Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

prepaid unlocked niet alle telefoonfuncties komen vrij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel 535 met kpn prepaid, deze telefoon beschikt over GPRS echter het is niet mogelijk gprs te gebruiken bij HI prepaid, ze adverteren wel op de HI-doos van de telefoon dat hij gprs heeft.

Het toestel is momenteel unlocked, bellen / smsen met een andere operator is geen enkel probleem , echter de GPRS functie wordt niet actief.

Kan het zijn dat bij unlocken niet alle functies van een telefoon vrij komen? Is unlocken alles of niets, oftewel of alles komt vrij of niets.

--------------------------------------------------------------------------
edit:

mijn excuses ik ben vergeten te melden dat ik het geprobeerd heb met een SIM van TELFORT , deze SIM is geschikt voor GPRS en ook al meerder malen gedaan op een andere telefoon

---------------------------------------------------------------------------
edit2:

als ik naar de optie GPRS aan/uit ga van het toestel staat daar al standaard een vinkje dat hij aan staat, ik kan dit ook niet veranderen; echter op het scherm staat geen GPRS logo, wat zou betekenen dat gprs aanstaat..

Ik heb de telfort settings via de telfort site laten sturen, echter daarmee geen resultaat.

Ik heb alles handmatig ingevoerd, en ook geen resultaat, ook vreemdgenoeg kon ik geen connectie poort invoeren.

ik heb 3 opties voor inloggen: PAP CHAP en GEEN alle drie geprobeerd... geen resultaat

als APN gebruik ik " internet " , zoals op de telfort site staat

beveiliging staat op ' normaal' , beveiligd heb ik ook al geprobeerd

Iets heel vreemds, in de handleiding staat ook nog een optie "push parameters' , maar die optie zie ik niet op mijn toestel staan.

--------------------------------------------------------------------------------

info over de browser:

mobile browser 6.2.ALCATEL (alcatel bh4/1.0) universal edition, openwave system en encryption door RSA DATA SECURUTY

dan een boel blabla WAO WGS WSS ....

ALCATEL, ARM ADS 120842, UNKNOWN, $revision$

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:44 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een SonyEricsson T68i KPN Prepay die ik heb laten unlocken. "GPRS niet toegestaan" geeft hij aan. Ik ben met de topicstarter erg benieuwd hoe dit komt.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deze lock zit niet in de telefoon maar op de simkaart zelf.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

De lock zit dus wel in de telefoon, hoe kan die nu in de simkaart zitten 8)7 Ik bedoel dan zet je er toch gewoon een andere simkaart in |:(

Hmmm, bij nader inzien denk ik dat ik het verkeerd bedoeld heb, de lock voor de GPRS zit zeker in de simkaart, maar dat zegt de TS ook. Ik dacht dat je bedoelde dat de simlock in de kaart zat. Sorry :)

Maar als het goed is (met een legale unlock, wat ik hier echter betwijfel :X) dan moet je gewoon de unlock code invoeren in de telefoon zodat hij alle simkaarten accepteerd. Dus er zou dan niets met de functies kunnen veranderen, alleen het lock gedeelte wordt opgehefd.

Laat je het illegaal doen (vervalt ook de garantie) dan kan het of op bovenstaande manier gebeuren of ze zetten er totaal nieuwe software in zonder simlock. Dat laatste daarvan weet je dus niet of het wel helemaal goed is of niet. Als het echt niet werkt (navragen bij KPN) zou je er (waarschijnlijk tegen betaling) een nieuwe, legale, firmware op moeten laten zetten. Bij het eerste zou GPRS gewoon moeten werken.

Heb je alle instellingen al dubbel gecontroleerd? En ga toch eens naar de KPN winkel om het even na te vragen.

