LOL athlon draait goed, op 81 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 22:07
Hallo, zie ik net in m'n bios dat mijn cpu 81 gradenn is, kijk in in m'n kast. staat m'n dubbele fan stil, lol en hij draait gewoon stabiel, zelf nog ligt overklokbaar.
mvg FFF

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

je dubbele fan is je cpu fan?
wat voor athlon?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Je zal niet de eerste zijn die straks zielig komt zijn omdat zijn proc kapot is :) Dussuh; fix het! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

81 ?

nog een paar uurtjes en dat ding is gefrituurd ....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
jah, broodje processor :P

• FFF
lol, weet niet hoelang hij al zo is maar nu ik het zo naga draaide m'n UT niet echt vlekkenloos vandaag maar hij hing niet.
lekkere handwarmer btw. zit trouwens garantie op ;)

Verwijderd

heheh tja zulke mensen moet je ook hebben.

Verwijderd

nouw noch een uurtje ofzo en dan snuf snuf wat ruik ik :? krtztt :'( kapot :(

• FFF
wat zit ik toch lekker achter m'n verwarming lol. doet het nog steeds goed :) misschien is hij al wel week zo en m'n pcv staat altijd aan, heb m';n kastie maar open gezet scheeld weer paar graden.
mzzl

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 20:59 schreef FFF het volgende:
wat zit ik toch lekker achter m'n verwarming lol. doet het nog steeds goed :) misschien is hij al wel week zo en m'n pcv staat altijd aan, heb m';n kastie maar open gezet scheeld weer paar graden.
mzzl
Scheelt!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35
Op zondag 17 december 2000 20:05 schreef FFF het volgende:
zit trouwens garantie op ;)
Zij je net niet dat ie ligt overklokbaar was? dat heb je zeker wel getest?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHHmmm, ik zou hier geen grappen over maken, je betald best veel voor zo' n proceesor hoor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
ik heb mijn athlon classic 800@920 es 12 uur met de golden orb fan uit laten draaien , geen enkele crash:)

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
LOL?

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Dit is echt puur een geintje of hij is gek..

Verwijderd

....of hij heeft geld over
....of hij wil graag een stoere sleutelhanger
....of hij haat amd'tjes (snik snik)
....of hij heeft stiekem extreeeeeeeeeeeemmeee cooling en heeft z'n temp sensor op farenheit staan (81-273=-192 graadjes celsius dus) =)

Verwijderd

hey G3R10, jij bedoeld graden Kelvin (dan is het namelijk temp. in celsius - 273)

Maar 81 graden fahrenheit kan best (da's ong. 28 graden celsius ofzo....)

Verwijderd

ok wat jij wil :)
(heb geen natuur/scheikunde meer..vandaar :))

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

idd, geloof er geen zak van.

Verwijderd

ik ook niet meer hoor, al een paar jaar niet meer, maar dat wist ik toevallig nog.... :)

't is trouwens 81°F = 27.22°C (ff opgezocht..)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

G3R10, dat van -273 graden, is bij graden Kelvin-Celcius. Farenheit heeft namelijk een heel andere schaalverdeling.

Verwijderd

ok ok ok ik heb me ff vergist
sorry jullie hebben gelijk

• FFF
voor de duidelijkheid, ik heb geen extra fans in m'n kast dus 0 fans, hij is 80 graden. no joke, ga morgen eerst naar die zaak, vind dat hij het goed volhoud. geen blauwe schermen, wat heb ik toch een trouwe amd :D

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik snap hem niet hoor.

Gaat hij nog gamen ook dus nog meer proc belasting. Ik zou die computer toch echt uitzetten, maar ja dat is zijn keus.

Ik ga nu echt niet gek opkijken als zijn proc kapot is.

Verwijderd

pffff.......ermz....was et niet zo dat de 1ghz ZONDER cooler binnen een minuutje toast is?

Je heatsink zal wel behoorlijk wat warmte opvangen. Maar dan nog, zou je niet gwoon ff je cooler goed aansluiten?

Verwijderd

't maakt mij vrij weinig uit wat ie er allemaal mee doet..... zolang ie strax maar niet gaat zeuren dat z'n processor kapot is ofzo.... ;)

Verwijderd

....ik hoop dat die pc zaak niet zo dom is dat ze geloven dat ie d'r nix mee gedaan heeft als ie kapot gaat, dit is gwoon z'n eigen probleem :r

Verwijderd

Mijn AMDtje (750) werd ook fucking warm zo'n 76 graden. Nu met een Chrome ORB en overclocked naar 910 MHZ wordt ie niet warmer dan 56 graden *D. Dus ik zal maar een andere koeling halen als ik jouw was.
Hoewel AMD zegd dat ie het moet doen tot 90 graden zal ik het niet echt lekker vinden.

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

90 graden = zo goed als zeker dood

Verwijderd

Volgens mij is 90 graden de temp waar de chip los gaat van de behuizing.. krijg je een zwervende CPU.

Een AMD landloper... Swiebertje in je kast hahaha :D

Verwijderd

81 kan best. 90 staat gelijk aan KiLL, DeaTH, No-Go, RiP!
Dus ja, leuk om op 81 te draaien wat dus gewoon kan alleen moet je je verwarming maar niet hoger zetten ander hebje toast! ;)

Verwijderd

lol..3x ongeveer dezelfde post in 30 seconden eheh

• duderuud
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

hehe, lol!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Mijn celeron 266 heeft het weken lang zonder koeling uitgehouden. Alleen begon de voeding door te branden.. Vanwege sluiting die door de koeler werd veroorzaakt. Weet alleen niet hoe warm de processor werd.

