelijke cd) proberen te installeren, maar tot nu toe geen resultaat. Heb pc dan maar ingesteld dat hij niet automatisch heropstart na fout.

Met eerste software geïnstalleerd (versie 5.5) krijg ik deze blue screen:
BAD_POOL_CALLER

Dan maar alles ge-deinstalleerd, en dan met oorspronkelijke software (5.11):
PFN_LIST_CORRUPT

Telkens wanneer ik het opnemen stop komt dit voor. Strepen blijven ook zichtbaar. Onder die error komt nog een resem tekst onder.
Nog even later is het PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Even dat alternatief programma geprobeerd en geeft alleszins beter beeld en crasht al niet. Alleen zoek ik nog hoe je in mpeg2 kunt opnemen.
Kan je in het vervolg gewoon het edit knopje rechtsboven je bericht gebruiken ipv om de paar minuten je topic weer omhoog te schoppen in de lijst?

iig, als je de kaart in een andere pc probeert en dat werkt wel dan kan je als logische conclusie stellen dat de kaart wel ok is en je ergens anders naar een oplossing zult moeten zoeken,. ;)

edit:
Nope, dan schop je niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-04-2004 21:21 ]

• pianoman
sorry, verkeerde icoontje geklikt, excuses 8)7

het moest een edit zijn, niet een quote...

[ Voor 82% gewijzigd door pianoman op 06-04-2004 14:06 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Wat heb je eigenlijk voor moederbord?

• Tom_G
Zoals ik zei, een MSI KT4

Vroeger nooit problemen gehad. Heb zelfs daarnet format gedaan, alle drivers terug geïnstalleerd (zoals ik het vroeger ook altijd al deed) maar het probleem blijft nog steeds bestaan...

• Pakjebakmeel
Hmm, dan gaat ik toch een beetje vresen voor de gezondheid van je kaart.

Zou ook een ander onderdeel kunnen zijn maar das een kleine kans. Enige manier om je kaart te testen is zoals ik eerder zij een andere pc zien te vinden.

( Vrienden , Familie of Collega's misschien? )

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59
Heb je hem al in een ander PCI slot geprobeerd misschien helpt dat?

• Tom_G
Wel, eingelijk is dat een probleem. Onderaan de kaart zit een kabeltje, dus moet kaart in onderste pci slot. Want als je die hoger steekt, kan er door die connector langs de onderkant geen kaart meer onder de tv kaart.

Aan die connector in kwestie is een kabeltje verbonden voor het geluid naar de geluidskaart.

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
Tom_G schreef op 07 april 2004 @ 09:47:
Wel, eingelijk is dat een probleem. Onderaan de kaart zit een kabeltje, dus moet kaart in onderste pci slot. Want als je die hoger steekt, kan er door die connector langs de onderkant geen kaart meer onder de tv kaart.

Aan die connector in kwestie is een kabeltje verbonden voor het geluid naar de geluidskaart.
De connector kun je iets ombuigen(45˚), heb ik ook gedaan, dan moet het passen.
Steek de TV-kaart net onder de video kaart, dan heb je eerder kans dat je video-overlay beter werkt.

• Stronkie
  • Laatst online: 19-07 23:19

Stronkie

Where wind is Trouble

Lol ,

Ik heb zelfde problem met strepen en slecht beeld. Ook al in verschillende computers geprobeerd , maar helaas , niets werkt, en toch soms weer wel ;)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Die probleem heb ik ook gehad, ik kan me 1-2-3 niet zo snel meer herinneren hoe ik het heb opgelost.

Tip: http://btwincap.sourceforge.net/

Probeer deze drivers es, volgens mij heeft dit toen destijds bij mij gewerkt :)
(BT848/878 TV-Tuner chips werken hiermee een STUK beter, WDM-based)

[ Voor 19% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-04-2004 10:53 ]

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04-2025
Dubbelpost :+

[ Voor 94% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-04-2004 10:53 ]

• Tom_G
Het is nu al zover gevorderd dat pc muurvast loopt.

