Toon posts:

[XP] Brander weg naar installeren Via UDMA133 tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag nieuwe brander opgehaald: AOpen 52x32x52

Gelijk maar even windows xp clean install gedaan. Windows opstarten en de brander werd ook herkend.

Ik keek bij DMA settings en zag dat de brander op PIO mode stond. Gezocht op de search van GoT en heb de VIA miniport drivers geinstalleerd die in windows XP de schijf op UDMA 6 (133) en de brander op UDMA2 zouden moeten zetten. De pc opnieuw opstarten. Gevolg--> de brander staat niet meer in windows.

Het programmaatje wat meegeleverd wordt met VIA miniport driver (VIA IDE-tool) geeft de brander wel gewoon aan en dat ie op UDMA mode 2 staat. (goed dus)

Maar hoe zorg ik ervoor dat in windows gewoon herkend wordt?

Verwijderd

Topicstarter
ohw jah... Instellingen:

IDE0 : Master -> HD
Slave -> HD

IDE1: Master -> DVD
Slave -> Brander

Als ik de IDE kabel van de DVD speler loskoppel dan ziet ie de brander wel. Heb de IDE kabel al getest die werkt wel. DVD speler doet het ook en de brander werkt ook in een ander systeem. wie heeft een oplossing? of een suggestie??

Verwijderd

Topicstarter
Update: heb de oude via drivers weer geinstalleerd en nu ziet windows de brander wel in apparaat beheer, alleen weer in PIO mode ... iemand iets???

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je dat tooltje perse nodig? bij controlpanel--> system --> hardware --> device manager --> IDE ATA/ATAPI controllers --> primary & secondary IDE channel --> advanced settings kun je je apparaten ook op DMA zetten. wel ff rebooten :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb dat tooltje alweer geuinstalled en andere nieuwere Via drivers geinstalleerd. Alles loopt nu wel alleen nog steeds die brander op Pio 4.

Jah die optie heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Ik las op het forum van Aopen dat je een jumper weg moest halen ( naast de master, slave jumper) maar die is al weg??