Toon posts:

Problemen met Radeon 9600 PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer irritant probleem met met ATI Radeon 9600PRO.
Het gaat om het volgende:
Tijdens het spelen van een game, bijv. Battlefield 1942,geeft mijn pc na een tijd spelen (verschilt per keer) een blauw error scherm van Windows. Alleen een blauw scherm, geen foutmelding hierop niks. Hij klapt uit het spel en de pc staat volledig vast, de enige mogelijkheid is om te resetten.

Na de reset start Windows zonder problemen op. Alleen geeft hij aan dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Ik het foutenrapport versturen naar Microsoft en hij geeft aan dat het aan mijn ATI drivers ligt.

Ik heb dus van alles geprobeerd maar dit probleem blijft zich herhalen. Wat ik geprobeerd heb:
1. Catalyst 4.3 verwijdert (m.b.v. Driver Cleaner 3) en opnieuw geprobeerd te installeren. Geen succes, fout blijft zich herhalen.
2. Catalyst 4.2 geinstalleerd, ook geen verbetering.
3. Omega Drivers geinstalleerd (laatste versie) , ook geen succes, blauwe error scherm blijft terugkomen.

Ik weet het nu echt niet meer, is dan de enige manier om dit probleem op te lossen Windows er opnieuw op te zetten? Of heeft iemand een andere gouden tip?

Specs van de pc:
Mobo: Asrock K7VM2 3.0
Proc: AMD Duron 1400 Mhz
Geheugen: 2x256 (pc2700)
Videokaart: Radeon9600 PRO
No name 300 W Voeding
Windows XP Professionel

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

VPU recover aanzetten? Dit kun je in je ATi Cp doen, dit kan wel eens er voor zorgen dat hij wat minder vast loopt / je hoeft niet meer te restarten, de driver reset je video kaart gewoon even (oid). probeer dat eens :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan je niet eens een oudere driver proberen, zoals de 3.9 ofzo?
Krijg je alleen reboots bij spellen of ook cpu intensieve taken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb VPU Recover aanstaan. Heb ook al geprobeerd om deze uit te zetten maar dat hielp ook niet.
Voor de rest, naast games, doe ik niet echt ''cpu intensive'' taken. Heb wel met SiSoftware Sandra een aantal tests laten draaien maar deze gaven absoluut geen problemen. Kan proberen om de oude drivers (3.9) eens te installeren, maar zou dit veel effect hebben?

Voor de rest nog tips? Want ik krijg morgen (als het meezit) Battlefield Vietnam en deze wil ik graag spelen zonder die @#$ blauwe schermen... |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 22:39 ]

• pisart
  • Niet online
Heb je een andere kaart ter beschikking of kan je die 9600 in een andere pc testen?
Hoe zien je volt lijnen eruit? Kijk eens speedfan
De +5v en de +12v zijn de belangrijkste rails.

Verwijderd

Topicstarter
Echt ontzettend vaag, net geprobeerd om opnieuw SiSoftware Sandra te draaien met een aantal tests, krijg ik ineens een BSOD met de melding IRQL-NOT-LESS-OR_EQUAL + geheugendump etc ...

Waar kan dit dan weer aan liggen? Krijg steeds meer het gevoel dat het opnieuw installeren van Windows de enige oplossing zal zijn... :/

Verwijderd

ASRock geeft naar mijn weten nogal wat problemen. Tis ook de goedkope versie van de Asus borden. Misschien dat de spanning teveel wisselt als je em een flinke opdonder geeft (bijvoorbeeld gamen)

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 09:08:
Echt ontzettend vaag, net geprobeerd om opnieuw SiSoftware Sandra te draaien met een aantal tests, krijg ik ineens een BSOD met de melding IRQL-NOT-LESS-OR_EQUAL + geheugendump etc ...

