[notebook] repareren cq vervangen

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50
Ik heb een Acer Aspire 1501 LMi Notebook gekocht, bij ontvangst bleek het scherm kapot te zijn en er zat een flinke deuk in beide dozen (er zaten 2 dozen omheen). Ik heb eerst kort contact gehad met mijn dealer (www.hd.nl) en toen met Acer het bleek het snelste te gaan lasik het direct met Acer zou regelen.

Ik heb toen mijn laptop afgegeven bij Acer in Den Bosch. Ze zouden hem maken. Na er een weekend over nagedacht te hebben denk ik dat dit niet zo'n goede deal is aangezien er grote kans is op meer schade. Ik dus vanochtend contact opgenomen met Acer en kreeg het antwoord dat ze noooit de laptop vervangen alleen maken wat kapot is en als ik mee wil dat ik contact op moet nemen met mijn dealer.

Dat heb ik dus weer gedaan iets wat vrij logisch is aangezien ik denk dat de schade komt door onjuist vervoer. Daar krijg ik te horen dat ik de laptop als het ware via Apaco heb gekocht wat een onderonderneming van Acer is en de distribiteur en dat Acer graag alle klachten zelf afhandelt dus dat ik weer met Acer contact op mag nemen.

Dus dat ga ik morgen doen. Mijn vraag is nu hoe aannemelijk is het dan er naast het beeldscherm ook andere hardware beschadigd is? Er zit een deuk door 2 dozen heen, het beelscherm is voor 1/3 onbruikbaar ziet er gedeeltelijk extra zwart uit en er zit een krasje op. Hoe groot is de kans dat er nog mee beschadigd is? Sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
pietje63 schreef op 06 april 2004 @ 04:36:
Ik heb een Acer Aspire 1501 LMi Notebook gekocht, bij ontvangst bleek het scherm kapot te zijn en er zat een flinke deuk in beide dozen (er zaten 2 dozen omheen). Ik heb eerst kort contact gehad met mijn dealer (www.hd.nl) en toen met Acer het bleek het snelste te gaan lasik het direct met Acer zou regelen.

Ik heb toen mijn laptop afgegeven bij Acer in Den Bosch. Ze zouden hem maken. Na er een weekend over nagedacht te hebben denk ik dat dit niet zo'n goede deal is aangezien er grote kans is op meer schade. Ik dus vanochtend contact opgenomen met Acer en kreeg het antwoord dat ze noooit de laptop vervangen alleen maken wat kapot is en als ik mee wil dat ik contact op moet nemen met mijn dealer.

Dat heb ik dus weer gedaan iets wat vrij logisch is aangezien ik denk dat de schade komt door onjuist vervoer. Daar krijg ik te horen dat ik de laptop als het ware via Apaco heb gekocht wat een onderonderneming van Acer is en de distribiteur en dat Acer graag alle klachten zelf afhandelt dus dat ik weer met Acer contact op mag nemen.

Dus dat ga ik morgen doen. Mijn vraag is nu hoe aannemelijk is het dan er naast het beeldscherm ook andere hardware beschadigd is? Er zit een deuk door 2 dozen heen, het beelscherm is voor 1/3 onbruikbaar ziet er gedeeltelijk extra zwart uit en er zit een krasje op. Hoe groot is de kans dat er nog mee beschadigd is? Sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis?
Het scherm is meestal het zwakste deel van de laptop. Ik denk dan ook dat als er nog andere dingen kappot zijn dat het alleen de hdd (zeer kleine kans, maar is wel gevoelig voor zware klappen) en/of de cd combo drive. Daar van kan de optiek kappot zijn gegaan door de klap.

