vernieuwd Chello modem knijpt poorten?

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 10:09

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
2 april is er een monteur van chello langsgeweest die mijn (altijd goed werkende) LANCity modem vervangen heeft door een "nieuwe" Motorola Surfboard 5100 modem. Vroeger kon ik (al was het tegen de regels in) altijd een webserver draaien. Met het nieuwe modem is poort 80 helaas volledig stealth dichtgezet? Hebben jullie hier ook ervaring mee of zit ik zelf iets fout te doen?

Bovendien kan ik niet eens meer een UT server hosten en ff 1-1 spelen tegen iemand, omdat alle poorten, behalve het ping verkeer, volledig gesloten zijn als ik mijn poorten probe? Dat vind ik wel een beetje teveel van het goede!

Ik betaal €50 voor een abonnement waar ik met 192 KBps kan downloaden, 15 KBps kan uploaden en eigenlijk alleen mee kan surfen en bij anderen iets doen! Als het echt klopt dat die poorten nu dichtzitten dan stap ik morgen nog over op ADSL, die zeggen in hun faqs zelfs :
Mag ik een server draaien? Ja, Natuurlijk!
Nou, bij Chello is dat niet natuurlijk!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, heb hier nog niet eerder wat over gehoord van andere Chello-ers dus het lijkt me dat je gewoon iets verkeerd hebt staan in je configs, hetzij van de PC die aan het modem hangt, hetzij in je router, hetzij in je modem...
Zoals je het nu schrijft is het slechts een flame richting Chello, om dat te verhelpen horen we graag:

- Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen?
- Als niets hielp, dan heb je uiteraard de helpdesk al gebeld. Wat zeiden die?
- De helpdesk die je gebeld hebt heeft uiteraard al je instellingen met je doorgenomen, maar misschien hebben ze iets over het hoofd gezien, post even wat instellingen zodat deze online helpdesk (want dat zijn we tenslotte ;) ) je verder kan helpen...

offtopic:
Dit had best in de andere Chello-topics gekund overigens.

edit:
Gefrustreerd om steeds door alles en iedereen als helpdesk gebruikt te worden, of als klaagbaak voor als er iets niet werkt, zonder dat men bereid is zelf even wat moeite te doen? ik? Welnee! Of wacht, misschien toch. Vandaar mijn ietwat zeurderige (doch toch behulpzame) reply...

[ Voor 62% gewijzigd door Whuzz op 05-04-2004 22:19 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ik heb niets veranderd behalve het modem:
1) Oude eruit gehaald
2) Nieuwe ertussen gezet
3) Modem registreren bij Chello
4) Restart modem
5) Restart server

Ik heb zelf vanalles geprobeert om het te verhelpen, maar ik kan gewoon niets doen om t te verhelpen. Als ik namelijk mijn firewall volledig uitzet en ik laat mijn poorten proben staat alles op blocked en poort 80 zelfs op stealth. Tjah, dan kan ik wel leuk op mijn pc dingen veranderen, maar poort 80 blijft op slot. En ik denk dat de UT poorten (6667 en 6668 uit mn hoofd) dus ook dichtzitten!

[ Voor 57% gewijzigd door RTBravo op 05-04-2004 22:21 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RTBravo schreef op 05 april 2004 @ 22:18:
Ik heb niets veranderd behalve het modem:
1) Oude eruit gehaald
2) Nieuwe ertussen gezet
3) Modem registreren bij Chello
4) Restart modem
5) Restart server
Draai je een firewall? Misschien moet je daar wat instellingen in wijzigen, of heb je een nieuw IP gekregen en herkent je firewall dit allemaal nog niet direct?
Wat zei de helpdesk?

[na je edit]
Ok, firewall is dus niet het probleem, dan zit het probleem vóór je PC, dus in je modem lijkt me. Of in je router als je die hebt. Heb je al naar de instellingen van je modem gekeken?

Hoe probe jij die poorten trouwens? Want als ik door zo'n website mijn poorten laat proben, dan heb ik álles op stealth staan, maar ik kan wél gewoon UT-en, Emulen en game-servers draaien...

[ Voor 33% gewijzigd door Whuzz op 05-04-2004 22:22 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jeps, modem heeft een heel leuk webservertje zelf draaien waar je 1 ding in kunt veranderen namelijk :

Laten functioneren als DHCP

Hiermee deelt hij IP adressen uit zodra internet op zn gat ligt. Meer kan ik niet ermee, alleen logs bekijken. Ik probe m'n poorten via Norton en Sygate en een vriend van me is af en toe zo behulpzaam om te kijken of mn webserver het nu eindelijk doet en of hij mijn UT spel kan joinen, zonder resultaat dus.