Waar kan dit dan weer aan liggen? Krijg steeds meer het gevoel dat het opnieuw installeren van Windows de enige oplossing zal zijn... :/
Kan je ook je geheugen ff testen met memtest?
Hoe zijn je voltages nu van je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Met het geheugen is niks mis volgens MemTest.
De voltages zijn ook niet afwijkend. De testen van SiSoftware Sandra draaien nu wel weer zonder problemen, echter games spelen gaat nog steeds niet lekker.
Die BSOD blijven gewoon komen en steeds weer wordt er aangegeven dat het aan mijn ATI-drivers ligt.. :?

Wordt langzamerhand wanhopig...

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:36
staat fastwrites uit in je bios? Probeer eens op 4x AGP. Verder misschien voltages verhogen / verlagen in je bios.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeus op 06-04-2004 19:59 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Fastwrites staat aan, heb deze ook al uit geprobeerd geen succes.
Maar waar ik nu mee zit; er wordt echt aangeven dat het aan de drivers ligt, maar ik, dus kan wel voltages gaan verhogen maar dat heeft toch geen effect op de drivers?

En mijn mobo ondersteund maar tot 4x ;)

• pisart
  • Niet online
Probeer eens oudere drivers dan 4.2, zoals 3.9 of ouder. Het kan misschien helpen, het is maar een kleine moeite. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me diep maar op google kom ik alleen maar onzin tegen, kan iemand mij even een link geven naar de catalyst 3.9 versie? Dan download ik die en hoop dat het probleem zich daarmee oplost.

Dus anybody een link voor me? :D

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:22:
Ik schaam me diep maar op google kom ik alleen maar onzin tegen, kan iemand mij even een link geven naar de catalyst 3.9 versie? Dan download ik die en hoop dat het probleem zich daarmee oplost.

Dus anybody een link voor me? :D
op de site van ati staat onder de nieuwe drivers een linkje naar oudere versies
deze link is voor xp :)

http://www.ati.com/suppor...winxppreviousdrivers.html

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanQ! Ik had 3.9 toch al ergens op het internet gevonden en hij lijkt het wat beter te doen. Heb battlefield 1942 net 2x een half uurtje gedaan zonder BSOD.
Dus hopen dat dit ook zo blijft! O-)

Bedankt voor all reacties!

Verwijderd

heb ook deze fout meegemaakt. helaas ATI is nog steeds niet optimaal met drivers.
deze BSOD heeft zeker te maken met de driver. Verwijder eerste ALLES! wat met ATI te maken heeft. Zodat na reboot standaard vga geinstalleerd is. Daarna opnieuw laatste driver instaleren.
moet lukken. suc6

Verwijderd

Topicstarter
@dariu5 : welke drivers heb jij er nu opstaan dan? maar aan je reactie te zien is het 'probleem' wel op te lossen? :*)

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand dit probleem al opgelost heeft... want ik zit met precies hetzelfde probleem en ook een radeon 9600 pro.

Rest van het systeem:
- Asrock K7S8X
- 1x 512MB PC3200
- AMD Athlon XP 2500+
- No name 250watt voeding
- Madview radeon 9600 pro

Ik heb inmiddels al de catalyst 4.4 en 3.9 drivers geprobeerd, beiden zonder resultaat. Tijdens het spelen van een game krijg ik na een tijdje (verschilt, maar meestal meer dan een uur) een leeg blauw scherm voor mn neus, en het enige wat ik dan nog kan is rebooten.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Had inderdaad ook de problemen met deze kaart maar is nu verdwenen door middel van Smartgart op Agp4X te zetten en Fastwrites uit, ook in de Biossetup.

Verder de laatste drivers installed en via Atitool overklokt, geen hangen of wat dan ook.

