Toon posts:

PC - Beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil via PC - TV zender op Beamer (afsntand van PC is ongeveer 5 meter) ontvangen. Hoe kan ik dat best regelen:

Specificaties van systeem zijn:

Processor: Pentium 4 (1400 Mhz)
Video kaart: Matrox Millenium G550 48 Mb (dual DVI en VGA)
Moederbord: i845ITE8712 van Chaintech (waarschijnlijk met 3,3 Volt op AGP slot dat ben ik niet zeker, want ik heb geen technische specificaties .. ook niet op internet gevonden).
TV kaart: (nog niet gekocht maar wil ik Pinnacle PCTV PRO)

Beamer: met ingangen van VGA/RGB en s-video, ook R-L audio
Geheugen: 2x256 DIMM WDRAM

In heb optie bedacht met:

Nog een video kaart (met 3,3 volt op AGP of PCI) met s-outgang
Via dit Matrox-kaart zou moelijk gaan VGA gaat kwaliteit van beeld slechter vanwege de lengte (langer dan 1,5 meter) of DVI-VGA convertor ook moeiljik.

PC beamer via nieuwe kaart, maar weet ik niet welke zou beste passen. Liefst op AGP slot vanwege beeld kwaliteit. (Graag ook dual voor PC-Beeldscherm) of voor ander beamer (misschien ook op tweede beamer hetzelfde specificaties als eerste).

Groeten,

Seci

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

VGA mag je volgens mij best ver verlengen... aangezien ik op m'n werk kabels heb zien liggen van 15 meter of zow.. En ook wel eens vaker 5 meter heb zien verlengen dmv VGA kabel

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan geen probleem met kwaliteit van beeld op beamer.

• DDemolition

DDemolition

Zo ver als ik weet valt dat best mee...Misschien dat iemand anders meer ervaring hiermee heeft?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb hier zonder (merkbaar) verlies een kabel van 30m vanaf PC naar TV lopen, maar dat zijn audio/video kabels (tulp stekkers). Ik weet precies wat jullie met VGA-kabel bedoelen, want dat zit volgens mij alleen aan m'n monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Dus, zou ik bijvoorbeeld DVI uitgang met convertor gebruiken voor beeldscherm en andere VGA met 5 meter kabel voor beamer.

Wat zou betere kwalitet van videoproductie op beamer zijn via VGA of S-outgang (in geval dat ik een nieuwe kaart heb)?

Verwijderd

ik heb op de camping in de bar een beeldscherm kabel van 20 meter lopen en een comsietkabel van 25 meter en nergens problemen mee.
spul word aangestuurd door een of ander s3 kaartje.

dus als jij 5 meter goede verleng kabel koopt dan moet het makelijk lukken om een keurig signaal aan jouw beamer te presenteren.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

S-outgang??? bedoel je S-video

dan is vga natuurlijk beter ja!

maar je nieuwe kaart heb je het liefste op de agp vanwege de kwaliteit?? de meeste matrox kaartjes die nog in de pci moeten zijn vaak beter dan de agp geforce kaarten hoor, alleen snelheid is anders :)

koop gewoon een dikke vga kabel. ik heb genoeg kabels van 10 en 15 meter op 1024x768 gezien die echt prima beeld gaven. Je kan het beste zo min mogelijk koppelpunten gebruiken, daar is vaak nog verlies op. Dus niet drie verlengkabels aan elkaar.

Als je al een vga en een DVI aansluiting hebt zou ik nie verder zoeken naar een nieuwe videokaart. Gewoon de vga naar de projector en een dvi-vga blokje ergens vandaan toveren en die aan je monitor hangen. Klaar is kees.

edit:

om helemaal compleet te antwoorden op je vraag, je wil ook je tv op de projector aansluiten? Als je televisie en projector beide S-video ondersteunen moet je gewoon een mooie S-video kabel van 5 meter regelen en een blokje als deze:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

dan kan je dat blokje achterin je tv schuiven, s-video kabel erin (knopje van het scart blokje moet op de stand OUTPUT) en dan krijg je het tv beeld op je projector.. je moet niet heel veel verwachten van de tv kwaliteit maar het is aardig uit te houden vind ik
Acid-Rain schreef op 05 april 2004 @ 22:06:
want dat zit volgens mij alleen aan m'n monitor.
en aan projectors (beamers in de volksmond) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Pixal op 05-04-2004 22:20 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik zou zo het verschil tussen VGA en S-Video niet weten, maar de lengte gaat iig niet voor problemen zorgen. Ik denk alleen dat S-video kabel wat goedkoper is, dan VGA kabel. Dus zou ik voor S-Video gaan.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Acid-Rain schreef op 05 april 2004 @ 22:14:
Ik zou zo het verschil tussen VGA en S-Video niet weten, maar de lengte gaat iig niet voor problemen zorgen. Ik denk alleen dat S-video kabel wat goedkoper is, dan VGA kabel. Dus zou ik voor S-Video gaan.
dat zou ik niet doen :? S-video komt neer op televisie kwaliteit (500 lijnen bij nog iets??) VGA ondersteund gewoon resoluties van 800x600 of 1024x768 waardoor je de letters van windows kan blijven lezen alsof het een monitor is

een vga kabel is misschien 10 euro duurder maar komop.. met een s-video kabel zijn op 800x600 de letters nog een heel klein beetje leesbaar en de kleuren zijn veel minder helder

• DDemolition

DDemolition

Pfff altijd voor een normale VGA kabel gaan als je de aansluiting hebt..voor die 10 euro meer hoef je het niet voor te laten.

