PC restart bij gebruik LG GCE8520B

Pagina: 1
Acties:

• mrkoetje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06-2022
Goedennacht,

Als ik een CD-rom in mijn speler doe, reboot de PC na verloop van tijd, soms kan ik nog wat installeren, maar meestal reboot hij direct.
De eerste keer dat dit gebeurde was tijdens een installatie van Norton Systemworks 2004.(beetje corrupte files/CD)
hierna continue hetzelfde probleem.

genomen akties:

-Computer virus en spywarevrij gemaakt (waren meer problemen ;-)
-Partitie gemaakt, windows opnieuw geinstalleerd op lege D partitie.(met reserve cdromspeler die dus wél gewoon werkt)
-ALLE updates gedownload, en Mcafee + Zonealarm Pro geinstalleerd.
-firmware cdromspeler geupdate, maar nu dus nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik cd-rom in cdspeler heb. en hij restart dan komt hij soms niet eens langs de bios, maar blijft continue rebooten.

Ik vind het wel een interessant maar lastig probleem.
Iemand hier enkele opties?

Asus P4b533E
P4 1800
512mb intern
80 gig HD
Windows 2000 professional
onboard sound, Nvidia geforce mx440 64 mb

Alvast bedankt!

Martin

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, stroom kabeltje er goed in... IDE goed aangesloten!

Dat soort vaag spul kan vaak voor reboots zorgen...

Had eens een "langzame" dvdrom... rippen ging maar op 2x... na controle en het her-aansluiten van de IDE aansluiting deed hij het weer.... problemen zitten in kleine zaakjes zal ik maar zeggen.

[ Voor 48% gewijzigd door swampy op 06-04-2004 00:45 ]

There is no place like ::1

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb ooit zoiets gehad met een voeding die maar net het hele systeem trok. Vier verschillende CD-ROM spelers geprobeerd, 2 lieten het systeem crashen of rebooten, 2 niet. Bleek een onstabiele voeding te zijn, die bij het openen van de lade blijkbaar al over zn nek ging?
De CD-ROM spelers werkten in andere systemen perfect. Heb je jouw probleem spelertje al in een ander systeem geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 11:42
Heb het wel eens met een Liteon brander gehad was de combinatie chipset - brander. Ik had toen een Pentium 3 met een of andere brakke VIA chipset later de brander aan een ATA100 kaartje gehangen en geen probleem. Uiteindelijk is er een nieuw moederbord ingekomen met een intel chipset en ook nooit meer gezeik gehad.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Als er programma's zoals b.v. Incd zijn geinstalleerd wil dit ook nog wel eens gebeuren.

• mrkoetje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06-2022
Bedankt voor de antwoorden!

Kabels gechecked.....zijn ok.

Het vreemde is dat tijdens de installatie van Norton Systemworks de eerste keer was dat de PC een reboot deed.
daarvoor NOOIT last gehad! daarna continue.
Toch lijkt het inderdaad een hardware-matig probleem.
Ik zal m'n brander eens bij iemand checken, kan altijd nog écht de boel ff door meten.

meer suggesties altijd welkom!

Martin
Pagina: 1