Norton Antivirus lang 'disabled' voordat ie actief wordt

Pagina: 1
Acties:

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 18:20
Ik gebruik Norton Internet Security 2004 (prof). Win XP pro. Alles Engels.
Als Windows start, dan blijft Norton Antivirus zeker een minuut 'disabled'. (icoontje verschijnt in systemtray met rood kruis). Na enige tijd gaat de A-drive even ratelen en het viruspakketje is ook gestart. Pas dan kan ik bijvoorbeeld mijn internetconnectie starten.
Het vreemde is dat dit wel goed heeft gewerkt, maar ik geen idee heb waardoor dit nu opeens zo lang moet duren.

Ik heb met MSCONFIG gekeken of er vreemde zaken starten. Dit is niet het geval.
Met de taskmanager kan ik zien dat de CPU uit zijn/haar neus aan het eten is.
Ik heb het geheel al opnieuw geinstalleerd, maar het mag niet uitmaken.

Het blijft gewoon 1 a 2 minuten duren voordat Norton anitvirus actief wordt. :(

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Dit heb ik dus ook(Norton Antivirus 2004)Alleen bij mij duurt het niet zo lang als bij jou.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

chromeeh

the Gnome

Dit heeft met het laden van de anti virus definities te maken....
NAV 2004 loopt ze eerst helemaal na voordat ze gebruikt worden, heel vervelend maar er is niets aan te doen :'(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 18:20
chromeeh schreef op 05 april 2004 @ 21:05:
NAV 2004 loopt ze eerst helemaal na voordat ze gebruikt worden, heel vervelend maar er is niets aan te doen :'(
Klink logisch, maar dan begrijp ik niet waarom dit pas sinds enkele weken het geval is en het daarvoor zich niet voordeed. :?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

chromeeh schreef op 05 april 2004 @ 21:05:
Daar zou ik heel graag een bron van willen zien. :)
Afaik is dit een bug, die iig voor de 2003 variant regelmatig voorbij is gekomen hier.