[HK] Opleidingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Naar aanleiding van:

[rml][ Serieus] Kan het soms iets minder nutteloos?[/rml]

Ging ik er van uit dat de opsom topics wat minder zouden worden en dat dit (Welke opleiding volgt de gemiddelde GoT'ter ;-))eigenlijk net zo goed hieronder valt als bijvoorbeeld een winamp topic. Ik wilde hier een topicreport van maken, maar aangezien er ook al een aantal modjes hadden gereageerd, dacht ik dat het hier meer zin zou hebben.

Wellicht dat er een aantal argumenten voor het opsommen/patsen van je opleiding zijn, waarom het de voorkeur verdient boven bijv. een winamp topic?

Ik zou graag horen wat nu eigenlijk de voorgevloeide policy hieruit is. Want als dit wel kan, zie ik door de regels het moraal niet meer.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik snap je punt, maar houd er ook rekening mee dat de HK het extra stukje ontspanning is. Bepaalde topics gaan dicht omdat ze totaal niets toevoegen, maar al wel bij deel 50 zitten. Het is leuk dat er veel topics zijn waar je lekker in terug kan lezen en iets toevoegen, maar zo nu en dan een topic hebben waar je lekker ff in kan blaten zonder de rest te lezen mag ook heus een keer. Zolang er maar geen 50 delen komen :) SOmmige mensen vinden het nu eenmaal intressant en zo kom je mensen tegen die misschien op jou school zitten (ff over het specifieke topic) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb het topic even doorgenomen, en moet zeggen dat, ook al staan er een stel hele korte (opsom) posts tussen, het zeker leuk/interessant is om te zien wie wat nou doet aan opleidingen :) Goed voor community-building enzo ;)

Erazzzer hierboven heeft ook een goed punt over het stukje ontspanning: mensen kunnen gewoon in het voortkabbelende topic reageren op de opleidingen van anderen, of posten wat zijzelf aan opleiding(en) volgen. En voor een aantal mensen is dat toch een beetje een 'verademing' ten opzichte van de zware techtopics in andere subfora ;)

Als het echt uit de hand zou lopen qua 'saaie' opsommingen, zal er heus wat aan gedaan worden door de heren HK-moderators, maar misschien ook leuk als zij hier reageren over dat policy/beleidsgedeelte :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Opsomtopics mogen best in de HK en de HK is daar ook een beetje voor bedoeld ( om ze uit andere fora te houden that is ). En dit is best wel een aardige opsomming.

Als het echt nutteloze opsommingen zijn dan kan het dicht imo (in de trant van ' hoeveel aarbeien eet jij per week' oid ). :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Ok, dus het feit of het een opsomtopic is kan bepaald worden aan de hand dat:

• Het niet het zoveelste deel is
• Het interessant wordt bevonden door een meerderheid ?

Ik zie deze nuance natuurlijk ook wel, ik vraag me alleen af, wanneer het zinnig is en wanneer onzinnig. Ik heb namelijk ook het hele topic doorgenomen om te kijken wat iedereen studeert, maar ik twijfel of iedereen dat doet.

In mijn ogen is een topic zinloos, als de meesten hun data (opleiding, winamp liedjes, whatever) toevoegen zonder die van anderen te lezen. Dat is echter lastig te controleren.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Uiligheid schreef op 06 april 2004 @ 13:27:
Ok, dus het feit of het een opsomtopic is kan bepaald worden aan de hand dat:

• Het niet het zoveelste deel is
• Het interessant wordt bevonden door een meerderheid ?
Mwah.. een langlopend topic kan op zich ook best cool zijn ;)
Je kunt beter als leidraad nemen, dat het topic
• Voor mensen interesant is, behalve de poster zelf
• Er moeite wordt gedaan voor elke posting.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

ALT-Tab naar Winamp.
Track selecteren
Alt-3 voor properties
Filenaam selecteren
Control-C track kopieren
Alt-Tab terug naar GoT
Control-V kopieren in nieuwe post
Track croppen voor de leesbaarheid
Post posten

Da's meer "moeite" dan die twee regels die ik bij het Opleidingen-topic vermeld had hoor. :Y)

Maar goed, ik snap het punt van TS wel. Eigenlijk zouden ze allebei open of allebei dicht moeten zijn, als je het puur baseerd op consequentie.

Over ontspanning... inspiratie voor nieuwe muziek opdoen bij 't Winamp-topic vond ik anders bijzonder ontspannend cq amuserend, maar de nieuwe style heeft toch ook wel voordelen :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Weten wat mensen hebben gedaan kan mensen nog intereseren en mensen hoeven dat maar een keer te posten. winamp kan je soms ff langs kijken wegens verveelbuien maar zal je zelfs niet meer uit kunnen halen dan oei wat een leuk liedje.

Ik kom zelf al niet in de meeste opsomtopics omdat die gewoon mega saai zijn, maar als je ze leuk vind.... sja ff zelf weten wat wel en niet mag :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk ook dat het onderwerp gewoon best interessant is. Welke opleiding iemand wel of niet gaat doen speelt best wel onder de leeftijdsgroep van GoT. Ik denk dan ook dat dit soort topics best moeten kunnen, maar dan niet als opsomtopic, maar meer als ervaringen-topic. Dat heeft dan veel meer nut. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

mbt wat mOrPhie hierboven aangeeft, hoewel ik gaan HK-xs heb :), als er in zo'n topic nog op elkaar gereageerd wordt heeft dat veel meer meerwaarde, en daar zou dan ook evt. op aangestuurd kunnen worden :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00

pietje63

RTFM

In de openingspost was er oa het topic wat zit er onder je ctrl-v dit vind ik zelf juist een WEL grappig topic zie je een beetje waar mensen nog meer mee bezig zijn enzo; nutteloos ja dat wel maar niet totale onzin.

Volgens mij is er een groot verschil tussen onzin en nutteloos.. In het leven doe je zo veel dingen die nutteloos zijn maar toch leuk; onzin is wat anders.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

pietje63 schreef op 06 april 2004 @ 18:02:
Volgens mij is er een groot verschil tussen onzin en nutteloos.. In het leven doe je zo veel dingen die nutteloos zijn maar toch leuk; onzin is wat anders.
Precies, ik denk dat HK gewoon in z'n geheel al redelijk nutteloos is, maar het gaat om de onzin die erin staat :)
Pagina: 1