cas 2?

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ha
ik heb ff een vraagje
ik heb abit kt7 raid met tb800
op dit moment loopt alles perfect.
ik heb alle settings voor mijn ram optimaal staan (force 4 way interleave en meer van die shit)
ik wil kijken of ik ook cas 2 kan aanzetten, maar wat gebeurd er als mijn ram dat niet aankan, draait ie in de soep, crasht ie, start ie niet meer op?
(ik heb merkloos geheugen van powerline...dus zal waarschijnlikjk niet liukkken, maar wie niet waagt....)
Thx
alexander

Verwijderd

Je krijgt rare crashes of hij boot niet.

Verwijderd

Dan kun je gewoon de bios flushen en gewoon weer opstarten.

Greetz

Verwijderd

Hij hoeft trouwens niet perse meteen al te crashen tijdens booten. Bij mij had ik mijn Cas3@2-2-2 gezet en hij boot windows gewoon normaal op. Maar als ik een membench draai van Sisoft Sandra 2001 Pro dan krijg ik een BSOD. Dus run altijd wat benchmarks om er zeker van te zijn dat hij stabiel loopt. Suc6 :Y)

• mad_dog
okay, thx
ik vindt flashen niet zo erg, zolang ik maar niks verneuk, nogal krap bij kas8-) , snappie

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met een KT7, maar met mijn A7V is het zo dat als je boot niet werkt, dat-ie dan zelf zo slim is om alles terug te zetten naar standaardwaarden die zeker werken bij de volgende boot. Hij gooit je dan zelfs meteen de BIOS in ;)

• mad_dog
nou, dat is volgens mij niet bij de kt7
weetje wat ik eerst had, is wel geinig vewrhalltje
sisoft sandra zij dat al mijn kaarten, pci, isa en agp te hoog draaiden (agp op 100mhz en zo)
ik dacht hoe kan dat nou, dus ik in bios de optie aangeklikt van zet alles op standaard, ff naam kwijt....hij reseten....doet geen ene fuck meer....dat was ff kut.....kon ik dat ding weer flashen, kut kast weer open, je kent het wel :r

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30
kast open ?

ik deed dit ook altijd
maar doe het volgende als je je cpu te hoog hebt gezet of je mem of wat dan ook
doe je poc uit

druk hem aan
en blijf op Home drukken
klaar je pc boot weer..

owns

PVoutput

Verwijderd

Kast open?

Bij een KT7 voldoet de <insert> toets om de standaard instellingen terug te krijgen.

• mad_dog
insert toets...leg aub even uit...zou wel makkeloijk zijn, lol :9

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30
covanhof
Home toets toch ?

nou kijk,

als je in je bios bijv je cpu op 11x100 zet terwijl eht een 800 is krijg je een zwart scherm...
doe je pc uit en druk hem aan...en blijf dna op Home (of insert) drukken...dan word je bios gereset en kan je weer gewoon computeren
(dus je kast hoeft niet open)

PVoutput

• mad_dog
okee bedankt!

Verwijderd

Hallo allemaal ik ben een vriend van maddog. Hij zit nu met mij aan de telefoon om te zeggen dat zijn pc niet meer opstart. Kunnen jullie hem helpen? Hij heeft zijn bios geflashed dmv het baterijtje eruit halen. Het helpt alleen niet. Zijn pc piept bij het opstarten en geeft geen beeld. Kunnen jullie hem helpen. Bios flashen dmv ins of home toetsen werkt ook niet. Alvast bedankt. Ook namens maddog

Verwijderd

Ik krijg net weer telefoon, zijn ram is kapot!!!:D Maddog wil jullie ff bedanken :'(

Verwijderd

ik wilde 'm weer even bovenaan hebben:)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08
Op maandag 18 december 2000 17:18 schreef WebMaster het volgende:
Ik krijg net weer telefoon, zijn ram is kapot!!!:D Maddog wil jullie ff bedanken :'(
right!! RAM kapot omdat ie het op cas2 heeft gezet? lijkt me ERRUG sterk

WEBN & chill (@IBKR)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niet door CAS2 maar waarschijnlijk heeftie gewoon met z'n lompe klauwen en een fleece trui aan die batterij eruit gesloopt. Dat is sowieso al niet echt de meest subtiele manier om je CMOS te resetten, daar heb je volgens mij al sinds een paar jaar een jumper voor. (Heb het zelf sinds mijn p75)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 19:05
sorry maar ik ben denk ik nog een leek op het "cas"gebied........wat WTF is het nou eigelijk....en wat is het verschil tussen cas2-2-2 en cas 3-2-3 3-3-3 3-2-2 enz enz.... :z ????
Pagina: 1