Ben nu bezig met iuvcr, maar hele pc loopt dus compleet vast na een tiental seconden (enkel resetten helpt nog, ook geen ctrl + alt + del).

Die drivers van pSycho_Y2K heb ik geprobeerd. Heb in lijstje dan pctv pro gekozen. Gewone programma kan de hardware niet initialiseren, iuvcr toont vaag enkele kannalen met veel ruis. Dan maar terug standaard drivers van Pinnacle.

Met standaard programma speelt het, doch enorm veel ruis en horizontale strepen. Het rare is, opnemen in vcd kwaliteit werkt, wanneer ik dat doe in dvd kwaliteit en stop met opnemen reboot pc dus (zoals eerder vermeld).

[ Voor 21% gewijzigd door Tom_G op 07-04-2004 11:54 ]

• Pakjebakmeel
hehe, ik heb ondertussen ook die drivers geinstalleerd op mijn pctv kaartje maar kan ik nu niet meer het bijgeleverde tunerprogseltje gebruiken? :/

• Tom_G
Idem als bij mij dus.

• pianoman
ehm... heb je je pc eigenlijk wel goed geaard? slechte (of geen) aarding icm antenne levert hele vreemde resultaten.....

• Tom_G
Ik ga het kaartje eens dit weekend uitproberen in een pc van een vriend. Hopelijk doet hij het daar goed.

Ik laat wel iets weten.

Thx

• MidiMaze
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

-DomiNator- schreef op 06 april 2004 @ 12:03:
Hm als ik met mn pctv stereo kaart iets ga opnemen op dezelfde schijf als waar windows geinstalleerd staat (een S-ATA schijf) dan hoor ik ook die klik en krijg ik een BSOD. Als ik echter naar mijn andere harde schijf laat opnemen (IDE) dan kan ik opnemen zonder problemen.
bah, hier al een soortgelijk probleem, als ik capture naar mijn onboard raid, waar windows op staat gaat het ook verkeerd....
ik had ook die gekke strepen etc, achter lopend geluid totdat ik in mijn bios de irq afhandeling veranderde van apic naar pic :)

zoek maar eens op google hoeveel ellende daardoor ontstaat, en het staat op de meeste moederborden gewoon AAN, welke ^(^&%)_(&^$ dat bedacht had mag dat wel eens goed komen verantwoorden want dit heeft zeker bij mij tot een hoop ergernissen gezorgt.

ik draai trouwens ook linux fedora core 1 waarin apic uitgeschakeld wordt ... de hele bios heeft dan trouwens zoiezo al nix meer te zeggen >:) maar daarin wekt mijn dual head ook een stuk beter, het lijkt er dus op dat de irq afhandeling van windows gewoon weer eens fors te kort schiet... :(

blabla

• Tom_G
Die optie vind ik alvast niet terug in bios :(

• Tom_G
Lange tijd geleden ondertussen dat ik me nog liet horen.

Ik ben onlangs terug wat gaan experimenteren met de tv kaart.

Met het oorspronkelijke programma op heden heb ik nog altijd de groene horizontale strepen. Bovendien freezt de ganse pc na enkele minuten nadat het PCTV programma geopend was. In dit geval helpt enkel een reset.

Daarom ben ik ook met wat andere programa's gaan experimenteren met uiteenlopende resultaten.

Met iuVCR krijg ik steeds nog groene strepen. Opnemen gaat ook half en half (heb geen geluid en ook het beeld is lelijk o.a. dankzij die groene strepen).

Wat afspelen betreft krijg ik de beste resultaten met Dscaler: storingsvrij beeld en geluid zoals het destijds ook was met het originele programma van Pinnacle. Echter slaag ik er niet ik om iets goed op te nemen. Vooraf kon ik nog een audio compressie instellen, nu kan dit niet meer en bovendien wordt er niet eens meer audio opgenomen (instellingen van sound mixer staan juist).

Ik weet het, vele problemen, weinig informatie wat het probleem vormt. Iemand een ideetje?

[ Voor 4% gewijzigd door Tom_G op 11-11-2004 22:04 ]

Pagina: 1