[ Voor 93% gewijzigd door Ruzor op 06-04-2004 13:19 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Ruzor schreef op 06 april 2004 @ 12:13:
De lock zit dus wel in de telefoon, hoe kan die nu in de simkaart zitten 8)7 Ik bedoel dan zet je er toch gewoon een andere simkaart in |:(

Maar als het goed is (met een legale unlock, wat ik hier echter betwijfel :X) dan moet je gewoon de unlock code invoeren in de telefoon zodat hij alle simkaarten accepteerd. Dus er zou dan niets met de functies kunnen veranderen, allen het lock gedeelte wordt opgeheft.

Laat je het illegaal doen (vervalt ook de garantie) dan kan het of op bovenstaande manier gebeuren of ze zetten er totaal nieuwe software in zonder simlock. Dat laatste daarvan weet je dus niet of het wel helemaal goed is of niet. Als het echt niet werkt (navragen bij KPN) zou je er (waarschijnlijk tegen betaling) een nieuwe, legale, firmware op moeten laten zetten. Bij het eerste zou GPRS gewoon moeten werken.

Heb je alle instellingen al dubbel gecontroleerd? En ga toch eens naar de KPN winkel om het even na te vragen.
bedankt voor de reactie, ik zal even langsgaan bij de kpn winkel, ik weet niet precies hoe het unlocken is gegaan ik heb het toestel van iemand overgenomen, balen doe ik momenteel wel omdat ik het toestel om zijn gprs optie gekocht heb.

Verwijderd

Ruzor schreef op 06 april 2004 @ 12:13:
en waarom zou dat niet in de simkaart kunnen zitten? ik heb hier een simkaart waarmee geen sms kan worden ontvangen of verstuurd, waarbij je niet aan kunt zetten dat je kunt zien wie er belt (is best lastig trouwens, laat altijd gewoon "oproep" zien, geen nummer of naam).
heb de sim al in een stuk of 6 verschillende toestellen geprobeerd, die met hun eigen simkaart wel alles doen. alleen die simkaart doet het niet.
moraal van het verhaal: -kan- zeker wel aan de sim liggen

edit: daar kom je dus achter door een andere sim te proberen in deze phone, of deze sim in een andere telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:10 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:06:
[...]

en waarom zou dat niet in de simkaart kunnen zitten? ik heb hier een simkaart waarmee geen sms kan worden ontvangen of verstuurd, waarbij je niet aan kunt zetten dat je kunt zien wie er belt (is best lastig trouwens, laat altijd gewoon "oproep" zien, geen nummer of naam).
heb de sim al in een stuk of 6 verschillende toestellen geprobeerd, die met hun eigen simkaart wel alles doen. alleen die simkaart doet het niet.
moraal van het verhaal: -kan- zeker wel aan de sim liggen
Maar dat is hier toch helemaal niet van toepassing?

Is het trouwens niet dat je dat dan op die speciale simkaart kan aanpassen? Ik ben trouwens wel benieuwd naar zo'n simkaart, hoe kom je daaraan?

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 06-04-2004 13:10 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het ligt aan je sim-kaart en niet aan het toestel. Heb hier een unlocked ericsson T65 met sim van hi-prepay. Geen gprs dus, het toestel ondersteunt het wel, maar je sim-kaart moet het ook aankunnen...

Reactie op ruzor eronder:
Dat was later in de edit erbij gezet...

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 18-04-2004 16:36 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

John_Finch schreef op 06 april 2004 @ 13:10:
Het ligt aan je sim-kaart en niet aan het toestel. Heb hier een unlocked ericsson T65 met sim van hi-prepay. Geen gprs dus, het toestel ondersteunt het wel, maar je sim-kaart moet het ook aankunnen...
Dat zegt de TS ook in z'n startpost B)

Verwijderd

Ruzor schreef op 06 april 2004 @ 13:09:
[...]

Maar dat is hier toch helemaal niet van toepassing?

