Waarom draaien sommige nieuwe spellen wel en andere slecht?

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
UT2004, Max Payne 2, XIII, Prince of Persia draaien allemaal VOL op mijn AMD2000+ met 512 DDR pc2700 en een Geforce 4200 Ti.
Maar Deus Ex2 schokt als een gek en Colin McRae04 is ook niet te doen. Wat is dat toch. Ligt dat nou aan mijn systeem of de programmatuur. Voor mijn gevoel zijn de spellen allemaal even 'zwaar' namelijk. Is er iets aan te doen om met name McRae04 wel draaiend te krijgen met mooie graphics (dus geen 800X600@16 met draw distance 1 ;)).

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wat je een beetje merkt dnek ik is het verschil tussen OpenGl en DirectX. En soms wordt meer van je CPU gebruik gemaakt, en bij andere spellen weer meer van je GPu. Kan me nou niet voorstellen dat iets als UT2004 optimsed is voor een GF4200 ti.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:57

Dizzy

Where am I?

Vergeet niet dat sommige games gewoon bagger geprogrammeerd zijn. denk hiervoorbeeld aan Halo, door gebruik van bepaalde grafische technieken ging de performance er dusdanig erop achteruit dat het alleen speelbaar was op de meest high-end systemen (misschien bewust om de xbox te promoten?).
offtopic:
Volgens mij heeft Halo daardoor ook niet het grote success weten te halen bij de pc-markt dan dat ze dat in eerste instantie deden bij de introductie van de xbox.

Anyhow, daarnaast heb je natuurlijk verschil in engines, gebruik van directx of opengl, grootte van de omgevingen, complexiteit van de graphics etc etc..

Bottomline is en blijft dat als een game-ontwikkelaar ook tijd en moeite neemt om te kijken wat het beste presteert op de huidige systemen, er veel beter afgestemde games op de markt zouden zijn (PoP lijkt me daar een uitstekend voorbeeld van). En dan hoeven wij niet elke 4 maanden een nieuwe vga-kaart te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dizzy op 05-04-2004 22:09 . Reden: spelvoutjes ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• koekeeghan
The_Eagle schreef op 05 april 2004 @ 21:46:
Kan me nou niet voorstellen dat iets als UT2004 optimsed is voor een GF4200 ti.....
Tsja ik kan em met alle opties op de hoogste stand en 1280X1024 spelen. Op mijn 4200 tjes ;)

• koekeeghan
koekeeghan schreef op 06 april 2004 @ 01:08:
[...]

Tsja ik kan em met alle opties op de hoogste stand en 1280X1024 spelen. Op mijn GF4200 tje ;)

Pagina: 1