[ Voor 30% gewijzigd door RTBravo op 05-04-2004 22:24 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RTBravo schreef op 05 april 2004 @ 22:23:
Jeps, modem heeft een heel leuk webservertje zelf draaien waar je 1 ding in kunt veranderen namelijk :

Laten functioneren als DHCP

Hiermee deelt hij IP adressen uit zodra internet op zn gat ligt.

Meer kan ik niet ermee, alleen logs bekijken.
Ook niet via telnet? Sommige modems kunnen niet zoveel via de web-interface, maar wel via telnet...
Je zegt dat je 'van alles' hebt geprobeerd en vervolgens noem je alleen je firewall. Wat heb je nog meer geprobeerd? Dat scheelt ons het opnoemen van dingen om daarna te horen "been there, done that" :)

[ Voor 19% gewijzigd door Whuzz op 05-04-2004 22:25 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Tjah, dan wijken we dus af van mijn vraag. Knijpt Chello nu expres poorten of niet? Ik ga er niet vanuit dat ze verwachten dat ik ga lopen telnetten met m'n modem en instellingen ga veranderen. Het slaat gewoon nergens op dat ze het doen. Maar jij denkt dus ook dat het in het modem zit en bij mij niet fout zit? Dan heb ik al antwoord en ga ik dus over op ADSL.

Owjah en met vanalles omvat ik :
Firewall instellen
Gateway veranderen naar oude
Server config veranderen van Apache naar goede ip
Tjah, in principe liep ik al vast toen bleek dat alles op slot zat zonder dat ik een firewall draaide

[ Voor 26% gewijzigd door RTBravo op 05-04-2004 22:27 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Heb je al wel gekeken of je IP niet is veranderd? ALs die vriend van je naar je 'oude' IP zit te kijken terwijl jij een nieuw IP hebt gekregen dan werkt het niet he :D

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Haha, nee zo ver waren we al :D Hij heeft ook het "nieuwe" modem gehad en we hebben IP's al uitgewisseld ;)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RTBravo schreef op 05 april 2004 @ 22:25:
Tjah, dan wijken we dus af van mijn vraag. Knijpt Chello nu expres poorten of niet? Ik ga er niet vanuit dat ze verwachten dat ik ga lopen telnetten met m'n modem en instellingen ga veranderen. Het slaat gewoon nergens op dat ze het doen. Maar jij denkt dus ook dat het in het modem zit en bij mij niet fout zit? Dan heb ik al antwoord en ga ik dus over op ADSL.
Jouw vraag beantwoordde ik al in mijn eerste post. Je bent de eerste die er over begint, terwijl er zat Chello-ers zijn die een Surfboard hebben en die doen vast dezelfde dingen met hun verbinding als jij en hebben daar geen problemen mee. Lijkt me vrij sterk dat het dan aan het expres knijpen van poorten ligt.
Het zou kunnen dat er bij Chello iets fout staat ingesteld, maar dat zal dan echt niet expres zijn.

Als je alles hebt geprobeerd en het werkt nog niet, dan moet je de helpdesk bellen lijkt me. Wij kunnen niets voor je controleren dat je zelf niet kunt, de helpdesk wel.

offtopic:
Of Chello nu die poorten wel of niet knijpt, overstappen naar ADSL zou ik je tóch wel aanraden. Ik ben nu sinds een maand van Chello af en ik heb nog nooit zó lekker geinternet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Whuzz op 05-04-2004 22:29 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah ok, maar dan zou er bij die vriend van me ook wel heeeeeel toevallig ook iets mis zijn gegaan omdat zijn webserver dus ook op z'n gat ligt :) Lokaal kan ik er wel gewoon bij, zelfs onder mijn internet IP adres en DNS namen, maar iedereen vanaf het internet dus niet.

En als ik de helpdesk zou bellen zeggen ze gewoon : "Je mag helemaal geen server draaien! Wat is een UT server?" Want zo vlot zijn ze ook nog wel :P Ik vind het zonde om dan een half uur a €0,50 aan de telefoon te hangen om dan nog met nix terug te komen ;)

Maar ik ga je advies opvolgen, ADSL, daar mag het wel ;) (Mooie slogan :P)

Verwijderd

Hmm.. misschien is er iets mis met je apache server-config? virtual-hosts/ip-toewijzingen kunnen best lastig zijn.. (of ben jij zo'n iis hoer? :X)

Daarna gewoon een half uur aan de helpdesk zitten (wachttijd) en dreigen met rechtzaken.
Ik kreeg zo'n 19-jarig meisje aan de lijn :) die zet je makkelijk onder druk :p <-- evil

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 22:35 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij de aDSL modems is een ingebouwde firewall zo'n beetje standaard.
Moet je de betreffende poorten niet gewoon doormappen? ShieldsUp geeft bij mij poort 80 ook 'stealthed'. (Alcatel SpeedTouch Home, gemodificeerd)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Dat is het dus ook, hij en ik hebben op precies dezelfde dag een nieuwe modem gekregen en alletwee onze servers geven geen kick meer naar de buitenwereld :P

En het is nogal moeilijk om te dreigen met rechtzaken als het in hun voorwaarden staat ;) Behalve dat van die UT server, daar staat nix over in!

