Opnameprogramma's Canon A75 in A80

Pagina: 1
Acties:

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Op dit moment twijfel ik tussen het kopen van een A75 en A80.
Ik wil de camera o.a. gaan gebruiken om foto's te maken tijdens het duiken (onder water dus).

Nu heeft de Canon Powershot a75 een "special scene mode" die underwater heet. De A80 heeft 2 custom modes. Is het mogelijk om de instellingen van de special scene mode underwater van de A75 over te nemen in de A80 ?

Zo ja, hoe doe ik dat (of hoe kom ik aan die instellingen).

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Nou, op je vraag zelf kan ik niet antwoorden. Maar tips kan ik je wel geven.
Koop niet de onderwaterbody van canon, de garantier erop is iets van een paar dagen en canon dekt niets als de body lekt. En als je wat rondleest, zul je zien dat ze zo brak is als iets.
Koop gewoon een body van een ander werk (is trouwens een nederlandse site over), die zijn degelijk en zullen zeker betere kwaliteit zijn.

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Schopje
jvvv schreef op dinsdag 06 april 2004 @ 10:14:
Nou, op je vraag zelf kan ik niet antwoorden. Maar tips kan ik je wel geven.
Koop niet de onderwaterbody van canon, de garantier erop is iets van een paar dagen en canon dekt niets als de body lekt. En als je wat rondleest, zul je zien dat ze zo brak is als iets.
Koop gewoon een body van een ander werk (is trouwens een nederlandse site over), die zijn degelijk en zullen zeker betere kwaliteit zijn.
Ik heb een A75 en ben ook op zoek naar zo'n onderwaterbody. Op internet kan ik hem momenteel niet goedkoper vinden van voor €189 (http://www.cameranu.nl). Jij zegt echter dat er op een nederlandse site veel te vinden is over andere (m)werken? Daar kan ik helemaal niks over vinden. Zou je me een beetje op weg kunnen helpen? (of iemand anders die dit leest?)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

van Binsbergen schreef op dinsdag 06 april 2004 @ 09:44:
Op dit moment twijfel ik tussen het kopen van een A75 en A80.
Ik wil de camera o.a. gaan gebruiken om foto's te maken tijdens het duiken (onder water dus).

Nu heeft de Canon Powershot a75 een "special scene mode" die underwater heet. De A80 heeft 2 custom modes. Is het mogelijk om de instellingen van de special scene mode underwater van de A75 over te nemen in de A80 ?

Zo ja, hoe doe ik dat (of hoe kom ik aan die instellingen).
Tuurlijk kan dat, je hebt alleen iemand met een A75 nodig die voor jou 1 foto maakt in die speciale mode en even in de Exif kijkt wat de parameters tijdens de opname waren.
Nou moet je je ook weer geen overdreven voorstellingen maken van een voorkeuzemode, die gebruikt gewoon de camerainstellingen die je zelf ook in kan stellen in A of S , met eventueel custom witbalans en aangepaste ISO............
Met P, A,S of M kan je alles aan, en weet je wat de camera doet en kan je makkelijker ingrijpen als de camera niet doet wat je wil

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:01:
[...]

Tuurlijk kan dat, je hebt alleen iemand met een A75 nodig die voor jou 1 foto maakt in die speciale mode en even in de Exif kijkt wat de parameters tijdens de opname waren.
Nou moet je je ook weer geen overdreven voorstellingen maken van een voorkeuzemode, die gebruikt gewoon de camerainstellingen die je zelf ook in kan stellen in A of S , met eventueel custom witbalans en aangepaste ISO............
Met P, A,S of M kan je alles aan, en weet je wat de camera doet en kan je makkelijker ingrijpen als de camera niet doet wat je wil
Jammer dat dit geen antwoord op mijn schopje is, maar een antwoord op een vraag van 6 april 2004...

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik heb zelf de A80 met Canon onderwaterhuis.

Wat mij betreft niets dan lof over het Canon onderwaterhuis. Mij is verteld (heb boekje niet bijdehand om het op te zoeken) dat er volledige garantie op zowel onderwaterhuis als de camera erin zit, mits natuurlijk goed gebruikt en onderhouden (vet smeren).

Ik heb hem zelf gekocht bij dnet24.de voor € 138,- inclusief verzendkosten. Bestelling verliep daar verder vlekkeloos.

Ik denk dat de onderwater instelling van de A70 voornamelijk een witbalans instelling is. Deze kun je bij de A80 ook handmatig instellen door onderwater op iets wits (koraalzand voldoet prima) te richten.

Zie ook dit topic met een aantal foto's gemaakt met de A80: [rml][ showcase] Onderwaterfoto's Bonaire[/rml]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hmm dit topic is van april 2004 dus ik verwacht niet dat advies over onderwaterhuizen nog heel actueel is voor de topicstarter :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Pagina: 1