Er is dus dit probleem voorgevallen. Na de BIOS flash van m'n MSI KT6 Detla SLR is de CPU temp met 9°C gestegen van 54°C (idle) naar 63°C. De CPU is een AMD Athlon 2800+. Van voltages enzo weet ik nie veel dus heb ik ze op auto laten staan bij het instellen, mss dat het daaraan kan liggen. Weten jullie hoe dit komt en belangrijker nog hoe ik het terug normaal kan krijgen? Thx..
Ik denk dat dit eenzelfde 'probleem' is zoals ASUS dat regelmatig heeft, nl. een verkeerde uitlezing. De daadwerkelijke temperatuur is zeker niet gestegen dus ik zou me geen zorgen maken.
ARME AOW’er
Waarmee lees je de temperaturen uit? Verder zou ik me er inderdaad niet druk over maken. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?"
Heb je de releasenotes van je nieuwe BIOS doorgenomen? Misschien staat daar iets meer info over aangepaste instellingen of de aanpassing van de temp read outs... (misschien gaf je oude bios telkens de verkeerde temp aan)
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 12:37 ]
54 graden Idle vind ik al warm. Zou je zowiezo eens moeten kijken naar je koeler, etc.
Bij mijn tweede systeem (MSI K7N420 pro) werd na een biosflash de cpu-temp ook 6 graden hoger.
Bij mijn tweede systeem (MSI K7N420 pro) werd na een biosflash de cpu-temp ook 6 graden hoger.
als je (iets) zekerder wil weten wat je cpu temp is dan kun je ook losse thermometer plaatsen... 1 of 2 verschillende om daarmee een gemiddelde uit te rekenen...
vaak zijn de waardes die de bios geeft wel goed alleen wil er soms wel es een foutje zijn in de uitlezing
vaak zijn de waardes die de bios geeft wel goed alleen wil er soms wel es een foutje zijn in de uitlezing
I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
volgens mij kunnen zulke temperaturen best kloppen, misschien heeft de bios-update veranderd dat niet de moederbord sensor wordt gebruikt voor het uitleze van de temp maar de sensor van de cpu zelf, die zit in de core dus zal idd wat warmer zijn...
Bedankt. Het probleem dat ik met de flash d8 op te lossen was dat het zo'n 45 sec blijft hangen voor het begint de boot devices af te gaan (floppy, HD, CD). Nog wil de MSI DVD-RW niet goed meewerken. Ik ben het al gaan ruilen en heb nog altijd hetzelfde probleem dat als ik een CD/DVD in de writer zet, dat het dan blijft draaien al speel ik het niet af. Soms komt de datastroom vrij traag. Met een andere writer krijg ik dit probleem niet. Ideeën hoe dit zou kunnen komen?
Dat is dus een nieuw probleem waar je dan beter even naar de oplossing kunt gaan zoeken of een nieuw topic voor kunt openen.Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:35:
Bedankt. Het probleem dat ik met de flash d8 mss op te lossen was dat het zo'n 45 sec blijft hangen voor het begint de boot devices af te gaan (floppy, HD, CD). Nog wil de MSI DVD-RW niet goed meewerken. Ik ben het al gaan ruilen en heb nog altijd hetzelfde probleem dat als ik een CD/DVD in de writer zet, dat het dan blijft draaien al speel ik het niet af. Soms komt de datastroom vrij traag. Met een andere writer krijg ik dit probleem niet. Ideeën hoe dit zou kunnen komen?
ARME AOW’er
Pagina: 1