Sinds wanneer heb je hem? Wellicht kun je je nog beroepen op de wet kopen op afstand.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hij heeft hem nog maar net, dat staat er.
Als je een nieuw produkt krijgt, en dat is kapot bij aankomst, gewoon terugsturen want niet acceptabel. (hoewel je je in eerste instantie behoorlijk k*t zal voelen..)

ping 127.212.23.124

• pietje63
Gewoon terug sturen is achteraf de beste optie geweest (en niet alleen omdat hij nu een dikke 100 euro goedkoper is). Ik heb er echter voor gekozen om het via Acer te regelen (wat volgens www.hd.nl de gebruikelijke manier is want zij moeten mensen met klachten naar Acer sturen). Verder heeft hd.nl mij uitgelegd dat zij via verschillende distribiteurs werken waaronder copaca wat DIRECT gelinkt is aan Acer.

Hierdoor is volgens hd.nl Acer ook verantwoordelijk voor het vervoer dus heb ik nu wel 1 persoon die ik uit kan schelden.

Maar als ik de laptop krijg kan ik dus het beste meteen de DVD brander testen (gewoon testen of hij cd kan lezen en schrijven en dvd kan lezen en schrijven) en de harde schijf testen (oppervlakte controle?) en als daar geen problemen naar voren komen is het aannemelijk dat er verder niets kapot is?
Ik zag aan de buitenkant (op het scherm na) ook geen valschade (de laptop was in principe ook goed ingepakt met 2 dozen en piepschuim).

edit:

Ik heb net weer Acer gebruikt en die man wist mij te vertellen dat omruilen echt niet mogelijk was om een notebook om te ruilen en dat was blijkbaar ook te lezen op de algemene voorwaarde op de site.

Over terugbrengen (reactie op COrrupt); ik heb inderdaad een 7 dagen terugbreng garantie en zit er over te denken daar maar gewoon gebruik van te gaan maken en hem dan opnieuw te bestellen bij een andere zaak. Het enige probleem is hier dat ik niet weet of ik de laptop binnen 7 dagen terug kan brengen, maar hoop dat ik hier dhd.nl over kan halen om de 7 dagen evt met 2 a 3 te verlengen wezig reparatie tijd.. verder hoop ik maar dat ze een notebook die weg is geweest voor reparatie ze nog terug willen nemen..

[ Voor 28% gewijzigd door pietje63 op 06-04-2004 12:07 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Als je het minder als 7 dagen hebt kan je het product toch gewoon ruilen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens de wet, geldt hierbij de koop-op-afstand regeling. Omdat je het product via internet hebt besteld, heb je recht op 7 dagen niet-goed-geld-terug garantie. Hierbij kan je, zonder opgaaf van reden, het product terug sturen omdat 't je b.v. niet bevalt.
Ik weet alleen niet of het hier wel van toepassing is; het product is immers beschadigd. Het product moet in oorspronkelijke staat worden teruggebracht, zonder defecten. Deze defecten zijn waarschijnlijk door de vervoerder (post) veroorzaakt, en niet bij de winkel.

• pietje63
Ik weet niet zeker of ik de laptop binnen 7 dagen kan retourneren komt nog bij dat het product niet meer in orginele staat is doordat ik hem nu ter repartie heb bij Acer.
Ik heb echter een leuk stukje op de site gevonden:
DOA (Dead On Arrival)
Aanspraak maken op de DOA-regeling is alleen mogelijk voor producten van fabrikanten die een DOA-regeling kennen. De termijn voor een DOA is doorgaans vijf werkdagen. Bij binnenkomst van het product bij de distributeur en/of fabrikant, wordt bepaald of terecht een beroep is gedaan op de DOA-regeling. Is dit het geval, dan wordt direct een nieuw product opgestuurd. Is er geen sprake van een DOA-afhandeling, dan valt deze automatisch onder binnen garantie (zie onder). Let op: indien u vooruitlopend op de afhandeling alvast een nieuw product bestelt, wordt deze gewoon gefactureerd.
Dus heb dit even naar hun servicedesk gemaild en wacht op reactie..

Verwijderd

Je kan deze dingen beter anders aanpakken meer taktisch,
je zet ze nu namelijk onder druk en je hebt dus kans dat je email onder op de stapel beland.

Maak gewoon een nette email met je klacht,
drink eerst even een kop koffie en zet duidelijk je klacht op papier.
Pagina: 1