Toon posts:

[Zoekmachines] Populair worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stage bedrijf wil graag hoog komen te staan in zoekmachines als Google (maar ook anderen). Dit vooral om de verkoop te stimuleren via de nog te volgen online shop.
Er is natuurlijk de mogelijkheid dit te laten doen door een bedrijf dat daarin is gespecilaiseerd maar daar komen een hoop extra kosten bij kijken wat gewoon teveel word voor het bedrijf. En als je dat zou doen, betekend het nog niet eens dat je inderdaad meer gaat verkopen.

Nu zit ik hier en zou ik het in principe toch gewoon op me kunnen nemen? Lijkt me niet al te moeilijk en ik heb er zelf wel de tijd voor hier...

Maar hoe pak ik dit het beste aan? :?

:? Keywords opnemen in de metatags? Hoeveel max? Juist veel of juist weinig?
:? Zelf handmatig aanmelden op zoekmachines?
:? Moet de site veel geupdate worden?
:? Site meer content geven?
:? Moet er veel naar de site gelinkt worden?
:? Aanmaken van subdomeinen??

Of is het gewoon zo dat, straks wanneer de shop online is, dat dan automatisch (na een xxx tijd waarschijnlijk?) de producten te vinden zullen zijn a.d.v. zoekmachines?

het zou mij en het bedrijf erg veel helpen als jullie me hierin zouden kunnen helpen / adviseren, dus bij voorbaat dank... _/-\o_
sorry als dit de verkeerde categorie is maar leek me het meest in de buurt komen :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Makkelijkste en snelste methode:

https://adwords.google.nl/select/?hl=nl

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=google improve ranking] :)

Mijn tip.. zorg dat je gewoon goede content met nette URL's biedt.. dan kom je er vanzelf en heeft het ook nog enig nut dat je bovenaanstaat :)

Mocht je meer informatie hebben (waar ik je bedrijf dus commerciele voorsprong geef) zul je eerst wat geld over moeten gaan maken :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Kijk eens in W&G, massa's informatie daar ;).

Maar metatags zijn out, veel links helpt en vooral correcte HTML. <hx/> en <strong/> enzo gebruiken.

Skat! Skat! Skat!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:49

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou hard moeten graven, maar er zijn een aantal websites waar je je site kan opgeven voor een hoop zoekmachientjes tegelijk... Zou je even moeten zoeken met google :D

Als je hoog wil komen moet je content kwalitatief overeenkomen met de zoektermen die je verwacht van je doelgroep lijkt me. Dus als je een site over pinguins hebt en je verwacht mensen die van pinguins houden moet je in ieder geval het woord pinguin een keer laten vallen.

Even een ideetje: bij pinguin kan je natuurlijk ook penguin opschrijven (internationale zoektermen dus)

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit dat met (i)frames, tables en dergelijken, maakt het uit of je daar gebruik van (gaat) maakt / maken?

trouwens, lijkt dat de search hier op GoT niet werkt atm? lijkt me sterk dat het woord 'zoek' nergens voorkomt op heel GoT :D

iig alvast bedankt voor de tips/links, keep them coming :D
Thrackan schreef op 06 april 2004 @ 09:41:
Even een ideetje: bij pinguin kan je natuurlijk ook penguin opschrijven (internationale zoektermen dus)

Veel succes!
maar hoe doe je dat in de content? :D kan moeilijk iedere keer hetzelfde woord op verschillende manieren schrijven (bijv veel voorkomende typos)... dat toch in meta tags doen ?

bedoel, er is wel een NL en ENG versie van de site, maar andere talen zijn er niet
dunno of er uberhaubt engelse versie komt van de shop trouwens

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 10:04 ]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Bij google is het van belang om te zorgen dat je relevante content aanbiedt. Heb jij 'hardware' als keyword gedefinieerd, en je praat alleen maar over 'software' (bijvoorbeeld ...), dan zal je nooit een hoge ranking bereiken op het keyword 'hardware'.

Wat betreft meerdere talen:
Je kunt bij een meta tag (voor je keywords of je description) een taal aangeven:
<meta name="keywords" content="key word, key, word, blaat" lang="languageCode" />
Meer over het formaat van languagecodes vind je hier.

Denk in je metatags ook aan woordenparen. Stel dat je op 'key' met geen mogelijkheid gevonden kan worden, maar is de combinatie "key word" wel relevant, voeg zulk soort combinaties dan ook toe.

Zorg er ook voor dat je een robots.txt in je root hebt staan, zodat de zoekmachines die langskomen die kunnen inlezen. Hierin kun je bijvoorbeelde definieren welke secties er _niet_ mogen worden geindexeerd.