Is het trouwens niet dat je dat dan op die speciale simkaart kan aanpassen? Ik ben trouwens wel benieuwd naar zo'n simkaart, hoe kom je daaraan?
is bedoeld als voorbeeld. zag een paar mensen die gaan lopen verkondigen dat het niet aan de sim kan liggen, maar dat kan zeker wel.

die sim is van m'n werk, is al wel een oude uit het begintijdperk van de mobiele telefoon. een collega kan de sim (legaal) aanpassen dat het wel zou moeten werken trouwens, maar die zit al 3 maanden ziek thuis...

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:16:
[...]

is bedoeld als voorbeeld. zag een paar mensen die gaan lopen verkondigen dat het niet aan de sim kan liggen, maar dat kan zeker wel.

die sim is van m'n werk, is al wel een oude uit het begintijdperk van de mobiele telefoon. een collega kan de sim (legaal) aanpassen dat het wel zou moeten werken trouwens, maar die zit al 3 maanden ziek thuis...
Ah ok, maar de TS zegt zelf ook al in de startpost dus dat het aan de prepaid simkaart van KPN ligt waar je dus niet mee kan GPRS'en.

Maar ik had idd die opmerking van johnnyv.nl verkeerd begrepen :X
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:06:
edit: daar kom je dus achter door een andere sim te proberen in deze phone, of deze sim in een andere telefoon
Dar heeft de TS dus gedaan en GPRS werkt nog steeds niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruzor op 06-04-2004 13:24 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kan het ook niet met mijn 6510, was van iemand die een andere telefoon bij zijn abbo kreeg, en ik heb dacht ik ook geen wap met mijn hi-prepaid (ten minste, ik weet nog niet hoe het werkt, moet nog even de boekjes doorkijken :X )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met gprs, maar kan het misschien dat je abbo (prepaid pakket in dit geval) geschikt moet zijn voor gprs?
heb vroeger ook nog wel eens het nummer van de sms-centrale in moeten vullen op een telefoon, misschien zoiets?

ik probeer ook maar even mee te denken, correct me if I'm wrong :)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:31:
ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met gprs, maar kan het misschien dat je abbo (prepaid pakket in dit geval) geschikt moet zijn voor gprs?
heb vroeger ook nog wel eens het nummer van de sms-centrale in moeten vullen op een telefoon, misschien zoiets?

ik probeer ook maar even mee te denken, correct me if I'm wrong :)
Laat ik de TS nog maar even helpen door z'n startpost te quoten:
Ik heb een alcatel 535 met kpn prepaid, deze telefoon beschikt over GPRS echter het is niet mogelijk gprs te gebruiken bij HI prepaid, ze adverteren wel op de HI-doos van de telefoon dat hij gprs heeft.

• pagani
  • Niet online
En doordat gprs in de sim zelf gelocked is (of op een andere manier in het netwerk wordt geblocked voor de betreffende sim) geeft de telefoon mogelijk de opties ervan niet weer.

Krijg je de gprs opties wel als je er een andere sim in doet die wel gprs heeft :?
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:16:
[...]

Een sim aanpassen gaat niet, een sim uitlezen, de image veranderen en weer een nieuwe sim branden gaat wel. Alleen is dit volgens mij echt niet meer legaal ;) (ken het principe van de astra satelliet kaartjes)

[ Voor 58% gewijzigd door pagani op 06-04-2004 14:04 ]

Verwijderd

Ruzor schreef op 06 april 2004 @ 13:39:
[...]

Laat ik de TS nog maar even helpen door z'n startpost te quoten:

[...]
dat het met zijn huidige kaart niet lukt heb ik ook wel in de gaten. ik ben alleen nieuwsgierig of het aan het soort abbo/prepaid pakket ligt, of dat je daar nog bepaalde dingen voor in moet stellen.
vooral omdat TS aangeeft dat hij al een sim van een andere provider heeft geprobeerd, maar dat het daarmee ook niet werkt

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

johnnyv.nl schreef op 06 april 2004 @ 14:00:
En doordat gprs in de sim zelf gelocked is (of op een andere manier in het netwerk wordt geblocked voor de betreffende sim) geeft de telefoon mogelijk de opties ervan niet weer.