Voltage in Bios ook op Auto.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

met agp4x en fastwrites uit wordt de framerate hier onacceptabel laag, dus dat is niet echt een oplossing. Ik vroeg me af welke bios versies jullie hebben... 0.2063 hiero, zijn er nog ergens nieuwere versies te krijgen ofzo?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem ,bleek het toch de voeding te zijn ,het was een noname 300 watt
ik heb een Asrock
Moederbord K7VT3170K7VT4-4X
een Barton 2,5 ,soundblaster live, 2 HD
En de Gigabyte 9600 Pro
Naar plaatsen nieuwe voeding (480 Watt Thermaltake) was het over
Super stabiel nu.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:56:
Ik vroeg me af of iemand dit probleem al opgelost heeft... want ik zit met precies hetzelfde probleem en ook een radeon 9600 pro.

Rest van het systeem:
- Asrock K7S8X
- 1x 512MB PC3200
- AMD Athlon XP 2500+
- No name 250watt voeding
- Madview radeon 9600 pro

Ik heb inmiddels al de catalyst 4.4 en 3.9 drivers geprobeerd, beiden zonder resultaat. Tijdens het spelen van een game krijg ik na een tijdje (verschilt, maar meestal meer dan een uur) een leeg blauw scherm voor mn neus, en het enige wat ik dan nog kan is rebooten.
Ik heb exact hetzelfde systeem. Alleen ik heb een voeding van CWT 300 watt. Verder geen insteekkaarten of whatever, exact hetzelfde. Ik heb geen enkel probleem dus misschien je voeding???

Verwijderd

Ik heb de oplossing geloof ik (net 4 uur GTA Vice City gespeeld zonder crash, eerst crashte die na ongeveer een uur en een kwartier) :)
Op 22 april dit jaar is er een nieuwe bios uitgekomen voor de Asrock K7S8X. Bij de uitleg staat dat de 'radeon 9800 is gefinetuned', maar het verhelpt dus ook dit probleem met de 9600 pro. Het ding is HIER te downloaden.
Succes ermee :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

VPU recover uitzetten?

VPU recover staat erom bekend om te crashen...

Oh..het probleem is al opgelost..veel plezier verder :-)

There is no place like ::1

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:21:
met agp4x en fastwrites uit wordt de framerate hier onacceptabel laag, dus dat is niet echt een oplossing. Ik vroeg me af welke bios versies jullie hebben... 0.2063 hiero, zijn er nog ergens nieuwere versies te krijgen ofzo?
Wat vind jij laag dan?

Over mijn prestaties ben ik goed tevreden, ondertussen draai ik 540@351

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:21:
mmm

Prestatie hangt of van vele factoren, nu zelf zit ik tijdelijk met een 5400RPM harde schijf als windows installatie schijf.... en dat merk je behoorlijk, zelfs mijn oude 9500 Pro scoort hoger dan mij 9800 Pro deze installatie...

Maar ja...binnenkort weer geld voor hardware...

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik heb een 9600 XT zitten, ondersteund door een P4 2,1 ghz met 512 intern, en ik heb dat gelazer met dat blauwe scherm ook. Heb hem nu al zo'n 25 keer gezien in een week, en ben er een beetje mee gaan experimenteren. Al dat drivergedoe enzo levert helemaal niets op, het enige wat hier werkt is de details in je spel laag zetten. Ik speel op moment UT2k4, en vooral bij assault-maps gaat ie er zonder veel moeite op een blauw scherm. Als ik alles op low zet, dan gebeurd er niets, en kan ik gerust een hele middag gamen. In deathmatch-maps enzo zet ik alles op normal, dan gaat het ook goed. Het enige wat hierbij niet lijkt te kloppen is dat ik Doom 3 zonder problemen op high quality kan draaien, die is nog nooit gecrashed, en ben er praktisch helemaal doorheengespeeld... Heb op verschillende plaatsen op het net gelezen dat America's Army en GTA-3 VC er ook last van hebben.

Ik vind dat mijn processor behoorlijk warm wordt, tot net boven de 60 graden. Misschien dat het daar aan ligt. Ben erover aan het denken om hier en daar wat betere cooling aan te schaffen...
Pagina: 1