Ow en ik neem aan dat je bedoelt dat ik die modem poort moet doormappen via telnet? Ik heb zo'n gevoel dat ze gaan zeiken als je je modem instellingen gaat zitten wijzigen, niet?

[ Voor 24% gewijzigd door RTBravo op 05-04-2004 22:37 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, nou ja, misschien dat ze het dan bij de lagere abbo's wél knijpen, de webserver poorten althans. Maar dat je niet zou kunnen UT-en kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Nouja, ik heb een basic abonnement, dus niet de laagste iig. En bovendien zou de nieuwe snelheid gelijk ingaan met het nieuwe modem. Nouja, blijkbaar bij iedereen behalve bij ons! We betalen nog steeds voor een abbo waar ik bij ADSL voor het zelfde geld veel sneller kan internetten (ivm de huidige rate dan he).

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RTBravo schreef op 05 april 2004 @ 22:39:
Nouja, ik heb een basic abonnement, dus niet de laagste iig. En bovendien zou de nieuwe snelheid gelijk ingaan met het nieuwe modem. Nouja, blijkbaar bij iedereen behalve bij ons! We betalen nog steeds voor een abbo waar ik bij ADSL voor het zelfde geld veel sneller kan internetten (ivm de huidige rate dan he).
Bij Basic mag je idd geen servers draaien en dus is het Chello's goed recht om die service dan ook te blokkeren. Stond in de voorwaarden waar je mee akkoord ging. Als jij wel servers wil draaien, moet je een duurder abbo nemen waarbij het wel mag (Plus d8 ik), of overstappen naar een andere provider :)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
FF een updatetje, Chello knijpt dus geen poorten, maar mijn firewall stond nog poort 80 open te houden op mijn oude IP adres |:( Dat was dus niet zo slim van me. Toch begrijp ik nie waarom (toen ik mijn firewall helemaal uitzette) poort 80 toch in stealth modus stond? Of misschien hebben ze toch die poort ineens weer opengegooid? Anyway, het werkt weer. Maar inmiddels heb ik mijn abonnement toch al opgezegd en (veel goedkoper) ADSL komt binnen 2 weken binnen :)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RTBravo schreef op 09 april 2004 @ 22:33:
FF een updatetje, Chello knijpt dus geen poorten, maar mijn firewall stond nog poort 80 open te houden op mijn oude IP adres |:( Dat was dus niet zo slim van me. Toch begrijp ik nie waarom (toen ik mijn firewall helemaal uitzette) poort 80 toch in stealth modus stond? Of misschien hebben ze toch die poort ineens weer opengegooid? Anyway, het werkt weer. Maar inmiddels heb ik mijn abonnement toch al opgezegd en (veel goedkoper) ADSL komt binnen 2 weken binnen :)
Zie je wel dat het niet aan Chello lag ;)
Maar goed, ADSL is tóch beter, dus : way to go :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Whuzz schreef op 05 april 2004 @ 22:47:
[...]

Bij Basic mag je idd geen servers draaien en dus is het Chello's goed recht om die service dan ook te blokkeren.
Ben ik het niet mee eens. Chello is een internet-provicer en dient je volledig toegang te verschaffen tot het internet. Zodra er onvrijwillig poorten worden dichtgegooid wordt de internet-toegang gelimiteerd, en is de service waarvoor je betaalt niet meer volledig.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

svdmeer schreef op 09 april 2004 @ 23:18:Ben ik het niet mee eens. Chello is een internet-provicer en dient je volledig toegang te verschaffen tot het internet. Zodra er onvrijwillig poorten worden dichtgegooid wordt de internet-toegang gelimiteerd, en is de service waarvoor je betaalt niet meer volledig.
Als jij Chello-Basic neemt, dan ga je akkoord met hun algemene voorwaarden waar in staat dat je geen servers mag draaien en maar 1 PC mag aansluiten, dus op die zaken heb je geen recht en kun je dus ook moeilijk over klagen als je ze niet kunt gebruiken.

Pagina: 1