Krijg je de gprs opties wel als je er een andere sim in doet die wel gprs heeft :?

[...]

Een sim aanpassen gaat niet, een sim uitlezen, de image veranderen en weer een nieuwe sim branden gaat wel. Alleen is dit volgens mij echt niet meer legaal ;) (ken het principe van de astra satelliet kaartjes)
2 woorden: Lees startpost! :|

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:01:
[...]

dat het met zijn huidige kaart niet lukt heb ik ook wel in de gaten. ik ben alleen nieuwsgierig of het aan het soort abbo/prepaid pakket ligt, of dat je daar nog bepaalde dingen voor in moet stellen.
vooral omdat TS aangeeft dat hij al een sim van een andere provider heeft geprobeerd, maar dat het daarmee ook niet werkt
Idd, volgens de TS werkt het sowieso niet met KPN prepaid, dus ik neem aan dat dat klopt. Misschien is het een kwestie van instellen, maar ik denk dat je dat in de winkel na kan vragen.

• pagani
  • Niet online
Ruzor schreef op 06 april 2004 @ 14:02:
[...]

2 woorden: Lees startpost! :|
De TS heeft niet vermeld of de betreffende sim-kaarten wel gprs ondersteunen B)

(en dan nog is jouw post net zo nutteloos zo niet nuttelozer dan de mijne dus reageer dan gewoon niet)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 06-04-2004 14:06 ]

Verwijderd

http://www.telecomwereld.nl/gprsak.htm

hier staat nog wel wat interessants.
onder andere:
Voor elke gebruiker is een GPRS-abonnement nodig. Dat abonnement kan worden gecombineerd met een spraakabonnement van KPN Mobile. Combinatie met een prepaid toestel is niet mogelijk.

dus, gprs met een prepaid sim is niet mogelijk. oplossing voor de TS: neem een abonnement, met gprs. dan moet het werken

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22

Pogostokje

* twiet *

Wat een onzin wordt hier gepost. :)

Er zijn in dit geval twee 'locks' die belangrijk zijn.

1. De simtoolkit, zit op de SIM kaart. Deze kan menu items verbergen in de telefoon, als de SIM en de telefoon op elkaar zijn ingespeeld (lees: bij elkaar verkochte pakketjes). Ik neem toch wel aan dat de TS behalve een andere SIM kaart ook de GPRS instellingen gewijzigd heeft enzo. Er valt veel in te stellen aan GPRS en de instellingen verschillen uiteraard per provider. Als dit instel-menu er niet is dan kan de toolkit de reden zijn. Misschein dat het uit de telefoon is gesloopt door de gesimlockte firmware fabrikant. Echter, de wet stelt dat een simlock die verwijderd is geen verlies van functionaliteiten mag opleveren. Een logo ofzo kan blijven staan, maar diensten moeten provider onafhankelijk in te stellen zijn.

2. De dienst 'gprs' staat niet aan in het netwerk voor het betreffende subscriber nummer. Dit heeft niks te maken met de SIM-kaart, maar met abonnementen die zijn afgesloten (of juist niet) door de TS.

Of je wel of niet GPRS kan gebruiken en of je wel of niet kan SMS'en staat volkomen los van de SIM kaart. Dat zijn gewoon netwerkinstellingen. Net zogoed als dat je ook niet aan de SIM kan zien wat het telefoonnummer is, kan je ook niet aan de SIM zien wat voor diensten er achter hangen. Het image lezen/schrijven van een kaart lost in dit geval dus helemaal niks op. Er is niet een instelling 'gprs toegestaan' op de kaart.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

johnnyv.nl schreef op 06 april 2004 @ 14:05:
[...]

