Toon posts:

Met 1 pc geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk van drie pc's. als router heb ik een e-tech adsl router. hier heb ik ook me adsl verbinding op aangesloten.
nou moest ik gisteren 1 pc opnieuw opstarten, en daarna had ik geen netwerk meer met die computer, de router (met dhcp) gaf geen ip adres meer.. heb dus alles op automatisch staan. dhcp aan enzo.

Mijn andere pc's doen het gewoon goed, en het netwerk en internet werkt ook prima.

ik ben niet gek dus heb zelf even wat dingen geprobeert, namelijk:

router reset.
andere kabels.
andere netwerk kaart.
andere poorten geproberd op de router
handmatig instellen ip.
windows opnieuw geinstalleerd.

niets helpt. ik kan me router niet eens pingen. en de andere pc's ook niet.

als ik in windows me netwerk verbinding wil repareren, krijg ik dus de melding dat renewing IP adres niet lukt.

als ik met me andere pc de router benader lukt dat gewoon, en in de lijst met computers die verbonden is met de router staat de pc die het dus niet goed doet wel in. (het mac adres komt gewoon tevoorschijn als ik de pc aanzet)

ik snap er echt geen bal meer van..

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

L0g0ff

omg

En als je deze gegevens nou eens statisch invult ipv via dhcp?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd, euh.. dhcp uitgezet, alle ip's erin, computer handmatig ingesteld.. dan doen me andere 2 pc het nog steeds goed, alleen die ene niet..

alles weer op automatisch, euh.. router geeft de pc's netjes weer een ip adres ook de pc met de problemen krijgt netjes een ip. en vervolgens kan ik niet eens pingen, laat staan dat ik de router bereiken kan.

ik zou er dus van uit kunnen gaan dat er iets mis is met de pc, maar na een kale windows installatie, en een andere netwerk kaart.. nog steeds hetzelfde..

heb echt geen flauw idee meer, ik ga morgen even een router lenen van iemand, kijken of het dan wel lukt..

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Kan het zijn dat je nog een lease hebt op je oude mac adres en/of dat je router het maximale aantal ip adressen al heeft toegekent? Ok, je hebt al een ip.

Over het pingen: gaat dat wel vanaf andere pc's (dus dat je router icmp paketjes toelaat)?

Je zegt dat je windows hebt gereinstalled, is dat over de oude heen (best onnuttig) of een schone installatie? in dat eerste geval wil ik je *met klem* aanraden in ieder geval je netwerkkaart eens in een ander slot te proberen (driverinstellingen etc. worden per slot bijgehouden). Expirimenteer eens met je transporsnelheid/duplex mode onder de eigenschappen van je netwerkkaart. Maak je ergens gebruik van een firewall?
ik ben niet gek dus heb zelf even wat dingen geprobeert, namelijk:

router reset.
andere kabels.
andere netwerk kaart.
andere poorten geproberd op de router
handmatig instellen ip.
windows opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door SilentStorm op 06-04-2004 01:46 . Reden: router had je al gedaan, kabels @ hieronder ook :) ]

Localhost is where the heart is

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 20-05 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

kabel kaduuk ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm

pingen vanaf andere pc's werkt prima.

die reinstallatie van windows, was op een opnieuw geformateerde schijf.

moederbord heeft een interne netwerk kaart.. (deed het altijd goed) maar euh.. ik heb al een andere losse kaart erin gehad. (die van 1 van de pc's die het wel doet) helpt ook niet.

maar ik snap het ook niet echt, euh.. ik heb in windows nu zo staan dat hij een ip (en de rest) van de router moet krijgen (dhcp). bij het opstarten krijgt hij dat ook netjes. in de router kun je dan ook zien dat een mac adres zich heeft aan gemeld, en een ip heeft gekregen. en vervolgens kan ik er dus niets mee.. makkelijkste om te kijken of ik de router benaderen kan lijkt me pingen.. en dat doet hij dus zelfs niet. een interne ping doet hij wel.. dus euh.. na 127.0.0.0

schiet mij maar lek.. snap er geen bal meer van.. 8)7

ps. iets simpels als een andere kabel, heb ik al geprobeerd uiteraard

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
Dat is vreemd, ik heb precies hetzelfde probleem.. enige verschil is dat ik geen router heb, maar 1 pc als router gebruik.

Misschien is het besmettelijk..

[ Voor 30% gewijzigd door rinkel op 06-04-2004 09:36 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Je hebt al een ip adres gekregen, dus het dhcp gedeelte werkt iig goed. Kun je hier een ipconfig/all neerzetten? Ik noemde eerder nog de duplexmode en transportsnelheid. Je noemde die net niet in je post; ik kom erg vaak tegen dat een netwerkkaart problemen heeft met een hoge snelheid of dat er een incompatibiliteit tussen die instellingen bestaat. Je vindt deze instellingen onder control panel > network > properties van verbinding > configure > advanced. (mits je ze kunt aanpassen). Dit kan nog steeds misgaan ondanks dat de hardware goed is.