S video of composiet out is leuk voor Divx'en te kijke maar niet als je een dikke beamer hebt :9

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Hoe zou mij dat ook met twee beamers lukken voor twee projectie v.b. een voetbaalwedstrijd op twee beamers.

Dan zou ik nog een video-kaart moet aanschaffen, met eventueel een s-video (outgang).

Matrox - DVI naar beeldscherm.
VGA naar Beamer 1.

Nieuwe kaart s-video of VGA naar Beamer 2.

Is dat technisch mogelijk? Zo ja, hoe?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Acid-Rain schreef op 05 april 2004 @ 22:14:
Dan heb je t ff zeker niet over de kwaliteit?

S-Video is gewoon 2-aderig, helderheid en contrast (en aarde)

Bij VGA worden de kleuren allemaal afzonderlijk aangestuurd.

Tevens is S-Video bedoeld (imho) voor lage-kwaliteit signalen. HDTV oid over zo'n kabeltje is zinloos. Hoe het met resolutie enz zit weet ik ff niet.

Daarnaast kun je met een VGA kabel de projector op z'n native paneelresolutie aansturen. Afhankelijk van de intern gebruikte scaler doet een PC dat een stuk beter dan een gemiddelde projector.

En 5m kabel kan prima, zolang je maar geen low-budget zooi koopt, dan krijg je dus zo'n fijne storende wazige troep om je letters.

Dus: Als je die projector kon betalen, koop dan ook gewoon ff een HQ VGA kabeltje of DVI kabeltje, die 50 EUR maakt geen fuck meer uit op het totaalprijsje, en zeker wel op het eindbeeld.

Enne, wat betreft TV kaart: Als je geen eisen hebt aan opnamefunctionalteit en/of stereogeluid voldoen de meeste kaarten wel. Gebruik wel Dscaler oid om enige ruisfilters erover te drukken, gemiddeld CAI signaal is enorm brak.

Wil je fatsoenlijk beeld, wijk dan uit naar (digitale) schotel.

Tenslotte: Meerdere beamers... Een goeie Dualhead videokaart kan, makkelijker is om de projectors door te lussen. Meeste hebben namelijk naast de input ook een doorlus-output, hang gewoon daar de volgende aan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2004 22:27 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

als je er 2 wil aansluiten zou ik nog steeds niet voor 2 videokaarten gaan.. daarmee krijg je volgens mij 2 verschillende signalen..

sommige projectors kunnen het beeld splitten.. ik heb er vaak eentje tijdens lanparties enzo waar een extra uitgang op zit, die kan je dan in de volgende projector/monitor prikken

anders zijn er wel andere apparaten te vinden die het kunnen splitten lijkt me, daar heb ik helaas geen verstand van, ik zou hoe dan ook een splitter zoeken en niet een extra video kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Dualhead kaart van Matrox Millenium G550 met die twee outgangen DVI en VGA.

Omdat ik op de beamers alleen s-video of VGA heb .. gebruik ik VGA kabels (voor DVI out - convertor op VGA).

Dan zou opgelost zijn. Hoe is dan met geluid op die twee beamers zijn dan ook problemen?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Wat is een beamer met ram? Waar is die ram voor?

Deze kaart?
In dit geval zou ik toch je VGA kabel gaan verlangen, is alleen duur....

2de kaart is lastig ivm de overlay

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Die tweede kaart zou ik gebruiken voor beeldscherm. Of is een andere betere oplossing?

Bij voor bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dan ook problemen met audio, in geval dat ik op twee beamersn op hetzelfde tijdstip hetzelfde zender/tv programma ontvang?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

DDemolition schreef op 05 april 2004 @ 22:00:
VGA mag je volgens mij best ver verlengen... aangezien ik op m'n werk kabels heb zien liggen van 15 meter of zow.. En ook wel eens vaker 5 meter heb zien verlengen dmv VGA kabel
Wat belangrijk is bij het verlengen van je VGA signaal is dat je goede (lees extra afgeschermde) kabels gebruikt. Zeker als je van plan bent eea langs/over 220 kabels te leggen. Als de kwaliteit van de kabel goed genoeg is kun je zeker tot 30 meter gaan (ervaring).

Kabels zijn niet goedkoop helaas in die lengte.