Boxen testen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Topicstarter
Ik wil weten wat het frequentiebereik is van mijn boxen. Hoe kan ik dit testen? Of heeft iemand iets van een mp3-tje ofzo waarin alle frequenties worden afgespeelt ofzo?

reality is for people with no imagination

Verwijderd

hier is een sofware tonegenerator
http://www.nch.com.au/action/tnsetup.exe

• Martinus
  • Laatst online: 28-08 17:24
Pas op met die software tone generators zijn erg slecht voor je boxen als ze duur zijn, ook als ze goedkoop zijn.

no comment

Verwijderd

indeed gevaarlijk maar alleen als je niet uitkijkt, bij een toon van 10 Hz bijvoorbeeld hoor je niks en omdat mensen niks horen draaien ze het volume hoger op en dan gaat je woofer dus naar de klote
zet maar eens een 10 Hz toon aan en het volume normaal en kijk eens naar je woofers :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Hehe..ik weet het >:) ik heb hier een datje met 5Hz..m'n speakers kunnen het prima aan alleen m'n buren trekken het wat minder.
Overigens moet het niet lager worden want dan knallen m;n speakers dus wel tegen het plafond

Niet?
[Specs]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

sure signe, no way he. 5 hz hoort niemand maar dan ook niemand. iemand met een goed gehoor hoort alleen tonen van +/- boven de 30 hz. dus je buren kunnen het al helemaal niet horen. misschien dat je tonen tussen de 10 en 30 hz VOELT maar dit kan echnie...

This too shall pass

Verwijderd

Winamp: File -> Open -> Location -> tone://1500 (1500Hz)...

• Martinus
  • Laatst online: 28-08 17:24
Je mag leie dat je 5Hz haald, dit wordt namenlijk in het legergebruikt als nieuwst wapen, want bij minder dan 8Hz trillen je ingewanden er uit en mot spontaan kotsen en schijten dus geheid dat je jezelf heb genaaid!!!

no comment

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb ook niet gezegd dat ik het kan horen, ik kan het zien...woofer gaat rustig naar voor en naar achter (heb het trouwens niet op een hoog volume geprobeerd)
Ik heb met die toongenerator ook 0.001Hz geprobeerd en dat kon de speaker (op een laag volume) ook nog aan...nogmaals je hoort inderdaad helemaal niks maar je kan de speaker wel zien bewegen.
dat van dat legerwapen zal ongetwijfeld wel op een wat harder volume werken dan ik hier heb geprobeerd.

Niet?
[Specs]

Pagina: 1