Toon posts:

Mailserver via outlook, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Netwerk thuis met 1 pc waarop outlook 2003 staat, hierop komen al mijn mails binnen (diverse accounts), er hangen nog een paar andere pc's aan het netwerk waaronder mijn laptop.

Nu zou ik graag als ik met mijn laptop werk alle mails kunnen bekijken die dus op mijn pc staan waarop outlook draait.
Dus eigenlijk een soort IMAP server maar dan lokaal.

Is dit op 1 of andere manier met outlook (geen express) temaken?
Ik wil dus niet de imap server van mijn ISP gebruiken daarvoor, de mails moeten allemaal op de pc staan en dan wil ik dat pc's vanaf het netwerk die mails kunnen lezen.

Gaat dit?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je kan je PST file (op je PC) ook gewoon via het netwerk sharen voor je laptop. Als je dan je laptop zo instelt dat ie de PST vanaf je PC gebruikt, dan heb je altijd overal dezelfde Outlook! Enige nadeeltje van deze opzet is dat je nooit op de 2 machines tegelijk kunt werken; een PST bestand kan nl door max 1 PC tegelijk worden geopend! Voor dit laatse probleem zijn voor zover ik weet weinig oplossingen, op Exchange na natuurlijk :)
Succes!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Probeer deze tool eens.. Public Outlook, daarmee kan je je pst delen en zelfs met rechten enz. goed afschermen.
zeg maar mini exchange

http://www.bizzavenue.com/websteck/Default.asp?pageid=11

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thx...
Klonk goed totdat ik ineens de prijzen zag....
Het is inderdaad wel wat ik bedoelde maar ik ga echt geen 210 euro betalen voor een prive situtatie, mijn baas hoef ik dit niet te vragen die betaald dat nooit.
Ik ken zijn reactie al: Dan doe je het maar op 1 pc, hahaha

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Een VNC of Remote Desktop installeren en inloggen op je desktop is misschien ook een leuk idee, kun je meteen ook bij de rest :)

owh, en t is nog gratis ook :D

[ Voor 21% gewijzigd door DeTeraarist op 06-04-2004 18:28 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of zet een pop3 server op
en stel beide outlook'ies in op leave mail on server

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@DeTeraarist & fish:
Niet echt een oplossing, verstuurde mails heb je dus niet overal ter beschikking. En VNC is niet echt handig om alleen je mail te beheren.

Dat public outlook werkt wel perfect en is precies wat ik bedoel, gewoon een kleine exchange server. Misschien dat iemand een gratis variant (freeware) kent want hetzelfde doet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja, je kan jezelf toch cc zeten als je een mailje stuurt

Iperf

Pagina: 1