Verwijderd

Mijn T-Bird heb ik ook een keer op 76 graden gezien, maar hij was alles behalve stabiel.
Na het aanbrengen van een beetje koelpasta en een goede koeler ligt dit nu op 40 graden

• FFF
hij draait nog steeds, winkel is gesloten vandaag :( heb fsb aan het ding dat aan die koelers zat, ja dat ijzer, (heatsink?) kom je je handen branden, ik heb hem nu open staan de kast en een ventialot of die heatsink temp is c.a. 35 graden C wel te verstaan dit werk dus verdomd goed, en ik ging btw eerst spelen, maar ik had m'n geforce overklokt en d8 dat het daar aan lag.
dat hij onstabieler ging doen, maar zonder UT geeft hij geen problemen, eert gaf hij an dat cpu c.a. 40 graden altijd was met gesloten kast, ga zo ff volen of hij van 8er niet te warm is, maar hij draait nog goed in win etc. al heeft hij mij nog nooit blauwe scheremn getoont :9.
Ik ga btw wel zo snel mogelijk naar de winkel maar kan mijn pc niet missen.
mzzl

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Mijn 800 overleefde 2 minuten op 97 graden ... toen windows niet wou booten kreeg ik argwaan :)

Flickr | Lego collectie

• chim0
  • Laatst online: 30-08 21:02
bij een maatje een duron 650@900 laten draaien maar de fan zat scheef, dat ding werd 97...98...99 en toen zei ik STEKKER ERUIT !
hij had het niet eens door, als ik niks had gezegd was ie dood geweest.
aan de onderkant zat een mooi bruin plekje op de sticker maar hij doet het nog wel, we krijgen hem alleen niet op 1000. :(

Verwijderd

Hier een paar quotes uit een technical data file van de AMD-site.

"The maximum die temperature is specified through characterization at 90°C for frequencies up to 1000 MHz, and 95°C for frequencies 1100 MHz and above."

"The AMD Athlon Processor Model 4 is designed to provide functional operation if the voltage and temperature parameters are within the limits defined in Table 5.

Table 5. Operating Ranges Min Nominal Max
650–1200 MHz 1.65V 1.75 V 1.85V
Temperature of processor die 95º (90º C for frequencies 1000 MHz and lower.)"

"The AMD Athlon Processor Model 4 should not be subjected to conditions exceeding the absolute ratings listed in Table 6, as such conditions may adversely affect long-term reliability or result in functional damage.

Table 6. Absolute Ratings
Storage temperature of processor –40ºC 100ºC"

Let op!, dit geld voor model revision 4. Volgens mij is model 4 de t-bird. En AMD zegt zelf dat de temperatuur het beste min 10c onder de max (90-95c) moet liggen. Zelf heb ik vorige week zaterdag een t-bird 900 gekocht maar die zit met kast open op 46-49.5c en met kast dicht op 53.5c. Iemand hier die ook de coolermaster 6H51 heeft die weet hoe ik hem wat koeler kan krijgen? 2e case fan?

• knights16
  • Laatst online: 13:30
ach 90 graden dood?
kom nou

heb net me pc blij binnen ik alles instaleren ging perfect...
ik de volgende dag naar shcool
pc aan... 3dmark
ik kom terug
ik denk wat stinkt het op me kamer...ik denk es kijken of me 32dkmark nog loopt..
nou nee :(
ik denk ga es kijken hoe warm me cpu is
ik reste
bios in
ik kijk
WTF 89 91 93 graden
en ik druk em uit
hehehe....en doe stroom aan...en wat bleek dat me coolermaster was uitgevallen...nah hijdraaide nog een beetje rond..
maar dit was met een 235 WATT voeding..kep nu 300 en tis nooit meer gebeurt
kep wel als vooorzorgsmaatrele motherboard monitor...en als me fan stopt
pc uit :)
maar het is wel eluk om te vertellen dat me cpu echt koel blijft...
hij begint op 20 graden...en dna langzamerhand loopt ie naar de 30 graden en blijft daar hangen..
stressed komt er 12 a 13 graden bij op..

maar ik ga an dde schhool
mzzls
kep noig nooit zo'n lange reply geschreven..
maargoed

PVoutput

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Hier kan ik maar een ding op bedenken:

Insane in the brain is die gozer|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Pc123
  • Laatst online: 31-08 22:03
gebakken amd :P

weer ns wat anders te eten vanavond

Verwijderd

ach kom op gauys..
een beetje cpu kan best wat hebben hoor....

>:)

Verwijderd

amd zegt dat ze bestand zijn tegen temps tot 90 graden,dus het is niet gek dat ie het nog doet bij 81, maar lang zal het niet meer duren :)

• MaDDoG
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Mijn processor (celeron400@484) draait al zijn hele leven rond de 65 graden celcius. Heb me ook al net zo lang ik hem heb afgvraagd of dat niet veel te heet is. Maar nog nooit moeite gehad. Alleen m'n videokaart gaat meteen flippen als ik ga 3d-gamen. Krijg ik de polygoonen op een vreemde manier te zien en daarna gaat hij hangen. Behalve als ik software render :D

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Pagina: 1