Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -
Soms vergeten de CD eruit te halen?
ARME AOW’er
hoiBiG-GuY schreef op 06 april 2004 @ 06:57:
je moet niet op enter drukken tijdens t opstarten, dan boot die via de CD en dan installeerd die dus opnieuw, je moet hem door laten gaan, dan boot die van HD..
ik druk tijdens het instaleren nergens op ik laat hem gewoon ze gang gaan zoals gewoonlijk wandt opmijn nieuwe computer ook een abit moederbord was het geen probleem
en het gaat om windows xp
Verwijderd
voor de eerste reboot moet de cd erinlaten zitten toch
Ik installeer niet elke dag een OS.... maar wat let je om bij de reboot eens de CD eruit te halen?pixon schreef op 06 april 2004 @ 07:10:
[...]
voor de eerste reboot moet de cd erinlaten zitten toch
ARME AOW’er
Verwijderd
anyway...probeer het gewoon eens !
daarhad ik ook aan gedacht maar naar de eerste reboot heeft hij nog info nodig die op de cd staat.GuardianAngel schreef op 06 april 2004 @ 07:13:
[...]
Ik installeer niet elke dag een OS.... maar wat let je om bij de reboot eens de CD eruit te halen?
Verwijderd
Om welke OS gaat het eigenlijk?daarhad ik ook aan gedacht maar naar de eerste reboot heeft hij nog info nodig die op de cd staat.
Want met win98 bijvoorbeeld kan je ook gewoon eerst alle .cab bestanden van cd naar je hdd kopieren in de map: c:/windows/options/cabs
op die manier heb je de cd helemaal niet meer nodig.
Met windows xp is dit meen ik niet meer mogelijk.
het gaat om windows xpVerwijderd schreef op 06 april 2004 @ 07:23:
[...]
Om welke OS gaat het eigenlijk?
Want met win98 bijvoorbeeld kan je ook gewoon eerst alle .cab bestanden van cd naar je hdd kopieren in de map: c:/windows/options/cabs
op die manier heb je de cd helemaal niet meer nodig.
Met windows xp is dit meen ik niet meer mogelijk.
Maar dat had je vast al geprobeerd met al die reacties hierboven. Wat gebeurd er als je zonder cd opstart? misschien is je mbr niet goed overgekomen om wat voor reden dan ook. Aangezien je installatie nog niet af is kun je ook nog geen repairconsole gebruiken. Als je nou gewoon opnieuw gaat installeren?
Hoe ziet de structuur (partities) van je harde schijf er eigenlijk uit?
Localhost is where the heart is
1 inderdaad heb ik geprobeerd doet het nietSilentStorm schreef op 06 april 2004 @ 07:36:
Als je je bootvolgorde hebt staan op het eerst opstarten van de cd en dan de hd, zal ie uiteraard de cd steeds opstarten als je die erin laat zitten. Start m dus gewoon op zonder die cd en stop m er weer in als er nog om gevraagd word.
Maar dat had je vast al geprobeerd met al die reacties hierboven. Wat gebeurd er als je zonder cd opstart? misschien is je mbr niet goed overgekomen om wat voor reden dan ook. Aangezien je installatie nog niet af is kun je ook nog geen repairconsole gebruiken. Als je nou gewoon opnieuw gaat installeren?
Hoe ziet de structuur (partities) van je harde schijf er eigenlijk uit?
2 ik zit er nu aan tedenken dat de fout bij het moederbord zit maar wat
3 harde schijf is nieuw en heeft 1 partitie gewoon de hele schijf
ja staat gewoon vermeld in de biosMMMMMM schreef op 06 april 2004 @ 07:38:
en wordt je HD wel in de bios herkend ? anders start ie daar ook rottig van op
Voor de duidelijkheid: Je hebt 1 harde schijf, met 1 partitie, waar je windows tot de eerste reboot zonder enige foutmelding naar toe kopieerd. Vervolgens wil deze nieuwe installatie niet booten en gaat ie verder vanaf cd.
Zou je eens kunnen kijken of je harde schijf wel in je bootlijstje staat (in de bios)
Voor de duidelijkheid: Je hebt 1 harde schijf, met 1 partitie, waar je windows tot de eerste reboot zonder enige foutmelding naar toe kopieerd. Vervolgens wil deze nieuwe installatie niet booten en gaat ie verder vanaf cd.
Zou je eens kunnen kijken of je harde schijf wel in je bootlijstje staat (in de bios)[/quote]
hij wil wel booten maar hij begint weer van vooren af aan, dus hij begint weer met nieuwe setup.
ik ben hem weer aan het instaleren en doe de dingen die jullie allemaal voorstellen, os is nu aan het formateren dus nog 5 minuten wachten.
[...]
sorry ik zal voortaan duidelijk zijn met mijn andwoorden. je hebt gelijk
Trouwens, voor de opmaak van je posts: we hebben hier [.quote] en [./quote] (zonder de punten that is). ze doen het ook met 'kwoot' als je dat leuker vind
bijvoorbeeld:
1
2
| [quote]hij wil wel booten maar hij begint weer van vooren af aan, dus hij begint weer met nieuwe setup.[/quote] |
Ik vindt het wat vreemd dat hij met een nieuwe setup kan beginnen als er niet eens een cd in zit. Krijg je waar dan ook in het setup proces ergens iets terug dat je (evt met wat fantasie) een foutmelding kan noemen?
kleine toevoeginging: we waarderen het ook als je in je startpost aangeeft wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen. Zo hebben wij een goed beeld van wat er aan de hand is en verander je van een 'helpdesk-gebruiker' naar een tweaker die actief over zijn problemen nadenkt en weet waar hij het over heeft. Leer je zelf ook nog een hoop van
[ Voor 25% gewijzigd door SilentStorm op 06-04-2004 08:24 ]
1 bios: 1 opstart harde schijf 2 opstart harddisc
2 cd er in windows xp pro gaat instaleren
3 setup gaat beginnen.
