PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Mijn broertje wilde zondagavond zijn pc opstarten en deze wilde dat niet. Eerste conclusie, nadat ik wat zaakjes gecontroleerd had, was dat de voeding kapot was. Even een andere voeding geprobeerd en hij gaf respons (kon die niet erin plaatsen omdat het te weinig watt was). Nu heb ik vandaag een 300watt voeding gehaalt en erin gezet en ik kreeg weer respons, dus op het moment dat ik stroom insteek en knopje op de voeding omzet, gaat hij even aan en gaat na 2 sec. weer uit. Normaal gezien kon ik de pc dan starten, maar helaas dat gebeurt nog altijd niet... Ik dacht dat het misschien lag aan de powerknop, dus ff een andere erop aangesloten, ook niet :'(
Nu ben ik een beetje radeloos, maar dacht bij mezelf kan toch niet dat het moederbord kapot is? Want dan zou ik normaal gezien niet die respons van het dat het systeem 2 sec gaat lopen, moeten krijgen (fans gaan lopen en lampjes branden)

Het gaat om de volgende opstelling:
- MSI K7Tpro2a
- Athlon 1000
- 512mb pc133
- Maxtor 40gb u133
- Asus V7100 Geforce 2 MX

Iemand enig idee, want was eigenlijk vastbesloten om niet naar een winkel te gaan... Helaas heb ik geen ander moederbord om te testen :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan zijn dat hij niet in z'n bios terecht komt, doe eens een biosreset. Echter is het niet uit te sluiten dat er bij het overlijden van je voeding een spanningspiek door je mobo is gegaan en dat die je mobo om zeep heeft geholpen, maar dat zal je uit moeten sluiten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

ik heb het wel vaker meegemaakt dat er plots een pc niet meer functioneerd. Het kan vercshillende oorzaken hebben maar zoals ik nu ook op me stage merk, voor sommige incidenten met computers zijn er gewoon geen verklaringen.

Ik zal als eerste toch ook de CMOS resetten, alles lostrekken op belangrijke onderdelen na:

draai eens met de volgende config:
Alleen mobo, cpu, geheugen en vga kaart.

geeft het geval uberhaupt beeld?!

je krijgt geen piepjes?! controleer je cpu of die nog goed gemonteerd zit, en probeer waar mogelijk een andere cpu.

mocht een nieuwe cpu daarna ook niet werken, dan schat ik in dat het mobo beetje verrot is...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:11

DataGhost

iPL dev

Verwijderd

Idd, misschien kan je ons vertellen wat je wel krijgt? beeld?, geluid? oid....
Wanneer een bios reset niet werkt kan je idd kijken wat ie doet met een boot waarin je alleen de benodigde apparaten aangesloten hebt (mobo, hdd, vga). Je kan zelf kijken wat ie doet wanneer je alleen je vga en mobo probeert te booten. Mocht ie na 2 sec. weer uitgaan ofzo, kan het ook zijn dat je cpu voor problemen zorgt. haal die er eens uit...(breng eventuele paste opnieuw aan) en zorg ervoor dat ie goed in z'n socket zit. Hierna kan je ook nog even het geheugen controlleren, al denk ik dat als dat stuk zou zijn, je pc wel gewoon zou moeten booten, en je enkele piepjes te horen krijgt....

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nou ik krijg dus helemaal niks, alleen als ik de stroom in de voeding steek dat hij even 2 sec aan gaat, maar dan krijg ik geen piepjes en geen beeld en zo, dat deed hij al bij de oude voeding... ik kan dus nergens inkomen... vrees dat het mobo naar de kut is, want voeding doet het wel

Verwijderd

Ik denk dat het aan de Cmos ligt.

Aangezien deze alle opstart instellingen en dergelijke bewaard.

Hij kan leeg zijn, of niet goed meer functioneren....???

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
dus daar zou ik es een nieuwe knoopcel in moeten proberen...

EDIT:
dat is het dus ook niet, mobo zal dus wel naar de klote zijn :( :(

nou ik ben lichtelijk ge-irriteerd, dus het ding gaat richting technische dienst, want ik heb geen tijd om verder te gaan zoeken! Toch bedankt voor de hulp ;)
Ben in ieder geval een stukje opweg geholpen, zodat ik die mensen kan zeggen waar ze heen moeten kijken >:)

[ Voor 75% gewijzigd door SuB-Gold op 06-04-2004 12:31 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nog een kort vraagje, een tagan voeding voor in mijn eigen pc, is dat wat, gaat om de TG480-U01?
of toch maar een enermax?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
SuB-Gold schreef op 06 april 2004 @ 12:38:
nog een kort vraagje, een tagan voeding voor in mijn eigen pc, is dat wat, gaat om de TG480-U01?
of toch maar een enermax?
http://www.pcreview.co.uk/article-4310.php

Maar over voedingen is meer dan genoeg te vinden hoor.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
thanx
Pagina: 1