Als je site klaar is, meld je dan even aan bij yahoo, google en inktomi.

Dit zijn denk ik even gauw de mogelijkheden die je makkelijk kan toevoegen zonder al teveel tijd en geld erin te stoppen. Je hebt het alleen niet zelf in de hand op deze manier (wanneer je wordt geindexeerd).

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Meta tags en keywords wordt niet echt meer op gelet, omdat die te veel misbruikt werden en Google heeft al een hele tijd terug zijn algoritme hierop aangepast.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik gebruik de website van mijn sport vereniging als plek om mijn cms te testen en heb op mijn @home ip een test website draaien. Deze website is volledig gerestyled en xhtml 1.1 strict. Verder gebruik ik <hx> elementen voor titels en stop ik al mijn content in de daarvoor bestemde tags (<p>). Nadat ik alles gestyled had met CSS wou ik kijken hoe mijn website eruit zag in andere browsers, dus besloot ik ieCapture en iCapture te gebruiken hiervoor. Enfin, de link naar mijn @home adres heeft misschien een uurtje op die website gestaan, en waarschijnlijk heeft google hem op dat moment geindexeerd, want ik vond opeens googlebot entries in mijn access.log. Nieuwsgierig dat ik was probeerde ik meteen een zoekterm uit ($sport vereniging $locatie) en de website stond meteen bovenaan.

De oude website is niet valide, gebruikt <div> met onclick events om te navigeren en de content is afschuwelijk (titels worden met <b>Titel</b><br /><br /> gemaakt, etc.). Echter, naar deze pagina wordt wel van +- 5 plaatsen gelinked in tegenstelling tot de ene link van iCapture. Naar mijn idee kijkt google dus ook naar je html code en zal goed opgezette html belonen met een hogere ranking.

Op beide pagina's zjn trouwens geen meta tags gebruikt, maar de oude website is wel handmatig toegevoegd. Ook is er op beide sites erg weinig geupdate alhoewel er op de nieuwe website een rss feed staat van een andere pagina dus er zijn ook redelijk wat externe links.

Kijk trouwens uit met de hoeveelheid pagina's die je aanmaakt, als je bijvoorbeeld veel verschillende onderwerpen behandelt en er wordt op 1 onderwerp gezocht, dan zal vaak een website die specifiek op dit onderwerp gericht is een betere ranking krijgen. Ook weet ik dat google bij externe links kijkt naar het ip-adres en voor zover ik weet is het zo dat als de website 255.255.2xx.xxx range zit google het ziet als cheaten en een lagere ranking geeft.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• curry684
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/4.html

Verder niets met P&W van doen.

Professionele website nodig?

• curry684
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Reopen in Webdesign & Graphics na overleg :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Bij google is het van belang om te zorgen dat je relevante content aanbiedt. Heb jij 'hardware' als keyword gedefinieerd, en je praat alleen maar over 'software' (bijvoorbeeld ...), dan zal je nooit een hoge ranking bereiken op het keyword 'hardware'.
Probleem is dat Google niet echt naar META elementen kijkt (hoogstens description, maar ook die is overbodig)
Wat betreft meerdere talen:
Je kunt bij een meta tag (voor je keywords of je description) een taal aangeven:
<meta name="keywords" content="key word, key, word, blaat" lang="languageCode" />
Of het LANG attribuut gebruiken gelijk op het HTML element (iets wat wel nut heeft itt META elementen, daarnaast heeft meer software er iets aan).

Voor kleine sites helpt het zeker om correct om te gaan met HTML, zoals coubertin119 al aangaf.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Zoek eens naar de tool "HelloEngines!"

leoaq.fm // Jeune Loop

• PhoeniX-
  • Laatst online: 29-04 09:11
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:00:
Probleem is dat Google niet echt naar META elementen kijkt (hoogstens description, maar ook die is overbodig)
Ok, dat wist ik niet :) Ik dacht dat als je een description had (en / of keywords), dat de description werd gebruikt in de beschrijving tussen de results van google.
Of het LANG attribuut gebruiken gelijk op het HTML element (iets wat wel nut heeft itt META elementen, daarnaast heeft meer software er iets aan).
Het gebruik van het lang attribuut bij meta tags heeft wel als voordeel dat je de meta data in meerdere talen kunt opstellen (nederlands en engels bijvoorbeeld).

Ik heb iig de door mij voorgestelde punten gebruikt op m'n eigen (prive) site met wat foto's en een gastenboek enzo, en zonder veel moeite komt dat ding best hoog uit bij google en msn ..
Pagina: 1