multi protocol IM voor meerdere OSsen

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 16:56
Valt het jullie ook op dat er heel weinig multi protocol messengers zijn die onder meerdere OSsen werken?

Even uitgaande van de volgende 3 protocollen:
msn

Miranda IM heb ik dik 1 jaar naar volle tevredenheid gebruikt. weinig resources, veel plugins maar niet voor linux of een ander OS te krijgen. Deze valt nu dus af.

Jabber clienten, er zijn er vele en tot nu toe heb ik altijd Psi gebruikt. Zowel voor windows als voor linux als voor MACos te krijgen. Nu heb ik het een en ander gedit onder Psi, groepen aangemaakt, users gerenamed. Tot ik van de week bij een vriend onder msn inlogde. Sindsdien doet Psi ontzettend raar. Users die ik bij Psi verwijder vragen steeds om authorisatie als ik bij msn inlog, en andersom.
Weer een afvaller.

Gaim, zowel onder windows als linux te gebruiken. Dit keer blijven mijn contacten wel fijn zoals het hoort. Alleen hoe krijg je het voor elkaar om accounts op afwezig te zetten en dat zelf dus ook te zien :X
Na wat zoeken op internet blijkt dit zo goed als onmogelijk :'(
Gaim is dus op dit moment voor mij de best werkbare IM voor onder windows en linux, alleen dat status gedoe |:(

Misschien zie ik ergens wat over het hoofd en is er nog een goede IM, of doe ik wat fout bij Gaim of psi

Hoe lossen jullie dit probleem op?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je Sim al eens bekeken? Verkrijgbaar in zowel Windows als linux smaak en ondersteuning voor de populaire protocols waaronedr ICQ, Jabber en MSN.

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Miranda IM, maar zoals je zelf al aanhaalde is er helaas geen Linux versie.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 16:56
SatCP schreef op 05 april 2004 @ 23:14:
Heb je Sim al eens bekeken? Verkrijgbaar in zowel Windows als linux smaak en ondersteuning voor de populaire protocols waaronedr ICQ, Jabber en MSN.

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Miranda IM, maar zoals je zelf al aanhaalde is er helaas geen Linux versie.
die kende ik idd nog niet, zo op het eerste gezicht ziet Sim er goed uit. Ik ga morgen eens testen zometeen eerst slapen gaan :z

Maar hoe zit het met dependency's. Lijkt wel of hij volledig op kde draait.

* Zym0tiC gebruikt gnome namelijk

Miranda is wbt windows de ultime IM _o_ als ze nu eens een linux port uitbrachten :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!