[TFT] dooie pixel?

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb net een 17" TFT gekocht, zo op het eerste oog kan ik geen dooie pixels ontdekken. Ik heb LCDtest gedraaid (laat de 5 bekende kleuren zien), dan zie ik ook geen dooie pixels. Nu speel ik counter-strike en daar zie ik stipjes die soms wel soms niet oplichten. Op dezelfde plaats. Zou dit aan counter-strike liggen (heb wel vaker gekke zwarte vlakken bij counter-strike) of is dit de bekende dooie pixel?
thnx alvast

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een (sub)pixel is dood of niet, het is applicatieonafhangkelijk.

• prantiC
dus waarschijnlijk ligt het aan buggy counter-strike?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Een keer je achtergrond blauw rood en geel maken en kijke of je iets ziet. hw die hetzelfde als die test doet.
Als je dan niets ziet is ie goed

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• prantiC
Die test had ik dus gedaan (de 5 kleuren) ;) tijdens die kleurentest zie ik geen pixels die niet oplichten, dus waarschijnlijk is het counter-strike dat gewoon buggy is? de pixels lichten dan tijdens het draaien wel soms op en soms niet, heel vaag :S
zal wel aan counter-strike liggen :+

Verwijderd

XTerm schreef op 05 april 2004 @ 21:56:
Een (sub)pixel is dood of niet, het is applicatieonafhangkelijk.
Het zal in dit geval aan het spel liggen maar het gebeurd ook dat (sub)pixels af en toe oplichten bij een TFT scherm, bezig dood te gaan ;)

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Heb hetzelfde probleem... vooral in cs_militia en de_aztec... Maar raad eens: IK HEB GEEN TFT :d dus het is gewoon buggy-cs :p

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Is je videokaart een beetje overgeklokt anders ? :D
Kán natuurlijk ook :)

Verwijderd

kwaza schreef op 06 april 2004 @ 13:53:
Heb hetzelfde probleem... vooral in cs_militia en de_aztec... Maar raad eens: IK HEB GEEN TFT :d dus het is gewoon buggy-cs :p
Heb het probleem dus niet en ik heb WEL een tft scherm.
En zo buggy is cs ook weer niet hoor ;)

Verwijderd

Heb je je TFT op D-Sub of DVI aangesloten? Als ik je probleempje zo bekijk, zou dat D-Sub kunnen zijn. Ik weet niet of je TFT een DVI ingang heeft, maar probeer het daar eens mee.

• koraks
  • Niet online
Als ik je probleempje zo bekijk, zou dat D-Sub kunnen zijn.
Wat is daar de theorie achter? Ikzelf zou in D-Sub vs. DVI geen verklaring kunnen vinden voor dit soort foutjes, maar misschien heb jij een logische theorie?

@TS: Ik denk dat je pixelfouten gewoon door software veroorzaakt worden. Wellicht is het de combinatie game-videokaart-drivers o.i.d. Persoonlijk zou ik het in ieder geval niet in de hardware zoeken.

Verwijderd

koraks schreef op 07 april 2004 @ 10:59:
[...]

Wat is daar de theorie achter? Ikzelf zou in D-Sub vs. DVI geen verklaring kunnen vinden voor dit soort foutjes, maar misschien heb jij een logische theorie?

@TS: Ik denk dat je pixelfouten gewoon door software veroorzaakt worden. Wellicht is het de combinatie game-videokaart-drivers o.i.d. Persoonlijk zou ik het in ieder geval niet in de hardware zoeken.
Omdat met D-Sub de data analoog door de kabel gaat, kunnen storingsbronnen foutjes veroorzaken. Analoge signalen zijn gevoeliger voor fouten dan digitale signalen. Oke, ik geef toe dat het een beetje wazige verhaaltje van mij is, aangezien het wel erg toevallig is dat het steeds om dezelfde pixel gaat.

Maar ik zou zeggen: probeer het toch eens :)

• prantiC
Kan het niet proberen want heb geen DVI op mn monitor :+

Maar het zal wel aan de software liggen want een dode pixel kan niet
soms wel en soms niet oplichten. En het is ook alleen bij counter-strike.

Er zit ook een tv tuner op mn monitor, en met tv kijken heb ik er ook geen last van.
Dus echt alleen met counter-strike.

edit: nog niet met andere games geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door prantiC op 07-04-2004 12:39 ]

• koraks
  • Niet online
Omdat met D-Sub de data analoog door de kabel gaat, kunnen storingsbronnen foutjes veroorzaken. Analoge signalen zijn gevoeliger voor fouten dan digitale signalen. Oke, ik geef toe dat het een beetje wazige verhaaltje van mij is, aangezien het wel erg toevallig is dat het steeds om dezelfde pixel gaat.
Ik vermoedde al dat je het daarin zou zoeken. Persoonlijk denk ik niet dat de analoge signaaloverdracht in dit geval niet echt een issue is. Bij omzettingsproblemen (D->A in de VGA kaart, A->D in het LCD) kan het best zijn dat pixels een verkeerde kleur krijgen, maar dat zou dan applicatie-onafhankelijk moeten gebeuren. Bovendien heb ik de indruk dat het aantal fouten in nét die ene applicatie veel hoger ligt dan verklaard kan worden door een brakke A->D conversie. Maar wie weet...
Maar ik zou zeggen: probeer het toch eens
The proof of the pudding is in the eating, zoals de Engelsen zeggen. Proberen kan zeker geen kwaad! Jaja, ik weet dat TS geen DVI heeft op z'n LCD...maar dit gaat om het principe hè ;)

[ Voor 6% gewijzigd door koraks op 07-04-2004 13:03 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Ik heb het natuurlijk niet gezien maar zijn het niet toevallig artifacts.... Als ze soms wel soms niet voorkomen? Onderclock je videokaart dan eens :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• prantiC
mijn videokaart is (nog) niet overgeclockt >:)
Pagina: 1