A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
wat je een beetje merkt dnek ik is het verschil tussen OpenGl en DirectX. En soms wordt meer van je CPU gebruik gemaakt, en bij andere spellen weer meer van je GPu. Kan me nou niet voorstellen dat iets als UT2004 optimsed is voor een GF4200 ti.....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vergeet niet dat sommige games gewoon bagger geprogrammeerd zijn. denk hiervoorbeeld aan Halo, door gebruik van bepaalde grafische technieken ging de performance er dusdanig erop achteruit dat het alleen speelbaar was op de meest high-end systemen (misschien bewust om de xbox te promoten?).
Anyhow, daarnaast heb je natuurlijk verschil in engines, gebruik van directx of opengl, grootte van de omgevingen, complexiteit van de graphics etc etc..
Bottomline is en blijft dat als een game-ontwikkelaar ook tijd en moeite neemt om te kijken wat het beste presteert op de huidige systemen, er veel beter afgestemde games op de markt zouden zijn (PoP lijkt me daar een uitstekend voorbeeld van). En dan hoeven wij niet elke 4 maanden een nieuwe vga-kaart te kopen.
offtopic:
Volgens mij heeft Halo daardoor ook niet het grote success weten te halen bij de pc-markt dan dat ze dat in eerste instantie deden bij de introductie van de xbox.
Volgens mij heeft Halo daardoor ook niet het grote success weten te halen bij de pc-markt dan dat ze dat in eerste instantie deden bij de introductie van de xbox.
Anyhow, daarnaast heb je natuurlijk verschil in engines, gebruik van directx of opengl, grootte van de omgevingen, complexiteit van de graphics etc etc..
Bottomline is en blijft dat als een game-ontwikkelaar ook tijd en moeite neemt om te kijken wat het beste presteert op de huidige systemen, er veel beter afgestemde games op de markt zouden zijn (PoP lijkt me daar een uitstekend voorbeeld van). En dan hoeven wij niet elke 4 maanden een nieuwe vga-kaart te kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dizzy op 05-04-2004 22:09 . Reden: spelvoutjes ]
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Tsja ik kan em met alle opties op de hoogste stand en 1280X1024 spelen. Op mijn 4200 tjesThe_Eagle schreef op 05 april 2004 @ 21:46:
Kan me nou niet voorstellen dat iets als UT2004 optimsed is voor een GF4200 ti.....
koekeeghan schreef op 06 april 2004 @ 01:08:
[...]
Tsja ik kan em met alle opties op de hoogste stand en 1280X1024 spelen. Op mijn GF4200 tje
Pagina: 1