Toon posts:

[GA-8INXP]Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren was ik aan het msnen met een stel vrienden en plots loopt mijn computer vast, gewoon in windows, normaal beeld, muispijl beweegt niet meer, geen rare artifacts of zo in beeld. Dus ik, zoals ik en iemand anders zou doen, reboot mijn computer, alleen hoorde ik geen bootpiepje meer. Ik zet mn computer helemaal uit, wacht even en zet hem daarna weer aan en nog niks. Dus ik kijk ff op mijn andere computer of er iets op deze site te vinden was maar echt iets nauwkeurigs kon ik niet vinden.
Vandaag ben ik naar een maat gegaan en had mijn processor meegenomen om te kijken of die niet overleden was, gelukkig deed die het nog. ik heb ondertussen vanalles geprobeerd en vandaag zelfs nog hier gezocht maar niks gevonden. Die maat zei ook al dat het de voeding kon zijn, maar daar zie ik niks mis mee want de rest draait gewoon zoals het hoort te draaien. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Bijvoorbaat dank.

P.S. Voordat ik naar mijn maat ging probeerde ik het nog eens, en toen starte die normaal, toen zat de koeler nog nie vast, dus ik zette hem weer uit om de koeler vast te maken en zette hem daarna weer aan, en toen hoorde ik ook een piep, alleen ik was zo stom om ff naar beneden te gaan en toen ik boven kwam deed ie nog niets.

Specs:

P4 2,66 @ 2,8 GHz, gekoeld met 3d cooler pro
1024MB RAM
GA-8INXP Mobo
2x maxtor 80GB
300 watt voeding
ati radeon 9600 pro lite
er zijn ook verschillende verlichtingen ingebracht(ledfans en ccfl etc.)

Ik hoop dat er zo genoeg informatie staat

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Draai eens @ default speeds en kijk of er dan wat gebeurd. Verder lijkt me je voeding wat aan de zwakke kant voor wat je ermee doet, ivm de 'extra's ', probeer eens te testen met een merkvoeding @ 400 Watt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cmos clear?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dat was ik vergeten te vertellen, zo'n cmos clear ding zit niet op dit mobo, het staat er wel op maar de pinnetjes met het jumpertje niet, dus doe ik dit altijd dmv de batterij eruit te halen, dit had ik al geprobeerd maar toen deed ie nog niks.

Maar het volgende, ik kom net thuis van me werk en probeer hem nog eens en nu start ie wel normaal op, en wel met de cmos gecleared omdat die batterij eruit is geweest, dus hij draait nu op standaard snelheden, alleen nu moet ik nog even kijken wat ie doet als ik hem herstart. het zou toch niet aan de temperatuur liggen dunkt mij?

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, het is weer zover, maar nu weet ik mss iets meer. nu heb ik dus mijn pc open liggen op zijn kant met de koeler los op de cpu, omdat ik nog vanalles aan het uittesten ben, hij maakt gewoon goed contact om te koelen wat ik net nog in speedfan zag. wat ik dus gedaan heb is de computer rebooten, hij piepte weer starte normaal op, dus ik ging de bios in om alles weer goed in te stellen, qua tijd en al, dus (nog) niet voor het overclocken. Maar nu zat ik dus in pc health status te kijken naar de temperatuur en die was 39°, wat volgens mij goed is ( met de koeler op zijn laagste aantal toeren, maar nu ligt ik de koeler iets op en de temperatuur steeg, dus ik leg hem gelijk weer terug en zet de koeler op zijn hoogst aantal toeren, maar nu bleef de temperatuur op 45° staan dus ik ga weer verder in de bios maar nu zat ie vast, dus ik dacht het al en ja hoor, hij start weer niet meer op.
Dus zal het mss toch aan de voeding liggen, want eerst heb ik een 250 Watt gehad, zat bij mijn oude kast, en die had het ook (vrij) snel begeven. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn systeem zoveel eist, of ligt dat ook aan het overclocken( hier ben ik voortaan dan maar wat voorzichtiger mee)

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:56:
maar nu ligt ik de koeler iets op en de temperatuur steeg
ben je helemaal van deze wereld?? haal nooit een cooler van een werkende proc... daar word ie heel erg warm van en het is zeker NIET goed voor je proc.

en je probleem lijkt meer op een warmte probleem door het overclocken

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dan weet ik dat voor de volgende keer, maar een warmte probleem kan het niet zijn want, als hij een tijd aanstaat(stond) was hij idle iets van 46°C en stressed 55°C. En die maat waar ik naartoe ben geweest die kan zijn koelblok ook maar half vastzetten omdat er een haak van da koelsocket(P4) is afgebroken en die is ergens in de 80°C idle :o

dus even offtopic mocht iemand nog zo'n koelblokhouder van een kapot moederbord hebben liggen :) altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
net weer geprobeerd te starten en dat deed ie, maar hij liep al vast bij de post(?) of hoe het ook heet, iig daar bij de mem test en waar je op del kan drukken voor in je BIOS te gaan.
Dus weer iets, hij doet het weer als je een hele tijd wacht.
En weet iemand er iets van, zo ja help me plz, want er wordt weinig gereageerd :'(

Verwijderd

If your board has a Clear CMOS jumper, please refer to the Clear CMOS steps in the manual. If your board doesn't have such jumper, you can take off the on-board battery to leak voltage to clear CMOS. Please refer to the steps below:
Steps:
1. Turn off power.
2. Disconnect the power cord from MB.
3. Take out the battery gently and put it aside for about 10 minutes (Or you can use a metal object to connect the positive and negative pins in the battery holder to make them short for one minute).
4. Re-insert the battery to the battery holder.
5. Connect power cord to MB again and turn on power.
6. Press Del to enter BIOS and load Fail-Safe Defaults.
7. Save changes and reboot the system.