De TS heeft niet vermeld of de betreffende sim-kaarten wel gprs ondersteunen B)

(en dan nog is jouw post net zo nutteloos zo niet nuttelozer dan de mijne dus reageer dan gewoon niet)
Klopt idd, sorry, ik ging er eigenlijk van uit dat die dan wel GPRS ondersteunen, anders schiet het idd niet op :)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:10:
http://www.telecomwereld.nl/gprsak.htm

hier staat nog wel wat interessants.
onder andere:
Voor elke gebruiker is een GPRS-abonnement nodig. Dat abonnement kan worden gecombineerd met een spraakabonnement van KPN Mobile. Combinatie met een prepaid toestel is niet mogelijk.

dus, gprs met een prepaid sim is niet mogelijk. oplossing voor de TS: neem een abonnement, met gprs. dan moet het werken
Maar dit geldt alleen voor KPN, dus met een andere provider zou het wel moeten werken (die dan GPRS prepaid ondersteund).

Verwijderd

Wat jij heb heeft hier echt niks mee te maken. De enige reden waarom jij geen berichten kan versturen en ontvangen, is dat jouw sms service centrum nummer niet (goed) staat ingesteld. Dit kan je gewoon opvragen bij je provider.
Wat betreft het anoniem bellen. Dit heeft te maken met je provider en hier kan je niks aan doen ik heb hetzelfde probleem met tele2!

Reactie op bendrix

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:24 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Pogostokje schreef op 06 april 2004 @ 14:15:
Wat een onzin wordt hier gepost. :)

Er zijn in dit geval twee 'locks' die belangrijk zijn.

1. De simtoolkit, zit op de SIM kaart. Deze kan menu items verbergen in de telefoon, als de SIM en de telefoon op elkaar zijn ingespeeld (lees: bij elkaar verkochte pakketjes). Ik neem toch wel aan dat de TS behalve een andere SIM kaart ook de GPRS instellingen gewijzigd heeft enzo. Er valt veel in te stellen aan GPRS en de instellingen verschillen uiteraard per provider. Als dit instel-menu er niet is dan kan de toolkit de reden zijn. Misschein dat het uit de telefoon is gesloopt door de gesimlockte firmware fabrikant. Echter, de wet stelt dat een simlock die verwijderd is geen verlies van functionaliteiten mag opleveren. Een logo ofzo kan blijven staan, maar diensten moeten provider onafhankelijk in te stellen zijn.

2. De dienst 'gprs' staat niet aan in het netwerk voor het betreffende subscriber nummer. Dit heeft niks te maken met de SIM-kaart, maar met abonnementen die zijn afgesloten (of juist niet) door de TS.

Of je wel of niet GPRS kan gebruiken en of je wel of niet kan SMS'en staat volkomen los van de SIM kaart. Dat zijn gewoon netwerkinstellingen. Net zogoed als dat je ook niet aan de SIM kan zien wat het telefoonnummer is, kan je ook niet aan de SIM zien wat voor diensten er achter hangen. Het image lezen/schrijven van een kaart lost in dit geval dus helemaal niks op. Er is niet een instelling 'gprs toegestaan' op de kaart.
Daar heb je gelijk in, de TS geeft daar weinig info over, maar ik nam (volgens mij maak ik teveel aannamens :)) aan dat alles goed stat ingesteld dan. Niet dat hij zomaar een prepaid kaartje erin stopt en dan verwacht dat GPRS werkt. Dat moet je ook bij de provider geregeld hebben.

Dat lezen en schrijven van de simkaart was even offtopic, had niet met het probleem van de TS te maken.

