Ik heb thuis een netwerk van drie pc's. als router heb ik een e-tech adsl router. hier heb ik ook me adsl verbinding op aangesloten.
nou moest ik gisteren 1 pc opnieuw opstarten, en daarna had ik geen netwerk meer met die computer, de router (met dhcp) gaf geen ip adres meer.. heb dus alles op automatisch staan. dhcp aan enzo.
Mijn andere pc's doen het gewoon goed, en het netwerk en internet werkt ook prima.
ik ben niet gek dus heb zelf even wat dingen geprobeert, namelijk:
router reset.
andere kabels.
andere netwerk kaart.
andere poorten geproberd op de router
handmatig instellen ip.
windows opnieuw geinstalleerd.
niets helpt. ik kan me router niet eens pingen. en de andere pc's ook niet.
als ik in windows me netwerk verbinding wil repareren, krijg ik dus de melding dat renewing IP adres niet lukt.
als ik met me andere pc de router benader lukt dat gewoon, en in de lijst met computers die verbonden is met de router staat de pc die het dus niet goed doet wel in. (het mac adres komt gewoon tevoorschijn als ik de pc aanzet)
ik snap er echt geen bal meer van..
nou moest ik gisteren 1 pc opnieuw opstarten, en daarna had ik geen netwerk meer met die computer, de router (met dhcp) gaf geen ip adres meer.. heb dus alles op automatisch staan. dhcp aan enzo.
Mijn andere pc's doen het gewoon goed, en het netwerk en internet werkt ook prima.
ik ben niet gek dus heb zelf even wat dingen geprobeert, namelijk:
router reset.
andere kabels.
andere netwerk kaart.
andere poorten geproberd op de router
handmatig instellen ip.
windows opnieuw geinstalleerd.
niets helpt. ik kan me router niet eens pingen. en de andere pc's ook niet.
als ik in windows me netwerk verbinding wil repareren, krijg ik dus de melding dat renewing IP adres niet lukt.
als ik met me andere pc de router benader lukt dat gewoon, en in de lijst met computers die verbonden is met de router staat de pc die het dus niet goed doet wel in. (het mac adres komt gewoon tevoorschijn als ik de pc aanzet)
ik snap er echt geen bal meer van..