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik al gedaan (zie boven)

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 19:59:
dit heb ik al gedaan (zie boven)
Nee dit heb je nog niet gedaan, althans nog niet op die manier, lees eens goed al die stappen!!

Verwijderd

Topicstarter
sorry Niels, ik moet vaker naar je luisteren, ik heb het nu op die manier gedaan en nu boot ie gewoon, namelijk met ff de houder doorverbinden ;)
Nu ff kijken of het zo blijft, want msn ligt ook al plat op mijn oude pc

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:15 ]

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:06:
sorry Niels, ik moet vaker naar je luisteren, ik heb het nu op die manier gedaan en nu boot ie gewoon, namelijk met ff de houder doorverbinden ;)
Nu ff kijken of het zo blijft, want msn ligt ook al plat op mijn oude pc
msn ligt hier ook plat, das bij iedereen volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Ode aan gotties en niles, dit typ ik nun van achter mijn goede pc, dus hij doet het weer (nog, hoop het niet).
hopelijk blijft het topic nog een paar dagen open tot ik zeker weet dat ie weer perfect werkt. Zover bedankt voor iedereens hulp _/-\o_

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vals Alarm mensen, na 6 keer goed opstarten, was ik naar die maat van me toe geweest hè niles, toen gingen we weer terug naar mij om weer verder te gaan met die pc, ik zet hem aan, ging goed maar naar een paar minuten weer hetzelfde verhaal, ik begin er langzamerhand de pest in te krijgen, ik had nog da met die batterij van gotties geprobeerd maar dat werkte ook al niet meer.

Verwijderd

Misschien dat je nog wakker bent,

De Cmos clear tekst wat in engels....
Verwijder de DPS module op je moederbord,
ook even de overige PCI kaarten.
Dus vrij kaal maken je systeem.

doe nu weer het zelfde volgens de tekst:
If your board has a Clear CMOS jumper, please refer to the Clear CMOS steps in the manual. If your board doesn't have such jumper, you can take off the on-board battery to leak voltage to clear CMOS. Please refer to the steps below:
Steps:
1. Turn off power.
2. Disconnect the power cord from MB.
3. Take out the battery gently and put it aside for about 10 minutes (Or you can use a metal object to connect the positive and negative pins in the battery holder to make them short for one minute).
4. Re-insert the battery to the battery holder.
5. Connect power cord to MB again and turn on power.
6. Press Del to enter BIOS and load Fail-Safe Defaults.
7. Save changes and reboot the system

Nadat je dit gedaan hebt en de pc boot weer,
ga je de bios updaten,
klik op onderstaande link:
http://tw.giga-byte.com/M...rt/BIOS/BIOS_GA-8INXP.htm

Ook als is ie geupdated doe het nog maar een keer,
mocht dit niet lukken dan raad ik je aan contact op te nemen met je leverancier/winkel.
Op dit moederbord is een garantie periode van 2 jaar.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Janao schreef op 06 april 2004 @ 14:53:
[...]

ben je helemaal van deze wereld?? haal nooit een cooler van een werkende proc... daar word ie heel erg warm van en het is zeker NIET goed voor je proc.

en je probleem lijkt meer op een warmte probleem door het overclocken
Hehe... Leuke reactie. AMD-fan zeker? :) Is het niet zo dat als je de koeler van een P4 afhaalt dat ie dan gewoon op een lagere kloksnelheid gaat lopen? (K weet het niet zeker hoor, k ben ook 1 AMD-fan (niet voor lang meer btw))

Verwijderd

Het is zeker wel slecht voor de CPU,
dit is niet alleen slecht voor je CPU maar ook je MOBO heeft hier onder te leiden!
Ik test processoren zelf met een spuitbus met koelbaar gas.
Mocht je dit bij een XEON doen heb je ook nog kans om onderdelen van het moederbord te beschadigen.
Dus niet verwijderen de cooler zolang de pc werkt!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer dat ik gotties zijn manier met die batterij probeerde starte hij gewoon normaal op en vrij veel keer achter elkaar, als ik het nu probeer dan doet hij helemaal niks meer, dus eerst was ik al blij/opgelucht, maar het blijft hopeloos. Maar dat wilt gewoon dus zeggen dat m'n mobo naar de knoppen is? :'(
Maar het rare vind ik dat bij de eerste keer dat ie op deze manier vast liep en niks meer deed, dat ik gewoon zat te computeren, en ik niks aan de computer zelf heb zitten rommelen.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand geen ideeen meer van wat er aan de hand zou kunnen zijn want ik vind het echt hinderlijk dat ik niks meer op mijn goede computer kan doen, ik kan gelukkig nog op internet en msn op mijn oude computer, maar de dingen die wat meer kracht eisen kan ik al niet meer doen.

met dank, Arie

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens een poging wagen, want nu wordt ik wanhopig ;( , ik heb nu een zalmann 400 Watt voeding besteld en die op de pc geprobeerd, maar er is niet veel veranderd. Nu lukt het ook niet meer dat de computer nog af en toe opstart, en ik heb geen zin om heel da moederbord op te sturen dat ik het weken kwijt ben, want nu kan ik de wat belangrijkere dingen waarvoor ik een pc nodig heb niet meer doen, dus nogmaals, kunnen jullie me alsjeblieft helpen :'( , mijn dank zou zeer groot zijn.
Pagina: 1