Daarnaast: een firewall levert precies deze symptomen op. Een dhcp discover wordt niet tegengehouden, maar als je eenmaal een ip adres hebt...

treedt het probleem ook op als je de andere 2 computers uit de router plugt, deze reset (en daarna internet weer setupt (geen backup bestand van de configuratie als je dat eerder al deed. (Deze kan al 'fout' zijn)))?

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig /all werkt ook. maar ik kan geen renew doen..
fire wall heb ik niet, dus daar kan het niet in zitten.

ik zal nu ff proberen met die ver schillende snelheden.. en ik zal eens kijken als ik de andere pc's van de router af haal of dat helpt..

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Heb je toevallig Avirus software draaien? Ik heb net 3 dagen zitten sleutelen aan t zelfde probleem. Even McAfee unistalled en alles weer ok. Heb 5 pc's staan waarvan er één niet wilde meewerken...

[ Voor 40% gewijzigd door ThAChief op 06-04-2004 11:03 ]

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

Verwijderd

Topicstarter
ThAChief

ja die heb ik draaien..

ik ga het zeker nu proberen.. zit dan alleen nog te denken, dat het dan wel had moeten werken toen er een kale windows op stond..

maar ik ga het proberen..

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik heb antivirus programma eraf gegooid opnieuw opgestart.. niets.. alles blijft hetzelfde..

euh.. heb ook half en full duplex geprobeerd, op 10m/bit en 100m/bit/.. niets werkt.. alles blijft hetzelfde..

bij opstarten krijg ik netjes een ip.. router registreerd het mac adres van me pc.. en dan houd het op.

ik zit er nu zelfs aan te denken om er linux op te zetten om te kijken of hij het dan wel doet.. maar lijkt me vrij onzinnig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu inmiddels ook via een hub geprobeerd de computer in een netwerk te krijgen, ook dit lukt niet, kan nog steeds niet pingen.
ook niet als ik weer die ander netwerk kaart erin stop.

ik weet niet of het kan, maar zou het mogelijk kunnen zijn dat er iets van me moederbord kapot is? want ik weet het niet . maar ik ben en beetje door mijn ideeenen heen..

iemand nog een idee? of een goede uitleg van wat er kapot zou kunnen zijn, en waarom..

bij voorbaat dank

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:42:
ipconfig /all werkt ook. maar ik kan geen renew doen..
fire wall heb ik niet, dus daar kan het niet in zitten.

ik zal nu ff proberen met die ver schillende snelheden.. en ik zal eens kijken als ik de andere pc's van de router af haal of dat helpt..
ik bedoelde 'kun je de output van een ipconfig/all hier eens neerzetten?', als er iets verkeerd is wordt dat meestal het snelst duidelijk uit deze instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonet linux erop gezet en dat werkt.. ik zet nu nog een keer een kale windows erop, om te kijken of het werkt..

maar ik denk dat verkeerde router instellingen wel uitgesloten kunnen worden.. ook hardware problemen zijn naar mijn idee wel uitgesloten..

de ipconfig /all repley was:
Connection-specific dns suffix: -
Description: Intel <R> Pro/1000 MT network connection
Physical address: 00-20-ED-57-CD-55
DHCP enabled: YES
Autoconfiguration Enabled: YES
IP Address: 10.0.0.11
Subnet mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.2
DHCP Server: 10.0.0.2
DNS Server: 10.0.0.2
Lease Obtained: Maandag 5 april
Lease Expires: Dinsdag 6 april

en als ik dan wil pingen naar de router, dan zegt hij:
Destination host unreachable
100% lost

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

hier is inderdaad niets verkeerd mee. dit is echter niet de configuratie waar het mis mee ging. Kan het zijn dat je bij windows de ingebouwde firewall aan had staan? als dat niet het geval was raak ik ook wat door mijn opties heen.

• rvd342
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb hier het zelfde probleem. Heb ook een E-tech router (en adsl).
Ik had het eerst op een PC, maar na een netwerk kaart uit een werkende pc in deze te doen hadden ze het allebei. En vandaag is er een derde bij gekomen.

Heb ook het zelfde geprobeert als jij.

Ook wanneer ik de 2 niet werkende pc apart op een switch zet werkt het niet.
De pc krijgen wel een ip toegewezen, maar het netwerk werkt niet (net zoals jij het omschrijft)

Als ik op de lan verbinding klik (in xp) zie ik dat er wel pakketten verzonden worden, maar niet kunnen worden ontvangen.
Is dat bij jou ook?

Ben er wel achter dat het niks met de hardware te maken kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had precies hetzelfde.. maar ik ben er inmiddels vanaf. vraag me niet wat precies de rede was waarom het niet werkte, en vraag me ook niet naar een specifieke oplossing.

maar dit is wat ik uiteindelijk ook nog heb gedaan:

schijf fotmateren.
bios baterij eruit (reset).

linux redhat erop gezet (toen deed hij het ineens)
weer geformateerd.. en toen weer nieuwe windows erop.

dus wat uiteindelijk echt geholpen heeft weet ik niet. maar hij doet het nu weer.

:*) wil bij deze ook iedereen ff bedanken voor de hulp..
Pagina: 1