Toon posts:

xp booten (dos) ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met een xp machine die geinstalleerd is op NTFS kunnen scannen onder dos helaas gaat dit niet want dan ben ik mijn partities kwijt omdat dos nog met een Fat32 omgeving werkt. Ik heb al dos voor NTFS geprobeerd maar dit is alleen lezen, er bestaat ook een dos die kan lezen en schrijven maar dan kom ik niet weg met het virtual geheugen voor mijn scan programma (pcscan van pc-cillin)

Mijn vraag: wie weet hoe ik in de herstel console van XP in een dos omgeving kom zodat ik kan scannen.

(en ja veilige modus met opdracht prompt zou kunnen maar het moet ervoor).

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Is dit voor dagelijks gebruik of voor eenmalig.

eenmalig: bootdisk downloaden, partitie omzetten naar FAT en scannenm (of een nieuwere vesie van je scanprog zoeken)

dagelijk: geen flauw idee

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Kan je niet via de XP-cd de repairmode induiken? Of is dat niet wat je bedoelt?
Anders, van NTFS for DOS is een betaalde versie beschikbaar die ook kan schrijven.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
DDemolition schreef op 05 april 2004 @ 21:56:
Is dit voor dagelijks gebruik of voor eenmalig.

eenmalig: bootdisk downloaden, partitie omzetten naar FAT en scannenm (of een nieuwere vesie van je scanprog zoeken)

dagelijk: geen flauw idee
Dagelijks dus (voor klanten) en een nieuwe versie van het programma is er nog niet
maar nou hoor de ik wel iets vandaag dat ik dat zou kunnen met een bestandje
AVP32.EXE in de xp console maar ik kan dat bestandje niet vinden

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Ik zie in je OP nergens iets over Kaspersky Anti-Virus staan? En voor zover ik weet is AVP32.exe toch echt van die scanner ;)
Gebruik je die toch stiekem?

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op 05 april 2004 @ 22:14:
Ik zie in je OP nergens iets over Kaspersky Anti-Virus staan? En voor zover ik weet is AVP32.exe toch echt van die scanner ;)
Gebruik je die toch stiekem?
Is dit een los onderdeel (avp32.exe) dan dat ik zou kunnen gebruiken.

En het klopt dat ik nog niks over kaspersky zei dit komt omdat ik zeer graag gebruik wil blijven maken van PC-CILLIN omdat wij dit een zeer goede anti-virus oplossing vinden (wij verkopen het dus ook erg veel). :)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Voor zover ik weet niet, het is gewoon de executable van de scanner (ofzo, vage zin :P )

Pagina: 1