4 os vraagt welke partition
partition1 ntfs 38154mb free(deze neem ik)
5 os gaat formateren (neem langzame formaat)
6 setup is copying files.
7 oke computer reboot cd er uit
8 krijg nu (na reboot) fout melding (disk boot failure , insert disk and press enter).
9 stop cd in zegt boot from atapi cd rom en begint weer met setup hij gaat gewoon niet door wat kan het toch zijn.
ik moet nu werken tot later bedankt alvast
Verwijder de volgende keer deze partitie eens helemaal en maak vervolgens een nieuwe (ntfs is best) paritite aan. Zeer waarschijnlijk is de partitie die je nu hebt niet 'actief' of staat de bootsector niet zoals die moet staan. Bovenstaande moet dat oplossen.4 os vraagt welke partition
partition1 ntfs 38154mb free(deze neem ik)
[ Voor 3% gewijzigd door SilentStorm op 06-04-2004 08:34 ]
Verwijderd
S6 verder
Wat je zegt, daar lijkt het wel op..... Heb je toevallig een W98 bootdiskette met fdisk erop? Dan boot je daar mee; start fdisk, verwijder de ntfs partitie en maak daarna een nieuwe partitie aan en maak die aktief.Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 08:26:
Volgens mij is je primaire partitie niet aktief...
Start weer de XP setup vanaf cdrom en gebruik deze partitie; niet formateren naar NTFS.
Dan heb je wel FAT32, maar dat kan je als XP draait altijd converteren naar NTFS.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
je moet als windows van de cd is opgstart en met installen wil beginnen,
windows xp zelf de partitie laten verwijderen en ook zelf een nieuwe aan laten maken.
ik heb het zelde probleem gehad en heb ook zitten kloten met een opstart disk van win 98 maar dat heeft niet gewerkt.
de oplossing bleek het bovenstaande
greetz the gheek
Verwijderd
Verwijderd
http://www.microsoft.com/...rted/guide/pro_retail.doc
Verwijderd
Het is maar een wilde gok, maar dit heeft bij mij ook eens geholpen.
na de vele reacties heb ik alles geprobeerd wat jullie hebben gescreven maar nogsteeds start windows niet op.
iemand nog een idee
Heb je geprobeerd om de partitie te verwijderen voordat je begon met installeren? Zodat je dus een partitieloze hdd hebt; en Windows dit allemaal in kan richten?pixon schreef op 07 april 2004 @ 13:58:
hallo allemaal
na de vele reacties heb ik alles geprobeerd wat jullie hebben gescreven maar nogsteeds start windows niet op.
iemand nog een idee
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
heb harde schijf hellemaal leeg gemaakt (met behulp van killdisk) maar dat helpt niet.Spider.007 schreef op 07 april 2004 @ 14:01:
[...]
Heb je geprobeerd om de partitie te verwijderen voordat je begon met installeren? Zodat je dus een partitieloze hdd hebt; en Windows dit allemaal in kan richten?
edit: zie killdisk als een la die je helemaal hebt leeg gemaakt om windows erop te zetten. Dit is niet wat je wilt. Je wilt de complete la vernietigen en er een nieuwe inzetten.
[ Voor 20% gewijzigd door SilentStorm op 07-04-2004 17:03 ]
Schitterende metafoorSilentStorm schreef op 07 april 2004 @ 17:02:
.
zie killdisk als een la die je helemaal hebt leeg gemaakt om windows erop te zetten. Dit is niet wat je wilt. Je wilt de complete la vernietigen en er een nieuwe inzetten.
hoiSilentStorm schreef op 07 april 2004 @ 17:02:
killdisk haalt geen partities weg. Het is essentieel om de partitie die je gebruikt voor windows te voorzien van het 'active' stamp en een mbr (master boot record). Windows kan dit zelf doen tijdens de installatie, maar dan moet je wel eerst de oude partitie verwijderen. Je moet dus tijdens het installeren de ruimte die nu is toegewezen aan een partitie vrij maken en een nieuwe partitie maken.
edit: zie killdisk als een la die je helemaal hebt leeg gemaakt om windows erop te zetten. Dit is niet wat je wilt. Je wilt de complete la vernietigen en er een nieuwe inzetten.
helaas ook dit mocht niet baten windows begint gewoon weer opnieuw met instalatie ook nu na dat ik alle partities weghaald heb en vervangen voor nieuwe zoals je zei.
Verwijderd
het probleem is dat hij niet verder gaat na de reboot hij begint weer vanvorenaf aan met instalerenVerwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:12:
vraagt hij windows opstarten vanaf cd? dan moet je dus niks doen en wachten totdat installatie van windows verder gaat
Verwijderd
Probeer dit maar eens...Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:42:
Misschien helpt het om in de BIOS "Virusppeventie bij het opstarten" uit te zetten of "Laat het toe om de bootsector te veranderen" aan zetten.
Het is maar een wilde gok, maar dit heeft bij mij ook eens geholpen.
staat vaak bij intergrated perhipherals in je bios Virusscanner o.i.d. gewoon disabelen
zelf eerder ook altijd roblemen mee gehad na een hoop gevogel hielp dat best wel
ik was het hellemaal zat ,ik begreep het niet meer heb computer uit elkaar gehaald, alles opnieuw aangeslotenen een andere harde schijf erin.
moederbord reset gedaan en windows geinstaleerd en hij doet het ik ben
ik wou iedereen bedanken voor de hulp
[ Voor 11% gewijzigd door pixon op 08-04-2004 13:13 ]
Verwijderd