Verwijderd

<Reactie>Wat jij heb heeft hier echt niks mee te maken. De enige reden waarom jij geen berichten kan versturen en ontvangen, is dat jouw sms service centrum nummer niet (goed) staat ingesteld. Dit kan je gewoon opvragen bij je provider.
Wat betreft het anoniem bellen. Dit heeft te maken met je provider en hier kan je niks aan doen ik heb hetzelfde probleem met tele2! 8)7

Sorry ik wou reageren op iemand maar het word automatisch onderaan gezet

Eerst reactie vandaar |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses ik ben vergeten te melden dat ik het geprobeerd heb met een SIM van TELFORT , deze SIM is geschikt voor GPRS en ook al meerder malen gedaan op een andere telefoon..

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:54:
mijn excuses ik ben vergeten te melden dat ik het geprobeerd heb met een SIM van TELFORT , deze SIM is geschikt voor GPRS en ook al meerder malen gedaan op een andere telefoon..
Oke, maar heb je geen GPRS menu in je telefoon voor de instellingen? Krijg je geen GPRS-attach? Zie je helemaal geen GPRS? Check je GPRS instellingen dus even nog een keertje en kom even terug met je resultaten. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 07 april 2004 @ 12:10:
[...]

Oke, maar heb je geen GPRS menu in je telefoon voor de instellingen? Krijg je geen GPRS-attach? Zie je helemaal geen GPRS? Check je GPRS instellingen dus even nog een keertje en kom even terug met je resultaten. ;)
als ik naar de optie GPRS aan/uit ga van het toestel staat daar al standaard een vinkje dat hij aan staat, ik kan dit ook niet veranderen; echter op het scherm staat geen GPRS logo, wat zou betekenen dat gprs aanstaat..

Ik heb de telfort settings via de telfort site laten sturen, echter daarmee geen resultaat.

Ik heb alles handmatig ingevoerd, en ook geen resultaat, ook vreemdgenoeg kon ik geen connectie poort invoeren.

ik heb 3 opties voor inloggen: PAP CHAP en GEEN alle drie geprobeerd... geen resultaat

als APN gebruik ik " internet " , zoals op de telfort site staat

beveiliging staat op ' normaal' , beveiligd heb ik ook al geprobeerd

Iets heel vreemds, in de handleiding staat ook nog een optie "push parameters' , maar die optie zie ik niet op mijn toestel staan.

--------------------------------------------------------------------------------

info over de browser:

mobile browser 6.2.ALCATEL (alcatel bh4/1.0) universal edition, openwave system en encryption door RSA DATA SECURUTY

dan een boel blabla WAO WGS WSS ....

ALCATEL, ARM ADS 120842, UNKNOWN, $revision$

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een mailtje gehad van KPN, hierin zeggen ze: prepaid telefoons zijn niet geschikt voor dataverkeer, behalve i-mode prepaid toestellen.. Waarom zetten ze dan met koeienletters op de doos van het toestel dat het een GPRS telefoon is ?????

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:38:
ik heb vandaag een mailtje gehad van KPN, hierin zeggen ze: prepaid telefoons zijn niet geschikt voor dataverkeer, behalve i-mode prepaid toestellen.. Waarom zetten ze dan met koeienletters op de doos van het toestel dat het een GPRS telefoon is ?????
Het toestel ondersteund wel GPRS, alleen niet met KPN prepaid :)

Verwijderd

Topicstarter
Ruzor schreef op 07 april 2004 @ 19:45:
[...]

Het toestel ondersteund wel GPRS, alleen niet met KPN prepaid :)
maar dus ook niet als ik er een TELFORT GPRS sim in zet? Zoals eerder al gezegd er zit geen lock meer op het toestel, waar komt die gprs lock dan vandaan? En hoe kan ik hem verwijderen zodat ik wel kan GPRS-en?

Verwijderd

Topicstarter
we zijn al weer een tydje verder , maar ik ben helaas nog weinig wijzer, iemand hier wel?

Verwijderd

Topicstarter
raar maar waar: wap werkt ineens. Hij vraagt wel nog naar de pincode van internetservices maar als ik dan via menu naar startpagina ga, doet hij het gewoon: raar maar waar
Pagina: 1