Toon posts:

MySQL rechten problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan de gang gegaan met PHP op een linux-apache server.
Ik wil via PHP de MySQL server op die zelfde pc aanspreken.

Alles gaat goed(de persistent connectie wordt gemaakt), maar de query zelf kan niet 'gedraaid' worden.

Op het eerste gezicht lijkt dit een probleem met de rechten op de database, maar zelfs na een 'GRANT ALL PRIVILEGES ON databasenaam TO "%"@"%";'
Heb ik nog steeds niet het recht om een query te draaien.

Ik vind dit vrij vreemd, vooral omdat dit hele gebeuren wel op een Windows bak werkt(PWS ipv Apache).

Weet iemand me verder helpen ?
thnx.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
Kun je wat meer info geven? Zoals de foutmelding die je krijgt en post ook even het stukje script wat je gebruikt....

Overigens moet je niet de database naam opgeven in de GRANT regel maar de tabellen waarop je toegang verleent. Bv.

"GRANT all privileges ON *.* TO ....". Hiermee geef je toegang op alle tabellen en alle databases. En met:
"GRANT all privileges ON dbase.* TO ...." geef je toegang to alle tabellen van database "dbase".

Verwijderd

Ik kan je in elk geval al aanraden om phpMyAdmin te gaan gebruiken. Dat is echt de tools der tools voor php/mysql.

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding was gewoon de 'on die' die ik zelf gespecificeerd had.

Maar volgens mij weet ik het probleem al.
Met de GRANT ... TO ... ON, had ik alleen de database naam gegeven. In dit geval de InternetDB. als je dan een SHOW GRANTS.. doet dan staat er GRANT ON.... InternetDB.InternetDB...

Ik denk dat ik weer verder kan thnx..

vxmw,
ik zal het eens proberen, thnx voor de tip.