[W2K] Internet Connection Sharing error

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb 2 lan netwerken, 1 met internetverbinding, wireless verbonden aan mn router en een zonder, namelijk gelinkt aan mn andere pc. Ik heb windows 2000 server op de pc waar ik dus de wireless verbinding wil delen.

Probleem:
als ik enable sharing aanvink in de sharing tabblad van de wireless verbinding, krijg ik na de standaard eerste ip-omzet melding de melding:

"Internet Connection Sharing cannot be enabled. The LAN connection selected as private network is either not present, or is disconnected from the network. Please ensure that the LAN adapter is connected before enabling Internet Connection Sharing"

Ik heb al alles geprobeerd met services en connections aan en uit, maar niets helpt!!! Iemand een idee?

R&D professional

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

de ip-adressen range van je interne netwerk mag niet gelijk zijn als die aan de externe. Die moeten bij NAT-boxen een ander subnet hebben, anders snaptie router niet waar de packetjes heen moeten.

Probeer een Bridge mode als je proggie/service het ondersteunt en anders die aparte ranges.

i.a.w.: Het klopt dat het programma het weigert (als dit aan de hand is - het lijkt me onwaarschijnlijk dat het iets anders is ;)).

[ Voor 20% gewijzigd door VisionMaster op 06-04-2004 01:58 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino