Linksys router en ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 00:35
Ik heb een ADSL verbinding van KPN/XS4All en gebruikte tot voor kort een simpele Edimax 4-poorts router (in 2002 op de HCC gekocht). Op aanraden van een vriend heb ik deze verruild voor een Linksys BEFSR81 8-poorts router (technisch gelijk aan de 4p BEFSR41). Deze zou vooral beter zijn met online gaming, want met de Edimax was b.v. C&C Generals onspeelbaar (verbindingsprobs).

Maar nu... het werkt dus niet naar behoren. De configuratie met de Linksys was toch iets anders dan de Edimax, maar uiteindelijk kreeg ik het toch voor elkaar op een verbinding op basis van PPTP op te zetten.

Waarempel, verbinding... maar niet voor lang! De verbinding floept telkens ineens weg; soms na een aantal minuten, maar vaak binnen een paar seconden. Hoe kan dat? Aangezien de router in staat is om een verbinding te maken kan het haast niet aan m'n instellingen liggen toch? Maar aan de andere kant, waarom werkt het dan niet?

Zijn hier mensen met een Linksys router en ADSL van KPN? Werkt dat naar behoren? Zijn er misschien specifieke instellingen die ik over het hoofd zie?
(als ik weet dat het gewoon hoort te werken is het misschien een defect in dit product)

Elke hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Groeten,
Yero

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

L0g0ff

omg

Ff 2 basis vragen:

- Is je router voorzien van de laaste firmware
- Is je c&c up-to-date

Heb je dit ook als je de 2 pc's verbind met een cross cable?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 00:35
De router is idd voorzien van de laatste firmware. C&C Generals werkt prima in een intern netwerk, maar niet via de Edimax router. Maar da's eigenlijk een ander verhaal. (ik heb de Linksys gekocht omdat deze beschreven staat in de handleiding en dus wel werkt met wat UDP etc aanpassingen)

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36
Een linksys WAG54G met Direct-Adsl van KPN werkt in ieder geval perfect...

• chemo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 22:28
ik heb zelf een linksys BEFSX41 met gelijkwaardige problemen. Maar ik heb het volgende gedaan, ik las in de diverse nieuwsgroepen dat er nogal een groot verschil zit in de diverse firmware versies. Ik heb ze allemaal gedownload en getest net zolang tot ik een had waar de verbinding niet meer van down ging. Het geeft me een dag gekost maar nu werkt hij naar behoren. Ik vindt de versie die ik nu gebruik nog wel buggie want als ik een wijziging doorvoer loop ik het risico de verbinding te verliezen en niet meer terug te krijgen. Ik moet dat wat andere wijzigingen door voeren of een keer uit en weer aan zetten maar dan blijft de verbinding ook op. De firmware versie die ik nu gebruik is 1.43.4.

Succes